وسایل کاشت ناخن

وسایل کاشت ناخن در آکادمی شیوا


نه تنها ناخن ها بازتابی از وضعیت کلی سلامت ما هستند بلکه دست ها و ناخن ها از اولین مواردی هستند که در ملاقات با افراد به چشم می آیند. از آنجایی که در طول روز در موارد بسیاری از دست های خود استفاده می کنیم بهتر است در برابر میکروب ها و باکتری ها از ناخن ها مراقبت کنیم. به همین جهت کاشت ناخن در بین بانوان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برخی از ضروری‌ترین ابزار و وسایل کاشت ناخن و مراقبت از آن خواهیم داشت توجه کنید که یادگیری این مطالب در دوره های آموزش کاشت ناخن بسیار ضروری خواهد بود.

 

ابزارهای مهم در کاشت ناخن

اگر کارآموز هستید یا قصد دارید برای کاشت ناخن های خود در منزل اقدام کنید بهتر است قبل از هر چیز با ابزارهای کاشت ناخن آشنا شوید. در ادامه به معرفی 20 تا از مهم ترین و ضروری ترین ابزار و وسایل کاشت ناخن می پردازیم.

سوهان برقی

از این ابزار برای ساییدن آرام لبه‌های ناخن‌، صاف‌تر کردن و فرم دادن به آن‌ها استفاده می‌شود. برای استفاده از این وسیله مطمئن شوید که ناخن ها خیس نباشند. سپس سوهان را با زاویه 45 درجه و به موازات کناره های ناخن خود نگه دارید. از یک گوشه شروع کنید و به سمت مرکز ناخن خود حرکت کنید. دقت کنید که فشار دست زیادی نداشته باشید و در یک جهت سوهان کشی کنید. در هنگام خرید دستگاه به اصل بودن و گارانتی آن توجه کنید. در ادامه به معرفی ابزار و وسایل کاشت ناخن بیشتری می پردازیم.

 

آشنایی کامل با ابزار و وسایل کاشت ن
فرمر در کاشت ناخن

 

دستگاه UV و دستگاه LED

از این دستگاه برای خشک کردن لاک ژل استفاده می شود. همانطور که می دانید مواد کاشت ناخن مثل پودر و لاک ژل برای خشک شدن نیاز به نور UV یا LED دارند. اولین دستگاهی که به منظور خشک کردن این مواد ارائه شد لامپ های UV بودند. این لامپ ها بعد از مدتی جای خود را به دستگاه های LED دادند. جدیدترین نوع این ابزار که امروزه استفاده می شود، دستگاه UV-LED است. زمانی که هر لایه ژل برای خشک شدن در این دستگاه نیاز دارد بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه است. انواع مختلفی از دستگاه های UV، 1 یا 4 لامپه وجود دارد.

عقب زن

ابزاری که برای کنار زدن پوست و کوتیکول روی ناخن استفاده می شود عقب زن یا Pusher نام دارد. این ابزار در 2 نوع فلزی و چوبی عرضه می شود. نوع فلزی در بین آرایشگران محبوبیت بیشتر دارد. اگر خودتان در خانه قصد دارید از این ابزار استفاده کنید توجه داشته باشید که فشار زیادی به ناخن وارد نشود. اگر در سالن کار می کنید باید قبل از استفاده برای هر مشتری این وسیله را ضد عفونی نمایید.

نیپر

بعد از استفاده از عقب زن در مانیکور نوبت به یکی دیگر از مهم ترین ابزار و وسایل کاشت ناخن یعنی نیپر یا گوشت گیر است. نیپر ابزاری است که برای بریدن پوست های اضافه اطراف ناخن و دور تراشی استفاده می شود. در خرید نیپر دقت کنید که لبه ها به اندازه کافی تیز و برنده باشند. همچنین برای هر مشتری نیپر را ضد عفونی کرده و بعد از استفاده آن را در جای خشک قرار دهید تا مانع از زنگ زدگی آن شوید و طول عمر ابزار را بالا ببرید.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

قیچی مانیکور روسی

این ابزار کارایی و شرایط نگهداری مانند نیپر را دارد. از قیچی مانیکور همانند نیپر در بریدن پوست های مرده اطراف ناخن استفاده می شود.

تیپ

تیپ ها از قدیمی ترین ابزار و وسایل کاشت ناخن هستند. امروزه کاشت ناخن با تیپ بسیار محبوب است. از این ابزار برای قد دادن به ناخن در فرم دلخواه استفاده می شود. همچنین تیپ ها رنگ بندی دارند و با توجه به نوع کاشت مناسب ترین رنگ توسط ناخن کار انتخاب می شود.

فرمر

از مهم ترین ابزار و وسایل فرمر ها در کاشت ناخن با فرمر ها هستند. در کاشت ناخن بدون تیپ (کاشت پودر یا ژل) برای قد دادن به ناخن و فرم دادن به آن از فرمر ها استفاده می شود. این ابزار دارای خطوطی هستند که با کمک آن ها می توان پروسه مواد گذاری را آسان تر و با دقت بالاتری انجام داد. فرمر معمولاً کاغذی و یکبار مصرف است. فرمر ها در زیر ناخن نصب می شوند.

قالب های کاشت ناخن

قالب های کاشت ناخن پلاستیکی بوده و برای مواد گذاری در کاشت های قالبی پودر یا پلی ژل استفاده می شوند.

 

ضروری ترین وسایل کاشت ناخن

ضروری ترین ابزار و وسایل کاشت ناخن را در ادامه مرور خواهیم کرد. پس اگر قصد شرکت در دوره های آموزش کاشت ناخن آکادمی شیوا را دارید به ادامه مطلب توجه کنید. آَشنایی با این ابزار برای هر ناخن کاری واجب است. بهتر است از نحوه نگهداری و استفاده آن ها نیز آگاه باشید.

 

آشنایی کامل با ابزار و وسایل کاشت ن
قلمو کاشت ناخن

 

قلم کاشت ناخن

قلم مو های کاشت در انواع مختلف کاشت ناخن متفاوت هستند. این قلم مو ها در شماره های مختلف وجود دارند. هرچه قلم مو شما با کیفیت تر باشد و در سایز مناسب استفاده شود، سرعت و کیفیت کار شما بالاترخواهد بود.

قلم کاشت ناخن اکرلیک

در انتخاب قلم کاشت اکرولیک ناخن باید دقت کنید موی قلم، مصنوعی نباشد. قلم با سایز 8 و 10 سرتخت در این کاشت بیشترین استفاده را دارد.

قلم کاشت با ژل

در قلم کاشت ژل از موی مصنوعی استفاده می شود و برای تمیز کردن آن می توان از کلینزر کمک گرفت.

قلم طراحی ناخن

از مهمترین ابزارهای طراحی ناخن می توان قلم را نام برد. قلم های طراحی نیز به روش ذکر شده با کلینزر تمیز می شوند. مراقب باشید پس از تمیز کردن، ژلی روی قلم باقی نماند. قلم مو های ۳ صفر و ۴ صفر و سرتخت ۴ و سرکج ۴ برای طراحی مناسب هستند. این قلم موها را با نام قلم مو طراحی، از لوازم تحریر ها و فروشگاه های ابزار و وسایل کاشت ناخن پیدا کنید.

ظرف قلم شور

از این ظرف استوانه ای برای تمیز کردن قلمو ها استفاده می شود. شیارهای تعبیه شده در این ظرف به تمیز شدن بیشتر قلمو کمک می کند.

انواع سرسوهان در کاشت ناخن

سر سوهان ها در طرح های مختلف وجود دارند و هرکدام کارایی مخصوصی دارند. در ادامه مقاله، آشنایی کامل با ابزار و وسایل کاشت ناخن، به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

سرسوهان الماسه

کاربرد سر سوهان الماسه را در ادامه بررسی کرده ایم:

  • از این سر سوهان برای کم کردن حجم مواد کاشت و فرم دهی استفاده می شود.
  • این نوع سرسوهان در 2 جنس روکش کروم و سرامیکی به فروش می رسند. سرسوهان های الماسه با روکش کروم ماندگاری بالاتری دارند اما نمونه سرامیکی مانع از داغ شدن ناخن می شود.
  • توجه کنید که از این نوع سر سوهان برای فرم دهی مواد استفاده می شود. استفاده از این ابزار به صورتی که مستقیم با ناخن در تماس باشد موجب آسیب دیدن سطح ناخن می شود.
  • سرسوهان های الماسه در فرم های استوانه ای، مخروطی و میخی ساخته می شوند که هرکدام کارایی مختص خود را دارد.

سرسوهان مانیکور (شنی)

سر سوهان مانیکور شنی داری درجه بندی است که با رنگ های مشکی، سبز، آبی، قرمز و زرد روی میله آن نشان داده می شود. ترتیب رنگی ذکر شده درجه زبری را از زیاد به کم مشخص می کند.

سرسوهان کاغذی (سمباده ای یا موکتی)

کاربرد سوهان کاغذی را در ادامه برای شما بیان نموده ایم:

  • از سر سوهان های کاغذی برای کاهش حجم مواد، صاف کردن سطح مواد و ایجاد خط و خش روی ناخن قبل از مواد گذاری استفاده می شود.
  • درجه زبری این سر سوهان با افزایش عدد نوشته روی آن کمتر می شود.
  • برای ناخن های طبیعی از نرم ترین نوع این سرسوهان استفاده کنید.
  • بهتر است سرسوهان ها برای هر مشتری در محلول مخصوص ضد عفونی شوند.

سوهان دستی ناخن

سوهان های ناخن دستی در بین ابزار و وسایل کاشت ناخن بسیار محبوب هستند. استفاده از این سوهان ها در مصارف خانگی نیز زیاد به چشم می خورد. این سوهان ها در درجات زبری مختلفی ساخته می شوند. درجه زبری آن ها با عدد روی آن ها مشخص می شود. درجه نرم تر این سوهان ها برای خراش دادن سطح ناخن طبیعی و آماده شدن ناخن برای لاک زدن، درجه متوسط برای فرم دهی و نوع زبر آن برای کوتاه کردن قد ناخن استفاده می شود.

 

آشنایی کامل با ابزار و وسایل کاشت ن
آشنایی با ابزار و وسایل کاشت ناخن

 

بافر

بافر ها اجسامی مکعبی یا تخت هستند که مانند سوهان دستی روی سطح خود سمباده دارند اما سطح داخلی آن ها اسفنجی و نرم است. از این ابزار برای صاف کردن ناهمواری ها و از بین بردن چربی سطح ناخن استفاده می شود. بافر ها نیز در درجه زبری متفاوتی به فروش می رسند. استفاده از بافر به براق شدن سطح ناخن کمک می کند. پیشنهاد می شود بافر را در یک جهت روی سطح ناخن بکشید و از استفاده بیش از حد آن اجتناب کنید. بعد از پایان کار می توانید از روغن های مخصوص استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله با ضروری ترین ابزار و وسایل آموزش کاشت ناخن و مانیکور آشنا شدید و دیدید ضدعفونی کردن هر ابزار بعد از هر مشتری چقدر اهمیت دارد. همچنین اگر در ابتدای کار هستید و قصد دارید برای شروع، لوازم ضروری اولیه را خریداری کنید این راهنما از آکادمی شیوا، بهترین آموزشگاه ناخن تهران، به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

آکادمی شیوا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *