یکی از آرزو های غریزی و تلاش های دیرینه انسان در طول دوران تکامل خود، در مسیر زیبا شدن بوده است. هرچند که زیبایی امری است نسبی و دید هر فرد می ‌تواند در این زمینه با دیگری متفاوت باشد؛ اما در نهایت هدف از زیبایی، رسیدن به آرامش و کمال درونی خواهد بود. ما انسان‌ ها، با تلاش خود برای زیباتر شدن، خود را به چهره ای مقبول و محبوب در میان جوامع تبدیل می کنیم.یکی از اصلی ترین ارکان زیبایی چهره در زنان و مردان، موی آن ها به شمار می آید.

انتخاب مدل مو و رنگ آن، می تواند در شخصیت و ظاهر ما تاثیرگذار باشد و دید مردم را نسبت به ما، به طور کامل دگرگون سازد.البته رنگ کردن اصولی بدون آسیب به مو نیز بسیار اهمیت دارد که در دوره های آموزش رنگ و مش آکادمی شیوا به صورت کامل گفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا دکلره کردن انواع مو را از زوایای مختلف بررسی کرده و ویژگی های مثبت و منفی دکلره را با هم، مطالعه نماییم.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با سفری به اعماق مو، بتوانیم ظاهری زیبا و البته سالم را برای مو های خود ایجاد نماییم.

 

دکلره کردن مو
دکلره کردن مو

 

دکلره کردن مو چیست ؟

بسیاری از افراد، اطلاعات زیادی درباره عمل دکلره کردن دارند و می دانند که این حرکت چگونه و به چه دلیل انجام می شود؛ اما در هر صورت برای یافتن معانی بهتر و کامل تر درباره دکلره، این مبحث را باری دیگر باهم مرور می‌ کنیم. فرآیند دکلره، همانطور که از نامش پیدا است، به معنی بی رنگ کردن مو است. در این فرآیند، سعی می کنیم تا رنگ های قبلی را از روی مو پاک کرده و مو را به حالت بی رنگ و رنگ طبیعی باز گردانیم. در این عملیات، پیگمنت های مو از آن برداشته می شوند؛ که این عمل، موجب روشن تر شدن رنگ مو خواهد شد.

عموما، زمانی که قصد داریم تا رنگ مو های خود را عوض کرده و آن را به رنگی تا چهار درجه روشن تر تبدیل کنیم، باید ابتدا موها را دکلره کرده و پس از آن، به رنگ کردن دوباره مو اقدام نماییم. عموما، از دکلره برای روشن تر شدن رنگ مو استفاده می شود و در بسیاری از موارد، افراد مختلف با اعمال دکلره بر روی رنگ، رنگ موی خود را بدون نیاز به رنگ کردن دوباره تغییر داده و با کم کردن اثر پیگمنت ها، انواع مو را به رنگی روشن تر از قبل تبدیل می نمایند. توجه داشته باشید که میزان روشن شدن مو و تاثیرگذاری دکلره، به ترکیبات آن بستگی دارد. در حال حاضر برای دستیابی به زیباترین رنگ موهای ترند باید حتما دکلره را روی موی خود انجام دهید تا امکان رسیدن به رنگ مدنظر وجود داشته باشد.

 

شستن مو بعد از دکلره
راه های دکلره کردن مو

 

چگونه موی خود را دکلره کنیم؟

پس از بررسی ویژگی های مختلف دکلره، زمان آن رسیده که این عمل را انجام دهیم. شما می‌ توانید برای دکلره کردن مو های خود، به مراکز معتبر آرایشی و بهداشتی مراجعه کرده و از آرایشگر خود، دکلره شدن مو های خود را طلب نمایید. از سوی دیگر، دکلره کردن، فرآیند پیچیده و سختی نخواهد بود و شما می توانید به راحتی مو های خود را در خانه نیز دکلره کنید.

اولین مرحله در انجام دکلره، فراهم کردن لوازم آن خواهد بود. شما برای دکلره کردن نیاز به پودر دکلره دارید. پودر دکلره در رنگ های آبی، سفید و بنفش در بازار موجود می باشد و شما می توانید بر اساس نیاز خود و رنگ فعلی مو، بهترین پودر دکلره را خریداری کنید. اکسیدان نیز یکی از مهم ترین ابزار ها برای دکلره کردن محسوب می شود. اکسیدان ها، معمولا بر اساس درصد یا شماره، دسته بندی می شوند و انتخاب مایع اکسیدان مناسب، کار سختی نخواهد بود.

بعد از فراهم کردن تمامی لوازم، زمان آن می رسد تا با رعایت کردن اصول مختلف و بررسی ویژگی های مختلف مو، عملیات دکلره کردن را آغاز نماییم. توجه داشته باشید، که رعایت نکردن اصول و موارد مهم در هنگام دکلره، می تواند به شما و مو هایتان آسیب زده و باعث ریزش یا شکستگی آن ها شود.آموزش دکلره کردن مو بهتر است زیر نظر بهترین مربی رنگ مو انجام شود که این شرایط در آکادمی شیوا ایجاد شده است.

 

دکلره کردن مو
زمان مناسب دکلره کردن مو

 

چه زمانی باید موهای خود را دکلره کنیم؟

تشخیص زمان مناسب برای دکلره کردن مو، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. انتخاب بهترین زمان برای انجام فرآیند دکلره، علاوه بر آن که می تواند سلامت و زیبایی مو های ما را تضمین کند، بر روی خود فرآیند دکلره نیز موثر خواهد بود و عملکرد بهتری در این زمینه را برای ما به همراه خواهد داشت.برای تشخیص زمان درست دکلره، باید به چند مورد توجه ویژه ای داشته باشیم. اگر قصد انجام دکلره بر روی مو های خود را دارید، دقت کنید تا بیش از دو بار در سال این فرآیند را انجام ندهید.

دکلره کردن مو همانند رنگ مجدد مو در صورت زیاد انجام شدن، می تواند به مو آسیب زده و باعث ریزش یا حتی سوختگی آن شود. در نهایت نیز، زمان انجام این فرآیند به خود شما بستگی خواهد داشت و نوع رنگی که در آخرین تلاش به موهای خود زده اید، می تواند تعیین کننده میزان و شدت دکلره باشد.

 

موی دکلره شده
چه ابزارهایی برای دکلره کردن مو لازم است؟

 

ابزار‌های مورد نیاز برای دکلره کردن مو

در بخش های قبلی، به انواع اکسیدان ها و همچنین پودر های دکلره اشاره کردیم و توانستیم از اهمیت این موارد، با خبر شویم. استفاده از اکسیدان و پودر دکلره، در کنار پایه دکلره، از ستون های این فرآیند محسوب می شوند و انجام این مهم، بدون استفاده از آن ها ممکن نخواهد بود.اما نکات و موارد گفته شده، تنها لوازمی نیستند که شما برای دکلره کردن مو های خود به آن ها نیازمند هستید؛ شما برای دکلره، به فرچه مو نیاز خواهید داشت تا با استفاده از آن، مواد را در سطح مو پخش کرده و تمامی بخش های مو را به وسیله آن آغشته نمایید.علاوه بر آن، استفاده از یک ظرف پلاستیکی نیز، نیاز شما خواهد بود، تا مواد مختلف را در آن با یکدیگر مخلوط کرده و سپس، به پوست سر منتقل نمایید.

دستکش، روپوش، پیش بند و ماسک نیز از لوازم مهم برای آرایشگر محسوب می شوند تا بدین وسیله از تماس دست با مایع دکلره، جلوگیری به عمل آید.بسیاری از موارد گفته شده در این لیست، می توانند با گزینه های مشابه جایگزین شده یا به کل حذف گردند؛ اما بهتر است تا برای داشتن یک دکلره بهداشتی و اصولی، از همه این لوازم استفاده کنیم.

 

موی مشکی کنار موی رنگ شده
مراقبت از مو بعد از دکلره

 

چگونه از موهای خود بعد از دکلره مراقبت کنیم ؟

همانطور که اطلاع دارید، دکلره به خودی خود فرآیند سالمی محسوب می گردد و شما می توانید در صورت انجام دادن آن به صورت اصولی، از بروز مشکلات برای مو های خود جلوگیری کنید. اما، حقیقت ماجرا در این نکته نهفته است که دکلره کردن، می تواند موی افراد را آسیب پذیر کرده و آن ها را آزار دهد. انجام دکلره به مدت طولانی یا دکلره کردن مو بیش از دو بار در سال، می تواند مو را خشک و شکننده کرده و حتی باعث ریزش آن شود.

شما می توانید با انجام مراقبت های پس از دکلره و مراقبت از موی رنگ شده ی خود، شادابی را به موهای خود هدیه داده و از بروز هرگونه مشکل در آن، جلوگیری نمایید. استفاده از شامپو های مخصوص موهای دکلره شده و مصرف کرم های مناسب، یکی از راه هایی است که به تقویت مو کمک کرده و آسیب های مضر دکلره کردن را از بین می برد.همچنین توصیه می گردد، افرادی که به تازگی مو های خود را دکلره کرده اند، تا مدتی از شامپو های معمولی استفاده نکنند.

استفاده از شامپو های مخصوص مو های حساس و همچنین شامپو های بچه، می تواند انتخاب مناسبی برای این دسته از افراد محسوب شود.به دلیل حساس بودن مو ها پس از دکلره، بهتر است تا جایی که می توانید از سشوار استفاده نکنید و در صورت استفاده نیز، آن را بر روی حرارت ملایم قرار دید. اتوکشی مو نیز می تواند برای مو های تازه دکلره شده، مضر بوده و باعث آسیب رساندن به آن شود.

 

دکلره کردن تیکه ای از مو
دکلره مو چیست

 

نتیجه گیری

بررسی نکات مختلف و فاکتور های گوناگون درباره دکلره، باعث افزایش اطلاعات ما شده و سبب می شود تا فرآیند دکلره کردن مو، برای ما، تبدیل به امری آسان گردد. هرچند، که وجود اعداد و فرمول های مختلف در دکلره کردن مو، برای بسیاری از افراد گیج کننده خواهد بود. اشتباه کردن در مخلوط کردن مواد با یکدیگر و عدم تشخیص ترکیب مناسب برای مو باعث نرسیدن به هدفمان در انتخاب رنگ مو مناسب می شود و می تواند برای ما گران تمام شده و آسیب هایی جدی را به پوست و موی افراد وارد نماید. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بروز این مشکلات، مراجعه به مراکز مختلف می باشد.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

آکادمی شیوا یکی از بهترین آکادمی های مربوط به مو می باشد، که شما می توانید با خیال راحت به این مرکز مراجعه کرده و مو های خود را به دست متخصصین این رشته بسپارید.متخصصین حاضر در این مجموعه، می توانند با بررسی موهای شما، بهترین ترکیبات را کشف کرده و آن ها را به شیوه ای اصولی و دقیق، بر روی موی شما پیاده سازی نمایند. با دکلره کردن موی خود در آکادمی شیوا، دیگر نیازی نیست که نگران ترکیبات مختلف و مواد متنوع به کار رفته در دکلره باشید.

منبع: johnfrieda

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • چه ابزارهایی برای دکلره مو لازم است؟
    استفاده از اکسیدان و پودر دکلره، در کنار پایه دکلره، از مهم ترین موادی است که برای دکلره لازم است.اما مقدار هرکدام بسیار اهمیت دارد که در دوره آموزش رنگ مو آکادمی شیوا این نکات کامل گفته شده است.
  • اکسیدان با چه شماره ای برای دکلره است؟
    استفاده از اکسیدان به ضخامت مو و رنگی که مدنظر دارید بستگی دارد. با توجه به این موارد باید اکسیدان مورد نظر خود را تهیه نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *