افتادن ناخن کاشته شده

دلایل افتادن ناخن کاشته شده


یکی از دلایل تمایل خانم ها به کاشت ناخن، نامرتب و شکننده بودن ناخن های طبیعی آنهاست. ناخن کاشت شده زیبا و مرتب موجب جلوه دستان یک خانم جذاب و خوش سلیقه می شود. به همین دلیل لاین ناخن، یکی از پرطرفدارترین بخش های هر سالن آرایشی است. کاشت ناخن به صورت حرفه ای توسط یک ناخنکار حرفه ای، موجب رضایت مشتری و مراجعه مجدد او خواهد شد. یکی از دغدغه های اصلی خانم ها و ناخنکارها، افتادن ناخن کاشته شده به دلیل عدم آگاهی آنها از دلایل افتادن ناخن کاشته شده است.

یکی از دلایل نارضایتی مشتری و عدم مراجعه مجدد به ناخنکار، جدا شدن ناخن کاشته شده و آسیب دیدن ناخن طبیعی است. مهمترین فاکتورهای افزایش رضایت مشتریان، مواردی از قبیل میزان تبحر و دقت ناخنکار، توجه به نکات ریز حرفه ای، ماندگار بودن و کیفیت بالای ناخن کاشته شده می باشد. اگر شما هم به آموزش کاشت ناخن علاقمندید یا با مشکل افتادن ناخن مواجه شده اید یا حتی ناخنکار هستید، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود؛ چرا که در این پست قصد داریم شما را با مهم ترین دلایل افتادن ناخن کاشته شده آشنا کنیم.

دلایل افتادن ناخن کاشته شده

افتادن ناخن، یکی از نقص های اصلی و کاملاً مشخصی است که موجب پایین آمدن کیفیت کار و نارضایتی مشتری می شود. در صورتی که مشتری و به خصوص ناخن کار، از دلایل افتادن ناخن پس از کاشت آگاه باشند، این مشکل کمتر به وجود خواهد آمد؛ پس این قسمت جز مطالبی است که در دوره های آکادمی شیوا بهترین آموزشگاه ناخن تهران تدریس خواهد شود. از طرفی باید بدانیم که همیشه افتادن ناخن، تقصیر ناخنکار نیست و عدم انجام مراقبت های لازم از سوی مشتری نیز در بروز این مشکل موثر است. دلایل افتادن ناخن به دو دسته دلایل مربوط به خطا و عدم تبحر کافی ناخن کار و دلایل مربوط به ناآگاهی و  عدم مراقبت کافی مشتری تقسیم می شود.

به هر حال آگاهی از دلایل افتادن ناخن می تواند به مشتری و ناخنکار کمک زیادی کند. برخی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده مرتبط با ناخنکار عبارتند از:

 

چه دلایلی می تواند باعث افتادن ناخن
آموزش لاین های مختلف آرایشی

 

زیرسازی نادرست

زیرسازی، اولین و مهم ترین مرحله کاشت ناخن است. در صورت زیرسازی نامناسب، ناخن کاشته شده دوام زیادی نخواهد داشت و دچار هواگرفتگی شده یا از روی ناخن جدا می شود. باید در زمان انجام زیرسازی، تمام کوتیکول های صدف ناخن با مانیکور خشک برداشته شوند. یکی دیگر از اقدامات مهم زیرسازی که با هدف ایجاد بستر مناسب برای موادگذاری انجام می شود، خراش دادن سطح ناخن است.

استفاده از پرایمر مناسب

یک ناخنکار حرفه ای به خوبی می داند که برای چسبیدن مواد کاشت ناخن بر روی ناخن باید از پرایمر استفاده کند. یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده و هواگیری آن، عدم استفاده از پرایمر مناسب و زیرسازی نادرست است. همچنین باید توجه داشت که برای زدن لایه اول مواد روی ناخن، فقط 20 ثانیه پس از زدن پرایمر فرصت دارید. در صورت عدم رعایت این فاصله زمانی، کیفیت و خاصیت پرایمر از بین رفته و احتمال افتادن ناخن افزایش می یابد

توجه به چربی روی ناخن مشتری

توجه به میزان چربی روی ناخن مشتری نیز یکی از مسائلی است که یک ناخن کار حرفه ای به آن توجه می کند. یکی از دلایل عدم ماندگاری و کاهش کیفیت ناخن کاشته شده، چربی ناخن و عدم چسبندگی مواد روی ناخن است. می توان با استفاده از یک پرایمر میزان چربی ناخن را تنظیم کرد.

 

چه دلایلی می تواند باعث افتادن ناخن
بهترین آموزش ها توسط مربیان حرفه ای

 

توجه به جنس ناخن مشتری

یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده، عدم توجه به جنس ناخن مشتری است. یک فرد حرفه ای به راحتی می تواند با توجه به پوست و موی مشتری، نوع ناخن او را تشخیص داده و با این تشخیص، به راحتی و بدون دردسر عمل کاشت ناخن را انجام دهد.

موادگذاری نادرست

موادگذاری درست در مراحل کاشت ناخن، یکی از نکات مهمی است که موجب افزایش کیفیت کار ناخنکار می شود. باید مواد با ضخامت مناسب روی ناخن قرار بگیرد. اگر لایه مواد نازک باشد، ناخن کاشته شده هوا گرفته و می افتد. در صورت ضخامت زیاد، به ناچار باید مواد اضافه در مرحله سوهان کشی حذف شوند که این مورد نیز موجب هواگرفتگی و افتادن ناخن می شود. توجه کنید که در صورت موادگذاری ضخیم در ناخن گذاری با ژل، لایه زیری به خوبی خشک نمی شود؛ خمیری ماندن مواد یکی از دلایل افتادن ناخن کاشته شده است.

عدم توجه به شغل و حرفه مشتری

یک ناخنکار حرفه ای به خوبی می داند که برای هر مشتری از چه نوع کاشت ناخنی استفاده کند. شغل و حرفه برخی مشتریان استفاده از ناخن بلند برای آنها را غیرممکن می کند. مثلا فردی که با کامپیوتر کار می کنند، بهتر است ناخن های کوتاه بکارد.

نچسبیدن مناسب مواد در دور پوست ناخن

در صورتیکه در زمان موادگذاری، مواد به لبه های ناخن نچسبد، امکان هواگیری و افتادن ناخن بالا می رود.

در مورد دلایل افتادن ناخن مربوط به مشتری، می توان به انجام کارهای منزل بدون دستکش، ضربه به ناخن، تماس مداوم با آب، استفاده زیاد از استخر و غیره اشاره کرد. بنابراین باید خانمهایی که با ناخن کاشته شده دارند، به نکات مربوط به دوام ناخن توجه کنند.

بهتر است ناخنکار در زمان کاشت، توضیحات لازم درباره مراقبت از ناخن کاشته شده را به مشتری ارائه دهد. در آکادمی شیوا تمامی این نکات و ریزه کاری ها به طور کامل و با دقت و جزئیات به هنرجویان آموزش داده می شود.

 

چه دلایلی می تواند باعث افتادن ناخن
آموزش با جدیدترین دستگاه ها و محیط استریل و آرام

 

چرا ناخن از بستر جدا می‌شود؟

شایع ترین بیماری ‌های پوستی و مهمترین دلایل افتادن ناخن کاشته شده، مواردی از قبیل پسوریازیس ناخن، قارچ‌ ناخن، اگزمای ناخن، عفونت میکروبی ناخن هستند. جدا شدن ناخن از بستر به دلایل دیگر مثل ضربه، برخی داروها و بیماری های داخلی نیز رخ می دهد. اونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر موجب ورود عفونت قارچی و میکروبی به ناحیه آسیب دیده و بروز مشکلات بعدی می شود. باید با تمیز نگهداشتن ناخن، از بروز عفونت ثانویه پیشگیری کرد.

انجام چه کارهایی باعث کنده شدن ناخن کاشت می شود؟

گاهی خود مشتری با انجام کارهایی نادرست باعث کنده شدن کاشت ناخن می شود، در ادامه به این موارد پرداخته ایم:

انجام دادن برخی کارهای منزل بدون دستکش

انجام کارهای منزل به خصوص ظرف شستن یکی از دلایل اصلی کنده شدن کاشت ناخن می باشد. قرارگیری ناخن طولانی مدت در زیر آب سبب جدا شدن مواد کاشت ناخن از صدف ناخن شده و در نهایت زیر مواد کاشت، هوا جمع می شود و کاشت از ناخن جدا خواهد شد.

استفاده زیاد از استخر و جکوزی

همانطور که گفته شد زیر آب ماندن طولانی مدت ناخن سبب هواگیری کاشت ناخن و در نهایت افتادن کاشت می شود.

وارد شدن ضربه به ناخن

این اتفاق برای افرادی که به ناخن های بلند علاقه دارند بیشتر پیش می آید. گاهی خانم ها حواسشان نیست و ضربه های محکمی به ناخن هایشان وارد می شود و در نتیجه زیر ناخن هوا گرفته و کاشت از ناخن جدا می شود. اگر از افرادی هستید که در فعالیت های روزانه خود امکان آسیب دیدن ناخنهایتان زیاد است، به ناخن کار خود این موضوع را گفته و بخواهید که کمر ناخن را ضخیم تر موادگذاری کند.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

برگشتن ناخن

گاهی در بلند کردن یک وسیله سنگین، امکان برگشتن ناخن و کنده شدن آن وجود دارد.

قارچ گرفتگی یا بیماری های پوستی

اگر شما دچار قارچ ناخن شده باشید باید به سرعت ناخن کاشت را جدا کرده تا روند درمانی برای ناخن هایتان صورت بگیرد.

جمع بندی

در آکادمی شیوا، دوره های آموزشی لاین های مختلف آرایشی مثل کاشت ناخن، آموزش رنگ و مش و لاین مژه و کراتین زیر نظر بهترین مربیان و حرفه ای برگزار شده و در پایان دوره، مدرک معتبر به هنرجویان ارائه خواهد شد.

آکادمی شیوا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *