فرق ژلیش و لمینت ناخن

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن


افرادی که قصد انجام عملیات زیبایی برای ناخن های خود و یا آموزش کاشت ناخن را دارند معمولاً سوال هایی در ذهن دارند که در این مقاله سعی کرده ایم برای رسیدن به پاسخ آن ها اطلاعاتی را در اختیارشان قرار دهیم. یکی از پر تکرار ترین پرسش ها تفاوت ژلیش و لمینت ناخن می باشد. انجام ژلیش برای افرادی توصیه می ‌شود که خود دارای ناخن های خوش فرم هستند و نیازی به ایجاد تغییر شکل و حالت در آن ها ندارند. انجام ژلیش در چنین ناخن هایی باعث تغییر رنگ آن ها شده و افراد می توانند با انتخاب طرح مورد نظر خود اقدام به ایجاد تغییرات در ناخن هایشان کنند.

 اما انجام لمینت با ایجاد دگرگونی در حالت و شکل ناخن های اصلی همراه است و فرد متقاضی شاهد تغییرات اساسی در مدل ناخن هایش خواهد بود. عمل لمینت ناخن معمولاً برای افرادی صورت می پذیرد که از شکل ظاهری مناسبی برای ناخن هایشان برخوردار نبوده و نیاز به ترمیم و تغییر حالت آن ها دارند.

چگونه تشخیص دهیم که به ژلیش ناخن نیازمندیم و یا لمینت ناخن؟ هر ناخنی دارای ساختار و شکل منحصر به فردی است و با توجه به شرایطی که دارد اقدامات زیبایی گوناگونی بر روی آن انجام می شود. انتخاب بهترین روش برای زیبا سازی ناخن مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع عملیات زیبایی است که بایستی افراد با داشتن آگاهی کامل از آن ها در این مسیر قدم بگذارند تا بتوانند بهترین نتیجه را دریافت نموده و از صدمه دیدن ناخن هایشان جلوگیری کنند.

 

چگونه ژلیش ناخن انجام دهیم؟
انجام صحیح ژلیش ناخن

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش کردن عملی مانند لاک زدن ناخن است که باعث به وجود آمدن تغییر در رنگ ناخن فرد شده و یا طرح خاصی بر روی آن نقش می بندد. بیشترین تفاوتی که عمل ژلیش با لاک زدن دارد ماندگاری بالای آن است. شما می توانید با ناخن های ژلیش شده به کارهای روزمره خود بپردازید، بدون اینکه خط و خش را بر روی رنگ ناخن خود داشته باشید.

 

 مزایای ژلیش ناخن

انجام عمل ژلیش ناخن باعث مستحکم تر شدن ناخن ها شده و با ایجاد یک لایه مقاوم رنگی بر روی ناخن فرد از شکستن زود هنگام آن جلوگیری می کند. با انجام ژلیش سنگینی حاصل از مواد اضافی بر روی ناخن احساس نشده و تنها یک لایه رنگ بر روی ناخن اصلی قرار خواهد گرفت. در این روش مشکلات ناشی از کنده شدن ناخن مصنوعی وجود ندارد و افراد می توانند با آسودگی بیشتر نسبت به انجام کار های خود بپردازند.

 با به کارگیری ژلیش زیبایی ناخن طبیعی خود افراد نمایان شده و حالت مصنوعی نخواهد داشت. پاک کردن ژلیش ناخن بسیار راحت تر و بی دردسر تر از سایر عملیات زیبایی ناخن صورت می پذیرد و افراد می توانند برای ایجاد تنوع در بازه های زمانی کوتاه مدت ژلیش را پاک کرده و رنگ جدید را جایگزین قبلی نمایند.

 

مزیت لمینت ناخن به ژلیش
مزیت های لمینیت ناخن

 

 مراقبت های بعد از ژلیش ناخن 

افرادی که عملیات زیبایی بر روی ناخن خود انجام می‌دهند بایستی مراقبت های مخصوصی را داشته باشند تا از طول عمر بیشتری برای ناخن هایشان برخوردار شوند. بعد از ژلیش بهتر است کار هایی که با ابزار خشن در ارتباط می باشد کمتر انجام دهید و از به کارگیری وسایلی مانند سیم ظرف شویی، بدون استفاده از دستکش، خودداری کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده مخصوص ژلیش ناخن به صورت مرتب باعث تقویت آن ها شده و چهره زیبای ناخن را حفظ می نماید. این کرم های ویژه موجب بازگشت رطوبت از دست رفته ناخن شده و باعث می شود شادابی ناخن ها حفظ شده و استحکام بیشتری پیدا کنند.

 

لمینت و ژلیش ناخن طبیعی
تفاوت ژلیش و لمینت

 

لمینت ناخن چیست؟

در  مراحل لمینت ناخن یک لایه ضخیم از ژل مخصوص بر روی ناخن ها قرار خواهد گرفت. افرادی که لمینت انجام می دهند می ‌توانند این ژل را به حالت دلخواه درآورده و شکل مورد نظر را برای ناخن ها به وجود بیاورند. انجام این عمل معمولاً با تغییر شکل ناخن اصلی فرد همراه خواهد بود و ظاهری جدید را برای آن به وجود می آورد.

استحکام ناخن هایی که در معرض این عمل زیبایی قرار می گیرند افزایش یافته و نسبت به شکسته شدن استقامت خواهند داشت. امروزه نمونه های جدیدی از لمینت بر روی ناخن انجام می‌شود که حالت ارتجاعی داشته و به این ترتیب در هنگام مواجهه با ضربه و فشار دچار ترک خوردگی نمی شود.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

 در چه شرایطی استفاده از لمینت مناسب است؟

معمولا افرادی که شکل ظاهری مناسبی برای ناخن های خود ندارند و یا دارای ناخن های بسیار نازک و شکننده می باشند از این روش استفاده می کنند تا بتوانند ناخن های ضخیم و زیبایی داشته باشند. اشخاصی که به دنبال داشتن طرح و شکل جدیدی برای ناخن های خود می باشند نیز می توانند با استفاده از این روش آن ها را به شکل دلخواه در بیاورند.

 

لمینت آبی ناخن طبیعی
مواد اولیه برای ژلیش ناخن

 

 تفاوت های لمینت و ژلیش چیست؟

عمل ژلیش ناخن تنها باعث قرارگیری رنگ و لاک بر روی ناخن ها شده و صرفاً نقش زیبایی برای آن ها دارد که تاثیر زیادی در تغییر شکل ناخن و افزایش حجم آن ندارد، اما لمینت ناخن با استفاده از مواد مخصوص ژله ای انجام می شود که با قرارگیری بر روی ناخن افراد می تواند موجب مستحکم شدن آن ها شده و علاوه بر زیبایی ناخن حالت درمان کنندگی برای ناخن های نازک را داشته باشد. بر اساس مطالب گفته شده و از تفاوت ژلیش و لمینت ناخن میتوان گفت که برای ناخن های بدون فرم و شکننده بهترین روش استفاده از لمینت است.

 

تأثیر لمینت و ژلیش بر بلندی ناخن

معمولا افرادی که نسبت به انجام ژلیش ناخن اقدام می کنند تأثیر چندانی بر بلند شدن ناخن احساس نمی کند، زیرا عمل ژلیش تنها موجب تغییر رنگ و زیبایی می گردد. اما کسانی که لمینت انجام می دهند می توانند ناخن هایشان را مقداری بلندتر کرده و آرایش مخصوصی که مد نظر دارند بر روی آن ها پیاده کنند.

این افراد می ‌توانند بعد از مدتی برای انجام ترمیم و یا تغییر مدل ناخن مراجعه کرده و شکل ناخن هایشان را تغییر دهند. افرادی که به انجام کارهای فیزیکی مشغول هستند و بلندی ناخن هایشان، که بر اثر لمینت بوده، موجب بروز اختلال در عملکردشان شده است می توانند با استفاده از روش های مخصوص ناخن های لمینت شده شان را کوتاه تر کنند.

 

لمینت ناخن با لاک ژل صورتی
مراقبت های بعد از لمینت

 

 نتیجه گیری

امروزه انجام اعمال زیبایی که بر روی ناخن ها صورت می پذیرد بسیار رایج شده و اکثر افراد به دنبال ایجاد تنوع برای شکل ظاهری ناخن های خود هستند. از آن جا که ناخن عضوی از بدن محسوب می شود که دائما در معرض دید اشخاص قرار دارد می ‌تواند گزینه مناسبی برای زیبایی دادن به چهره ظاهری افراد شمرده شود.

 از مزایای انجام عملیات زیبایی، از جمله ژلیش و لمینت ناخن، این است که فرد استفاده کننده از این خدمات می‌تواند در بازه های زمانی مختلف مدل ناخن های خود را تغییر داده و شکل دلخواه را بر روی آن ها اعمال کند.

کسانی که ناخن های زیبایی دارند و شکایتی از مدل و ضخامت آن ها ندارند نیازی به استفاده از روش‌های درمانی برای ناخن هایشان نداشته و می توانند با انجام عمل ژلیش تنها رنگ ناخن را تغییر داده و طرح مورد نظر شان را پیاده کنند. اما اشخاصی که از نازک بودن ناخن رنج می برند و دائماً با شکستگی و ترک خوردن آن ها رو به رو هستند می ‌توانند با مراجعه به افراد متخصص نسبت به انجام عملیات لمینت اقدام نموده و حجم ناخن شان را افزایش دهند تا در برابر شکنندگی استقامت بیشتری پیدا کند. این افراد دیگر نگرانی ای برای بلند نشدن ناخن هایشان ندارند، چرا که عمل لمینت باعث بلند شدن ناخن و تبدیل آن به فرم دلخواه خواهد شد.

اصلی ترین بخش برای یادگیری لمینت و ژلیش ناخن انتخاب بهترین آموزشگاه ناخن است که ما در آکادمی شیوا آماده ی مشاوره و آموزش صحیح شما عزیزان هستیم.

و از مهم ترین نکاتی که در هنگام انجام اعمال زیبایی بر روی ناخن وجود دارد یافتن مراکز معتبر و دارای مجوز می باشد. افراد غیر متخصص با به کارگیری مواد نامرغوب و نداشتن تجربه کافی می توانند موجب آسیب رسیدن به ناخن ها شده و صدمات جبران ناپذیری را برای آن ها رقم بزنند.

منابع:  avimiss،takamag

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • ژلیش به ناخن طبیعی آسیب می زند؟
    اگر به صورت حرفه ای و با تجهیزات مناسب انجام شود خیر آسیبی نمی رساند.
  • لمینت برای ناخن ضرر دارد؟
    لمینت ناخن به صورت مکرر ممکن است باعث ایجاد شکنندگی ناخن شود اما اگر به روش درست انجام گیرد این روند به تاخیر خواهد افتاد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *