تونر مو

اگر تنها یک بار هم موهای خود را دکلره کرده باشید، متوجه شده اید که رنگ واقعی آن زرد است و به تنهایی نمی تواند بلوند مورد نظر شما را تامین کند. برای بهتر فهمیدن کاربرد تونر مو بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تونر مو
تونر بنفش مو

 

تونر مو چیست؟

تونر مو محصولی است که رنگ موهای شما را پس از دکلره کردن تغییر می دهد و رنگدانه های نارنجی و زرد ناشی از دکلره را اصلاح می کند. تونر های مو می توانند رنگ زرد روشن را به خاکستری یا بنفش تبدیل کنند. تونر ها بهترین گزینه برای اصلاح رنگ موهای زرد شده و نارنجی بعد از دکلره کردن است.لازم است بدانید که تونر ها به تنهایی نمی توانند رنگ موی شما را تغییر دهند و فقط برای تیره کردن موهای دکلره شده  مورد استفاده قرار می گیرند.اگر به عنوان یک آرایشگر بعد از دکلره کردن موهای مشتری خود به نتیجه دلخواه نرسیده اید، بهتر است از تونر های مو کمک بگیرید. اگر تا به حال از این محصول استفاده نکرده اید، دوره های آموزش رنگ مو آکادمی شیوا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

فواید استفاده از تونر مو

حال که با تونر مو آشنا شدید، شاید با خود فکر کنید که گچ های رنگ مو یا انواع شامپو های رنگی نیز عملکردی مشابه با تونر های مو دارند، اما باید گفت که تونر های مو رنگدانه بیشتری دارند و دوام آن نیز نسبت به این شامپو ها بیشتر است. از دیگر فواید استفاده از تونر ها می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • تونر های مو طیف وسیعی از رنگ ها را دارند که باید حتما قبل از خرید درباره هر کدام اطلاعاتی را داشته باشید، زیرا بسته به رنگ موی شما هر کدام از این تونر ها، رنگ متفاوتی رو موها خواهند داشت.
  • تونر مو، موها را لطیف تر و براق تر نیز می کند. همچنین تونر ها نقش مهمی در طبیعی کردن و یکسان سازی رنگ مو دارند.
  • درخشندگی مو ها از دیگر فواید استفاده از تونر های مو است که با یک بار استفاده از آن، متوجه این درخشندگی خواهید شد. تونر مو، مو های وز و فر شده را تا حدودی صاف و نرم می کند.
  • علاوه بر موارد بالا، تجربه نشان داده است که استفاده از تونر های مو در کاهش موخوره نیز تاثیر فراوان داشته است.
  • شادابی و طراوت موها برای تمامی بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تا به حال از موهای خود به درستی مراقبت نکرده اید و حال می خواهید موهایی شاداب داشته باشید، تونر ها بهترین گزینه برای شما هستند.

 

انواع تونر مو
استفاده از تونر مو

 

تونر مو را چگونه استفاده کنیم؟

همانطور که پیش از این گفتیم، تونر ها به طور کامل رنگ موی شما را تغییر نمی دهند و باعث تغییر ته رنگ مو بعد از دکلره کردن، می شود.برای استفاده از تونر مو، لازم است موهای شما تمیز و فاقد چربی باشد. بنابراین قبل از استفاده تونر، به حمام رفته و موهای خود را تمیز بشورید و صبر کنید تا به طور کامل و طبیعی خشک شوند.

بعد از خشک شدن کامل مو ها می توانید از تونر استفاده کنید. سعی کنید تونر را به قسمت هایی از مو که نیاز به اصلاح رنگ بیشتری دارند، بزنید. بهتر است از تونر ها در قسمت ساقه مو استفاده کنید.توجه کنید که بعد از استفاده از تونر مو سریعاً موهای خود را نشورید، زیرا ممکن است تمام رنگ مو از بین برود. بعد از استفاده از تونر، 45 دقیقه صبر کنید و بعد از آن مو ها را با یک شامپوی نرم کننده بشورید و کاملا آبکشی نمایید. مو های رنگ شده به مرور زمان محو می شوند و تاثیرات دکلره و رنگ زرد ناشی از آن بیشتر نمایان می شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این امر، هر 6 تا 8 هفته، از تونر برای موهای خود استفاده کنید تا رنگ بلوند آن به طور طبیعی حفظ شود.

انواع تونر مو

در صورتی که مو هایی که به رنگ بلوند یا سفید دارید، سه نوع تونر را برای استفاده می توانید انتخاب کنید. تونر ها در انواع گوناگون تولید می شوند. بسیاری از شامپوها، براق کنند ها و نرم کننده های مو نیز می توانند شامل تونر باشند و رنگدانه هایی برای تنظیم رنگ موی سر شما داشته باشند.در حال حاضر، سه نوع مهم و رایج از تونر ها وجود دارد که در ادامه به بیان خصوصیات هر یک می پردازیم:

شامپوی بنفش

این شامپو همانطور که از نامش پیداست، تناژ بنفش بسیار قوی داشته و رنگ آن نیز هنگام استفاده بنفش تیره است. شامپوی رنگساژ مو بنفش سبب حفظ رنگ خاکستری مو می شود.استفاده از این شامپو، بلافاصله بعد از دکلره کردن امکان پذیر است. علاوه بر این، شامپوی بنفش آسیب کمتری به مو ها وارد خواهد کرد.مدت زمان مجاز برای قرار داشتن شامپوی بنفش روی مو 10 تا 15 دقیقه است. به علت آسیب کمتر از این شامپو، می توانید برای حفظ تناژ خاکستری موی خود، در هفته 3 بار از این شامپو استفاده کنید.

تونر های مو آمونیاک دار

تونر هایی که با آمونیاک ساخته می شوند، می توانند رنگ موی شما را تغییر دهند و بیشتر برای تغییر رنگ مو های بلوند، مورد استفاده قرار می گیرند.برای استفاده از تونر های آمونیاک، نباید بلافاصله پس از رنگ مو اقدام کنید، زیرا استفاده از این تونر بعد از دکلره می تواند برای مو های شما آسیب زا باشد و سبب ریزش مو شود.چند روز بعد از دکلره کردن مو، می توانید تونر را با میزان مشخصی از اکسیدان ترکیب کرده و استفاده کنید. میزان دقیق برای ترکیب اکسیدان و تونر، بر روی جعبه آن نوشته شده است. سعی کنید حتما مطابق دستورالعمل گفته شده از تونر استفاده کنید.برای استفاده از تونر های آمونیاک دار به حداقل 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

 

شستن مو با تونر
تونر رنگ چیست

 

تونر های رنگ

تونر های رنگی، محصولی دیگر برای اصلاح رنگ مو بعد از دکلره است. گرچه این نمونه مانند تونر های آمونیاک دار  و تونر های بنفش عمل نمی کند، اما برای مدت زمان کوتاهی می تواند رنگ موی شما را تغییر دهد.این تونر ها را باید بر اساس رنگ موی خود انتخاب کنید، یعنی رنگی مخالف با رنگ سر خود بخرید تا بتواند به خوبی اثر آن را خنثی کند.

مقدار استفاده از این رنگ ها در هر بار مصرف، بسیار کم است و معمولا به همراه شامپو های نرم کننده، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برخی از تناژ های آن برایتان آورده ایم:

  • تونر بنفش: رنگ های زرد را خنثی می کند و برای بلوندهای خیلی روشن عالی است.
  • تونر آبی: رنگ های نارنجی و برنجی را خنثی می کند و برای مو های قهوه ای روشن تا بلوند متوسط ایده آل است.
  • تونر سبز: رنگ های قرمز را خنثی می کند و برای مو های مشکی تا قهوه ای تیره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تونر قرمز: رنگ های قرمز، بنفش و سرخابی را تقویت می کند.
  • تونر نارنجی/ مسی: شدت رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای گرم و بلوند طلایی را افزایش می‌دهد.
  • تونر زرد: رنگ های قهوه ای را روشن می کند و رنگ های قرمز بسیار شدید را نرم می کند.

همانطور که خواندید، دنیای رنگ مو بسیار جذاب و البته کمی سخت است. اگر می خواهید به یک آرایشگر فوق العاده در این زمینه تبدیل شوید و تمامی تکنیک های مورد نیاز برای رنگ کردن مو به طرز صحیح را بدانید، دوره های آموزشی آکادمی شیوا را از دست ندهید.

 

انواع رنگ تونر مو
انواع تونر با رنگ های مختلف

 

آیا استفاده از تونر مو برای موها ضرر دارد؟

بعد از انجام دکلره روی مو ها، آن ها بسیار آسیب پذیر و شکننده می شوند. بسیاری از افراد حتی اگر رنگ مویشان بعد از دکلره، آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتند، برای بیشتر نشدن این آسیب، از محصولاتی مانند تونر استفاده نمی کنند.

اما باید گفت که تونر ها برای مو هیچ ضرری نداشته، بلکه در تقویت مو های شما نیز موثر است. البته استفاده از تونر ها نیز نباید بیش از حد مجاز باشد چون تونر ها دوام زیادی ندارند و نیاز است هر چند وقت یکبار آن را تجدید کنید.بهتر است راهکار های مراقبت از مو بعد از استفاده از تونر را بدانید تا مدت زمان پایداری تونر روی موی شما بیشتر شود.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

تونر مو محصولی مورد علاقه خانم هاست که در بیشتر سالن های آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از تونر استفاده کنیم، رنگ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید.استفاده از تونر مو فقط مختص به آرایشگاه ها نیست. شما با داشتن اطلاعات کافی و دیدن یک دوره آموزشی، می توانید از تونر ها در خانه نیز استفاده کنید.آکادمی شیوا ارائه دهنده انواع دوره های آموزشی مهم و کاربردی برای موفق شدن شما در زمینه آرایشگری است. این آموزش ها زیر نظر بهترین مربیان و حرفه ای ترین ها در لاین های مختلف رنگ مو، ناخن، کاشت مژه، کراتین و …. برگزار می شود. در انتهای هر دوره نیز مدرک معتبری به شما اعطا خواهد شد که با داشتن آن می توانید به راحتی در هر سالن آرایشی مشغول به کار شوید.

منبع: johnfrieda ، glamot

آکادمی شیوا

سوالات متداول

تونر مو چیست؟

تونر مو محضولی است که باعث می شود زردی و نارنجی مو بعد از دکلره از بین برود.

از چه تونری باید استفاده کنیم؟

استفاده از تونر بستگی به دکلره و نوع مو دارد در دوره های آموزش رنگ و مش اکادمی شیوا با انواع تونر آشنا خواهید شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *