ابزار طراحی ناخن

 با این لیست ابزار طراحی ناخن شاهکار خلق کنید. اگر ناخن کار هستید یا می خواهید در منزل برای خودتان طراحی ناخن انجام دهید، حتما باید این لیست ابزار طراحی ناخن را بشناسید و بدانید چگونه از آنها استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند مطابق با ترندهای روز طراحی ناخن پیش بروید. به عقیده ما هر ناخن کاری که نه، بلکه هر خانمی باید این ابزارها را بشناسد و بتواند از آنها استفاده کند.

ما در این مقاله تمامی ابزارهای کلیدی را معرفی کرده و نحوه استفاده از آنها را نیز خواهیم گفت. این ابزارها را بشناسید، بهترین ناخن ها را طراحی کنید، آنها را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید و در نهایت پذیرای تحسین دوستانتان باشید.در بهترین آموزشگاه ناخن نیز به صورت کامل طرز استفاده صحیح از این وسایل آموزش داده می شود.

ابزار طراحی ناخن
مهم ترین ابزار ناخن شامل چه مواردی است؟

مهم ‌ترین ابزار طراحی ناخن

بهداشت ناخن در سلامت دست ها تاثیرگذار است. به همین دلیل است که تاکید داریم ابزارهای طراحی ناخن را شناخته و از باکیفیت ترین آنها استفاده کنید یا به آرایشگاهی بروید که از وسایل تمیز و بهداشتی استفاده می کند. در ادامه مهم ترین ابزارهای طراحی ناخن که در بهداشت ناخن موثر هستند را بررسی خواهیم کرد.

انواع قلم طراحی ناخن

ناخن ‌های مرمری، ناخن ‌های آمبره، مانیکور فرانسوی و ناخن ‌های سه ‌بعدی همگی از ترندهای روز دنیای مد هستند که در دوره های آموزش ناخن آکادمی شیوا زیر نظر بهترین مربی ناخن آموزش داده می شود. با این حال، اغلب هزینه طراحی و ابزار طراحی ناخن آنها بسیار گران می باشد. این در حالی است که قلم های طراحی ناخن بسیار کار راه انداز هستند و به راحتی می توانید با استفاده از آنها طرح های متنوعی را روی ناخن خود انجام دهید.  در صورت بروز مشکل برای ناخن هم، نیازی نیست که در مراجعه به آرایشگاه عجله کنید.

در هنگام خرید قلم ها به شکل، کیفیت، موها و درپوش آنها توجه کنید. قلم هایی با موهای مصنوعی مقاوم تر هستند اما در برخی موارد مانند آمبره موهای طبیعی ترجیح داده می شوند. شکل قلم بسیار مهم است، قلمی را انتخاب کنید با تغییر آن بتوانید سبک های متفاوتی را خلق کنید. انواع قلم های طراحی ناخن عبارتند از:

انواع قلم سرگرد
کاربرد قلم سرگرد در طراحی ناخن

قلم اشکی یا سرگرد (round nail brush)

قلم های اشکی از ابزار طراحی ناخن را به اسم قلم های کاشت پودر نیز می شناسند. قلم های اشکی مناسب افرادی است که سرعت بالایی در کاشت پودر دارند. این قلم  هم در طراحی و هم در کاشت کاربرد دارند. باید توجه کنید همان طور که این قلم ها برای طرح های پیچیده مناسب است، برای طرح های ریز و کوچک مناسب نمی باشد. با این قلم ها می توانید طرح های سه بعدی خلق کنید یا گلبرگ بکشید.

قلم سوزنی طراحی یا قلم لاینر (striper or liner brush)

این قلم ناخن به ایجاد خطوط راه راه و الگوهای چهارخانه کمک می کند و همچنین می توانید از این قلم برای ساختن الگوهای حیوانی مانند چاپ گورخر یا ببر استفاده کنید. با قلم لاینر به راحتی می توانید خطوط مستقیمی رسم کنید. بهتر است در مجموعه قلم هایتان سه مدل مختلف از لاینرها را داشته باشید.

انواع قلم بادبزنی
کاربرد قلم بادبزنی در طراحی ناخن

قلم بادبزنی (Fan brush)

قلم بادبزنی از ابزار طراحی ناخن است که عملکرد های زیادی دارد. به سایه زدن، ایجاد چرخش و پاشیدن زرق و برق کمک می کند. با این براش می توانید افکت های استروک زیبایی ایجاد کنید. همچنین برای پاک کردن پودر اضافی یا براق کننده نیز استفاده می شود. اگر می خواهید ابر بکشید یا پودرهای دیزاینی را روی ناخن پخش کنید بهتر است از این قلم استفاده کنید.

قلم طراحی سرصاف (Flat brush/ shader brush)

قلم طراحی سرصاف که به عنوان قلم سایه زن نیز شناخته می شود، به ایجاد ضربه های طولانی لاک مایع بر روی ناخن ها کمک می کنند. همچنین این قلم به ایجاد الگوهای یک ضربه ای مانند نقطه ها و ترکیب لاک ها کمک می کند. با استفاده از قلم طراحی سرصاف می توانید ناخن های ژله ای زیبایی را طراحی کنید. این نوع از قلم ها برای رنگ کردن پس زمینه طرح ها بسیار مناسب هستند.

انواع قلم داتینگ
کاربرد قلم داتینگ در طراحی ناخن

قلم داتینگ

قلم داتینگ یا نقطه گذاری در خلق نقاط زیبا و متقارن به شما کمک می کنند. طراحی نقاط هنری و استفاده درست از ابزار طراحی ناخن پایه ای در طراحی ناخن است. شما می توانید از نقطه ها برای خلق هر شکل یا طرحی که دوست دارید استفاده کنید. اگر قلم داتینگ نداشته باشید، طراحی دایره های متقارن برای شما به چالش تبدیل می شود. این ابزار به شما کمک می کند هر بار نقاطی کاملاً متقارن و زیبا ایجاد کنید.شما می توانید نحوه استفاده از این قلم ها و بقیه ی ابزارهای طراحی ناخن را در آکادمی شیوا به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

قلم آمبره

قلم آمبره برای طراحی گرادیان های رنگی عملکردی فوق العاده دارند. با استفاده از این قلم ها می توانید یک رنگ روشن در بالای ناخن را به تدریج به رنگی تیره تر در نوک ناخن تبدیل کنید و گرادیان های جذاب بسازید. برای استفاده از این قلم به دو رنگ ژل لاک و یک دستمال مرطوب ناخن بدون پرز نیاز دارید.

قلم برداشتن نگین یا پیک آپ

در یک طرف قلم پیک آپ جرم چسبناکی قرار دارد که می توان از آن برای برداشتن نگین ها استفاده کرد. در سمت دیگر این قلم یک قسمت کوچک صاف وجود دارد که می توانید با آن نگین ها را تنظیم کنید. طول قلم حدود 18 سانتی متر (حدود 7 اینچ) است. از این قلم برای قرار دادن نگین های درخشنده روی ناخن استفاده می شود.

انواع لنز ناخن
کاربرد لنز ناخن در طراحی ناخن

لنز ناخن

لنز ناخن تصویر یا طرحی کوچک یا بزرگ است که برای چاپ روی ناخن استفاده می شود. این لنزها روی کاغذ مخصوصی چاپ خواهند شد و در آب قرار می گیرند. پس از قرار گرفتن در آب، لایه ای بین تصویر و کاغذ پشتی آن حل شده و باعث می شود الگو از روی کاغذ پشتی جدا شود تا روی ناخن شما قرار بگیرد. این لنزها از ابزار طراحی ناخن هستند که برای ایجاد طرح های خاص روی ناخن به کار می روند.

مهر ناخن

ابزاری برای طراحی ناخن می باشد که یک سر آن برآمده و نرم است. این سر ژله ای و نرم می تواند لاک ناخن را جذب کرده و دقیقا همان را بر روی ناخن چاپ کند.یا می توان از آن برای ترکیب لاک های مورد نظر و ایجاد طراحی های متنوع استفاده کرد.

شابلون فلزی و کاغذی

شابلون ‌های ناخن درست مانند شابلون‌ هایی هستند که برای نقاشی روی تابلو یا دیوار استفاده می شوند. اما مقیاس شابلون های ناخن که می توانند فلزی یا کاغذی باشند بسیار کوچک تر است. شابلون های آماده در ورق های جداگانه و به صورت یک بار مصرف یا قابل استفاده مجدد عرضه می شوند.

انواع استیکر ناخن
کاربرد استیکر ناخن در طراحی ناخن

استیکر ناخن

همان طور که از نام آن پیداست، استیکر ناخن برچسبی است که از لاک ناخن ساخته شده است. یک طرف این استیکرها یک لایه چسب و طرف دیگر رنگ یا طرح لاک ناخن می باشد. برچسب‌ های ناخن معمولاً در اندازه ‌های از قبل بریده شده موجود هستند تا کل ناخن را بپوشانند و به طور کامل جایگزین لاک ‌شوند.

نوار طراحی (نوار دیزاین)

این نوارها که به آن روکش ناخن نیز می گویند، با ناخن های فشاری متفاوت هستند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها وجود دارد. می توانید به سادگی آنها را روی ناخن های تمیز بمالید و بروید. این نوارها به زمانی برای خشک شدن نیازی ندارند. برچسب های ناخن هم در شکل لاک معمولی و هم به شکل ژل ارائه می شوند، بنابراین گزینه ای ایده آل برای همه هستند.

قالب سه‌ بعدی

قالب های اکریلیک سه بعدی برای تزیین سریع و آسان ناخن های شما استفاده می شود. قالب های اکریلیک از لاستیک سیلیکونی انعطاف پذیر و با کیفیت بالا ساخته شده اند. بنابراین می توانید با انتخاب از بین هر رنگ اکریلیک مانند نئون یا درخشان، به راحتی طرح های سفارشی ایجاد کنید.

فویل ناخن
کاربرد فویل ناخن در طراحی ناخن

 فویل ناخن

فویل ناخن برای دوستداران هنر طراحی ناخن یک ضرورت واقعی است. این ابزار یک مانیکور با کیفیت را تضمین می کنند و خود این فویل ها مورد توجه قرار نمی گیرند. فویل ها ورقه های لمینت بسیار نازکی هستند که می توان آنها را روی لاک نیمه دائمی، ژل یا طراحی های رنگی و برای انواع بازسازی ناخن استفاده کرد. این فویل ها با مراحل ساده، سریع و آسان مانیکورهای خارق العاده ای می سازند.

ورق طلا

ورق طلا یک ابزار طراحی ناخن است که جلوه خاصی به طراحی می بخشد. متخصص طراحی ناخن قبل از استفاده؛ به سطح ناخن ها لاک می زند و بعد از خشک شدن لاک، چسب مخصوص ورق طلا را روی ناخن زده و بعد از چند ثانیه چسب بی رنگ می شود و به راحتی می توان طراحی مورد نظر را روی ناخن ها انجام داد.

ناخن نگین دار
کاربرد نگین در طراحی ناخن

نگین ناخن

یکی از پرطرفدارترین دیزاین و طراحی ناخن استفاده از نگین و آویز ناخن می باشد. این نگین ها در اندازه و رنگ های متفاوت وجود دارند و طبق سلیقه و خواست مشتری روی سطح ناخن ها قرار داده می شوند.اتصال مگین باید به صورت اصولی انجام شود که موجب مزاحمت یا افتادن سریع آن نشود.

خاویار ناخن

یک ابزار طراحی ناخن زیبا خاویار ناخن است که از گوی های ریز براق تشکیل شده که روی ناخن ها فیکس می شود.فیکس کردن این ابزار طراحی ناخن نیز باید طبق اصول و قاعده انجام شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد .

پولک ناخن

یکی از محصولات پر مصرف است که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. این طرح در عین سادگی بسیار براق و زیبا می باشد.برای افرادی که طرفدار طرح های شلوغ و براق می باشند استفاده از این ابزار طراحی ناخن بسیار پیشنهاد می شود.ماندگاری پولک ناخن از نگین بیشتر است.

گل خشک

استفاده از گل خشک به عنوان قسمتی از طراحی یک ایده بسیار جذاب و منحصر بفرد است. رنگ های متفاوت از گل های خشک هر سلیقه ای را پوشش می دهد.همچنین استفاده از گل خشک ظاهری زیبا در عین حال جذاب به ظاهر ناخن ها میدهد.

مهر ناخن
کاربرد مهر ناخن در طراحی ناخن

دیزاین های فلزی یا سیلیکونی با ابزار طراحی ناخن

برای طراحی ناخن ها ابزارهای متفاوتی استفاده می شود که همه این طراحی ها باید توسط متخصص حرفه ای در زمینه ناخن انجام شود. آکادمی شیوا از جمله مجموعه های آموزشی حرفه ای در زمینه برگزاری دوره های آموزش ناخن می باشد که با استفاده از متد روز دنیا افراد متخصص بسیاری را مورد آموزش قرار داده است.. در ادامه به چند مورد دیگر از طراحی های خاص با ابزار طراحی ناخن و روش های انجام آن ها خواهیم پرداخت.

دیزاین های فلزی یا سیلیکونی که به راحتی روی ناخن ها می چسبند و برای چسباندن آنها باید از چسب ناخن کمک گرفت. مهر ناخن سیلیکونی ابزاردیگر از طراحی ناخن است که طرح های مورد نظر از شابلون روی سطح ناخن منتقل می شود. در واقع استفاده از مهر سیلیکونی کار طراحی را راحت تر می کند.

طراحی با پودر
روش طراحی ناخن با پودر در طراحی ناخن

دیزاین های پودری با ابزار طراحی ناخن

دیزاین های دیگری هم در طراحی ناخن وجود دارند که در ادامه توضیحات مختصری هم در مورد آن ها خواهیم داد.

پودر کروم

این دسته از پودرهای ناخن جزو دسته دیزاین های فلزی محسوب می شوند. به وسیله قلم مخصوص و آهسته روی سطح ناخن قرار می گیرد و درخشندگی خاصی به ناخن ها می دهد.استفاده از این ابزار طراحی ناخن نیز نیاز به مهارت دارد تا یکدست و مناسب ایجاد شود.

پودر شوگر(شوگر کرافت)

رنگ های متفاوت این ابزار طراحی ناخن باعث شده تا سلیقه های متفاوتی را به خود جلب کند. شوگر مانند خاک قند است و برای افرادی که دیر به دیر ناخن هایشان را ترمیم می کنند مناسب نیست زیرا به مرور کمرنگ می شود.

پودر داستر

پودری اکلیلی است که بعد از کاشت با پودر اکریلیک ولاک ژل از داستر که دانه های درشتی هم دارد، استفاده می کنند.این ابزار طراحی ناخن برای افرادی که طرفدار طرح های براق و اکلیلی هستند پیشنهاد می شود.استفاده یکدست از این پودر در ناخن نیز در ظاهر آن بسیار اهمیت دارد.

پودر شاتر کروم

از انواع پودر کروم می باشد و دارای ورقه های ریزی است که درخشش بسیاری هم دارد. از شاتر کروم می توانید روی لاک هم استفاده کنید.این پودر باعث ایجاد درخشندگی و براق شدن سطح ناخن می شود .استفاده از این ابزار طراحی ناخن نیز باید با مهارت صورت گیرد تا جلوه خوبی به ناخن دهد.

طراحی با ژل
روش طراحی ناخن با ژل در طراحی ناخن

دیزاین های ژل

در اینجا با انواع دیزاین و ابزار طراحی ناخن ژل آشنا خواهیم شد:

اسپایدر ژل یا ژل عنکبوتی

ژل اسپایدر به معنی ژل عنکبوتی است و برای طراحی روی ناخن می باشد و می توان طرح های منحصر بفردی روی ناخن ها انجام داد. این ژل ها حالت چسبناک دارند که با قلم طرح های خاصی روی ناخن ها می کشند.

ژل عنکبوتی انواع مختلفی دارد که می توان به ژل عنکبوتی سفید و مشکی اشاره کرد. این دو نوع رنگ بسیار پر طرفدار هستند و به طراحی زیبایی خاصی می بخشد. البته لازم به ذکر است که این ژل انواع رنگ های مختلفی دارد و قابل ترکیب با طرح های دیگر می باشد.

ژل آدامسی یا گام ژل

ژل آدامسی یک ابزار طراحی ناخن است که  با استفاده از آن می توان طرح های 4 بعدی و برجسته روی ناخن ها ایجاد کرد. این ژل غلظت بیشتری در مقایسه با ژل های دیگر دارد که می توان طرح هایی مانند گلسازی را روی سطح ناخن ها انجام داد.کار با این نوع ژل ساده است و برای سفت شدن و حالت گرفتن این ژل باید آن را داخل دستگاه uv قرار داد.برای ریموو کردن این طرح می توان از سوهان برقی استفاده کرد تا به راحتی از روی ناخن حذف شود.

کاشت و طراحی با بیلدرژل
روش طراحی و کاشت ناخن با بیلدرژل در طراحی ناخن

بیلدر ژل با ابزار طراحی ناخن

از این نوع ژل زمانی استفاده می شود که قصد داشته باشید طول، ضخامت یا استحکام ناخن را افزایش بدهید. این ژل به عنوان ابزار طراحی ناخن و پوششی مناسب می باشد. این ابزار طراحی ناخن 2 الی 3 هفته دوام دارد و برای ایجاد مقاومت نوک ناخن ها از آن استفاده می کنند.

زمانی که ژل بیلدر روی ناخن رشد می کند می توانید آن را بردارید و جایگزین کنید. ژل، انعطاف پذیری بیشتری دارد که احتمال شکستگی ناخن ها را کاهش می دهد. تا زمانی که تکنسین ناخن حرفه ای به درستی از ژل ها برای ناخن استفاده کند قطعا محافظ خوبی برای ناخن ها خواهند بود. آکادمی شیوا با آموزش تکنسین های حرفه ای در این زمینه این اطمینان را به هنرجویان می دهند که با تسلط به تمامی متد ها بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند.

بلومینگ ژل

محصولی ژله ای که با میزان غلظت پایین برای طراحی ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل روی سطح ناخن بصورت خیس انجام می شود و رقیق تر از تاپ کات است. ژل بلومینگ بی رنگ می باشد و به راحتی با لاک دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد.

 به عنوان ابزار طراحی ناخن نسبت به ژل های طراحی دیگر کمی متفاوت می باشد. برای خشک کردن این ژل از دستگاه یو وی استفاده می کنند و با طرح هایی مانند آبرنگی، سنگ مرمر، گل و… بسیار مناسب تر است. بعد از زدن ژل بلومینگ نباید بلافاصله دست را داخل دستگاه قرار داد بلکه ابتدا باید طرح روی ناخن ایجاد شود پس از کمی خشک شدن رنگ طرح دست داخل دستگاه یو وی قرار بگیرد.

لاک مگنتی
روش طراحی با لاک مگنتی و لاک چشم گربه ای در طراحی ناخن

لاک ژل چشم گربه ای

یکی از محبوب ترین لاک ژل ها، لاک ژل گربه ای است که در انواع مختلف رنگ و طرح وجود دارد. رنگ مشکی این لاک ژل نسبت به رنگ های دیگر بسیار پر طرفدار است. داخل این موارد پودر آهن رنگی وجود دارد و طرحی سه بعدی ایجاد می کند.

در این لاک براده های آهن قرار دارد و تکنسین ناخن با مگنت این براده ها را به شکل های مختلف درست می کند. با حرکت دادن براده ها روی ناخن درخشش فوق العاده زیبایی روی سطح ناخن ها بوجود می آید. چشم گربه ای به حالتی گفته می شود که براده ها روی ناخن به زاویه ای که مگنت قرار می گیرد حرکت کرده و ثابت می شوند.

مگنت ناخن از ابزار طراحی ناخن پر استفاده

مگنت یا آهن ربای ناخن نوعی ابزار طراحی ناخن است که با لاک ژل های مغناطیسی به کار می رود. همانطور که پیشتر به آن ها اشاره کردیم در لاک ژل های چشم گربه ای کمی براده آهن وجود دارد که به وسیله همین مگنت ها به حرکت در می آیند. مهارت بسیاری نیاز است تا از این مگنت ها در طراحی استفاده شود.

طرز استفاده از این ابزار مهم بدین صورت است که یک لایه بیس ژل روی ناخن ها زده شده و در دستگاه خشک می شود بعد از آن یک لایه دیگر لاک ژل تیره زده می شود. لایه ای که از این لاک ژل مغناطیسی روی ناخن ها قرار می گیرد باید بلافاصله با مگنت به سمت دلخواه حرکت داده شود . بعد از آن تاپ کات و خشک کردن ناخن ها در دستگاه uv پایان کاری زیبا و جذاب خواهد بود.

پالت رنگ ناخن
انتخاب رنگ از پالت رنگ در طراحی ناخن

پالت رنگ

پالت رنگ به ماکت پلاستیکی که مانند ناخن های دست می باشد، گفته می شود. این پالت ها از نظر شکل و اندازه و حتی جنس متفاوت هستند و برای ارائه طرح ها ورنگ ها در معرض دید مشتری قرار می گیرند. این پالت های رنگی به مشتری کمک می کند تا راحت تر طرح های خود را انتخاب کند.این نوع پالت به عنوان ابزار طراحی ناخن برای هر تکنسین ناخنی مهم است و در واقع نمونه کارهایش را از این طریق ارائه می دهد تا رضایت مشتری را جلب کند.

برچسب فرنچ

یکی از مشکلات در فرنچ کردن ناخن ها، دقت در انجام آن است که برای مشتری زمان و کیفیت بسیار حائز اهمیت است. برای صرفه جویی در زمان استفاده از برچسب های فرنچ بسیار رایج بوده و دقت و تمیزی کار را بالا می برد. برچسب های فرنچ با چسبیدن روی ناخن امکان فرنچی زیبا و آسان را برای شما فراهم می کنند.فرنچ ناخن طرفداران خاص خود را دارد. ناخن های کلاسیک با فرنچی خنثی ابتدا در سال 1930 وارد دنیای مد و زیبایی شد و تا به امروز همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است.

قلم استونی
کاربرد قلم استونی در طراحی ناخن

قلم استونی

این ابزار طراحی ناخن یک محصول کارآمد است که جهت لاک زدن به بهترین حالت ممکن می باشد. هنگام لاک زدن ممکن است کمی لاک با کناره های ناخن برخورد کند که با استفاده از قلم استون به راحتی می توانید لاک های اضافی را پاک کنید. کمی استون داخل مخزن قلم ریخته و به هر قسمتی که لاک اضافی دارد بکشید تا پاک شود.این قلم سر ماژیکی شکلی دارد و بسیار سبک می باشد. کار با این قلم بسیار راحت است و می تواند در ارائه طراحی تمیز و بی نقص به طراح ناخن کمک شایانی کند.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

کلام پایانی

در این مقاله با ۱۵ ابزار مهم و ضروری در طراحی ناخن و نحوه ی استفاده آنها آشنا شدید. این ابزارها مقدمات طراحی ناخن حرفه ای و خلاقانه را برایتان فراهم می کنند. وقتی مقدمات آماده شد کافی است از خلاقیتتان استفاده کنید و طرح هایی بی بدیل برای خودتان، دوستانتان یا مشتری هایتان ایجاد کنید. به یاد داشته باشید تا زمانی که مقدمات به خوبی فراهم نشود، امکان استفاده از خلاقیت وجود ندارد.اگر درباره دیگر ابزارهای طراحی ناخن سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید. سعی کنید در زمان خرید ابزارهای گفته شده با کیفیت ترین آنها را تهیه کنید تا در طراحی ناخن، بهداشت دست ها را نیز رعایت کنید.

منبع: maniology ، stylecraze ، howstuffworks

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • ابزار طراحی ناخن ضروری برای ناخن کارها چیست؟
    قلم‌های طراحی، قلم داتینگ، لنز ناخن، مگنت ناخن، لاک ژل چشم‌گربه‌ای، پالت رنگ، پودر کروم، چسب ناخن، فویل ناخن، شابلون از مهم ترین ابزار های طراحی ناخن است که طرز استفاده از آن را در دوره های آموزش ناخن آکادمی شیوا آموزش میبینید.
  • تازه کاران از چه ابزار طراحی ناخن استفاده کنند؟
    افرادی که تازه کار هستند بهتر است در ابتدا برای طراحی ناخن از ابزار هایی مثل شابلون، چسب ناخن، لنز ناخن و … استفاده کنند .
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

2 Comments

  • لوازم رو برای دوره ناخن باید تهیه کرده باشیم یا خود آموزشگاه تهیه میکنه چیزهای لازم رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *