فرق کاشت و اکستنشن مژه

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه


آموزش کاشت مژه و اکستنشن آن روش هایی هستند که خانم ها از آن ها استفاده می کنند تا مژه هایی بلند و پر پشت داشته باشند. با آنکه کاشت و اکستنشن مژه هر دو برای هدف مشترکی انجام می شوند اما این دو عمل با یکدیگر یکسان نیستند و تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد. بسیاری از خانم ها فرق کاشت و اکستنشن مژه را نمی دانند و به اشتباه آن دو را یکسان می پندارند در حالی که اصلاً چنین نیست؛ در ادامه مقاله متوجه تفاوت این دو خواهیم شد.

 

کاشت مژه طبیعی
فرق کاشت و اکستنشن مژه

 

اکستنشن مژه چیست؟

در اکستنشن، مژه های مصنوعی به مژه های اصلی چسبانده می شوند. این مژه ها نیمه دائمی بوده و پس از مدتی از مژه های اصلی جدا می شوند. هدف از اکستنشن، داشتن مژه هایی بلند و زیبا تر شدن ظاهر است. هزینه اکستنشن بسته به نوع مژه ها و کیفیت و طول عمر آن ها تعیین می شود.

 

کاشت مژه چیست؟

در این روش، مژه هایی شبیه به مژه های خود فرد در قسمت های بالا و پایین پلک و در لابه‌لای مژه های اصلی کاشته می شوند. این کار بایستی توسط یک متخصص زیبایی و با بیهوشی کامل یا موضعی فرد انجام شود. به عنوان آکادمی شیوا توصیه می کنیم که حتماً برای انجام کاشت به یک فرد با دانش و با تجربه مراجعه کنید چرا که این کار یک عمل حساس و ظریف است.

 

فرق کاشت و اکستنشن مژه چیست؟

پیش تر در آکادمی شیوا کاشت و اکستنشن مژه را به طور کامل توضیح دادیم. در این مقاله می خواهیم فرق کاشت و اکستنشن مژه را برای شما توضیح دهیم. در واقع اصلی فرق کاشت و اکستنشن مژه در دوام و طول عمر آن ها است. کاشت مژه سالیان سال دوام دارد حال آنکه بعد گذشت مدتی از اکستنشن بایستی نسبت به انجام دوباره آن و مراقبت از اکستنشن مژه اقدام کنید. البته فرق کاشت و اکستنشن مژه فقط در این مورد نیست و ما انواع تفاوت های آن ها را به طور کامل تری بررسی کرده ایم.

 

تفاوت های کاشت و اکستنشن مژه
اکستنشن مژه چگونه است؟

کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه است

در واقع هر چقدر هم کیفیت یک اکستنشن خوب باشد باز هم مصنوعی بودن مژه ها مشخص می شود. حال آنکه در صورت کاشت مژه، اصولاً هیچ تفاوتی با حالت طبیعی نخواهد داشت به همین خاطر کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه است.

 

کاشت مژه فرایند پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد

یکی از مهم ترین نکاتی که در آکادمی شیوا ذکر می شود، سخت و پیچیده بودن فرایند کاشت است. این کار به ظرافت بسیار بالایی احتیاج دارد و پس از انجام کاشت نیز مراقبت های زیادی نیاز دارد. حال آنکه در اکستنشن تنها مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی می چسبند و هیچ حالت پیچیده و سختی ندارند.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

یکی از مهم ترین فرق کاشت و اکستنشن مژه مربوط به نحوه انجام آن است. نحوه انجام هر کدام از این روش ها توسط آکادمی شیوا توضیح داده شده است.

 

طریقه اکستنشن کردن مژه ها

در اکستنشن مژه های مصنوعی و بلند به کمک چسب های مخصوص به مژه های اصلی چسبانده می شوند. البته انجام این کار به همین سادگی نیست و نیازمند دانش و تخصص است.

 

انواع کاشت مژه

در هنگام کاشت مژه ممکن است با این سؤال مواجه شوید که چه نوع کاشتی می خواهید. در واقع کاشت مژه به دو روش دائمی و موقت انجام می شود. کاشت دائمی همان روش معمول و مشخصی است که توسط یک متخصص انجام می شود. منظور از نوع دیگر کاشت یعنی کاشت موقت، همان اکستنشن است که نحوه ی انجام آن توسط آکادمی شیوا برای شما توضیح داده شد.

 

انواع کاشت مژه
کاشت مژه بهتر است یا اکستنشن آن؟

 

اکستنشن مژه به مراقبت بیشتری نیاز دارد

از آنجایی که در روش اکستنشن مژه های مصنوعی از طریق یک چسب به مژه های اصلی متصل هستند، در اثر عوامل مختلفی می توانند کنده شوند از این رو نسبت به مژه ای دائمی به مراقب و حساسیت بیشتری نیاز دارند. شما می توانید مقالات مختلفی که توسط آکادمی شیوا در مورد مراقبت از اکستنشن مژه نوشته شده است را مطالعه کنید.

 

نتیجه اکستنشن در کوتاه مدت قابل مشاهده است

زمانی که اکستنشن انجام می دهید در همان موقع و پس از پایان کار می توانید تغییرات را در مدل مژه های خود به خوبی مشاهده کنید و هر کسی در اولین دیدار متوجه تغییرات شما خواهد شد. حال آنکه در روش کاشت دائم، مژه ها برای رشد به زمان نیاز دارند و شما پس از گذشت مدت زمان مشخصی و بعد از آنکه به مژه های کاشته شده رشد کردند می توانید حضور آن را در بالا و پایین پلک خود حس کنید.

 

در کاشت، مژه های کاشته شده رشد می کنند

زمانی که مژه های خود را کاشت می کنید. مژه های جدید مانند حالت طبیعی رشد می کنند و در مرور زمان بلندتر می شوند. از این رو بهتر است در دوره های زمانی مختلف مانند هر 6 ماه یک بار یا هر 12 ماه یک بار نسبت به کوتاه کردن آن ها اقدام کنید.

 

نتیجه اکستنشن و کاشت مژه
معایب و مزایای اکستنشن مژه

عوارض کاشت مژه با اکستنشن متفاوت است

یکی از موارد مهمی که به عنوان فرق کاشت و اکستنشن مژه دانسته می شود مربوط به عوارض این کار ها است. در واقع چون کاشت مژه نوعی عمل جراحی است از این رو عوارض بیشتری نسبت به اکستنشن دارد.

البته در مطالب دیگر آکادمی شیوا در مورد مراقبت های بعد از کاشت مژه صحبت شده است. با رعایت نکات گفته شده عوارض چندانی نخواهید داشت و درد مژه را کمتر حس خواهید کرد.

هزینه کاشت مژه از اکستنشن بیشتر است

هزینه های لازم برای کاشت مژه بسیار بیشتر از اکستنشن است. از این رو اگر به دنبال روش های بلند کردن مژه با قیمت مقرون به صرفه ای هستید بهتر است به سراغ اکستنشن بروید.

 

هزینه کاشت مژه و اکستنشن
مژه بلند اکستنشن شده

کاشت مژه نسبت به اکستنشن ماندگاری بیشتری دارد

از مهم ترین فرق های بین کاشت و اکستنشن طول عمر و میزان ماندگاری آن ها است. کاشت مژه ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

 

کاشت و اکستنشن مناسب چه کسانی است؟

برای افرادی که مژه های بسیار کمی دارند توانایی پرداخت هزینه های عمل را دارند، انجام کاشت مژه توصیه می شود. برخی دیگر از افراد هم هستند که مژه های آن ها در اثر عوامل مختلفی مانند آتش سوزی یا ابتلا به بیماری خاص از بین رفته است؛ این افراد نیز بایستی به کاشت مژه اقدام کنند.

 

شرایط کاشت مژه و اکستنشن
مژه طبیعی و بلند کاشت

 

اما برای افرادی که به دنبال ایجاد تنوع در ظاهر خود هستند یا دوست دارند بدانید که با مژه های بلند قیافه آن ها چقدر تغییر می کند، اکستنشن پیشنهاد می شود. برخی از افراد تنها برای زیباتر دیده شدن در مهمانی ها یا جشن های عروسی اکستنشن مژه انجام می دهند و سپس آن ها را از مژه های اصلی خود جدا می کنند.

در نتیجه برای انتخاب درس بین این دو روش در ابتدا لازم است تا فرق کاشت و اکستنشن مژه را بدانید و سپس با توجه به شرایط خود به انتخاب یک روش مناسب اقدام کنید.

 

نتیجه گیری

فرق کاشت و اکستنشن مژه یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی بود که حتما افراد بایستی در مورد آن اطلاعات کافی را کسب می کردند تا در آینده اگر قصد استفاده از مژه های بلند را داشتند، با تمام باید ها و نباید های آن آشنا می شدند.

به عنوان آکادمی شیوا به بررسی کامل و دقیق از انواع تفاوت های بین کاشت مژه و استفاده از اکستنشن پرداختیم و شما را با ویژگی و های هر کدام آشنا کردیم.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر شخصی شرایط منحصر به فردی دارد از این رو لازم است تا همه شرایط را در کنار هم قرار دهد و سپس نسبت به کاشت مژه یا اکستنشن تصمیم گیری کند.

اگر با هم در بین کاشت یا اکستنشن مژه دچار شک و دو دلی هستید می توانید سایر مقاله های آکادمی شیوا را در این مورد مطالعه کنید.

منابع: aedit

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  •  کاشت مژه چند نوع است؟
    کاشت مژه دو نوع دارد، موقت و دائم.
  • آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می رساند؟
    اگر اکستنشن مژه به صورت تخصصی انجام شده باشد خیر، آسیبی نمی رساند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *