رنگساژ مو

بسیاری از خانم ها و آقایان برای تغییر رنگ مو یا پوشش دادن سفیدی موها اقدام به رنگ کردن موهای خود می کنند. بعد از مدتی ممکن است از رنگ موی خود راضی نباشند یا اینکه بعد از چند بار شستشو موهای آن ها زرد و کدر شود. برای از بین بردن زردی و کدری مو باید از تکنیک رنگساژ مو بهره ببرید تا ظاهر براق و شفاف مو های شما مجدد برگردد و نیازی به رنگ مجدد مو و انجام هزینه دوباره نداشته باشید.

دو مدل رنگ مو متفاوت
رنگساژ مو

رنگساژ مو چیست ؟

متخصصین آرایشگری برای شفاف کردن و ترمیم رنگ مو، رنگ موی رقیق شده را با آب ترکیب می کنند تا مواد رنگساژ به دست آید. فرمول رنگساژ ضعیف تر از رنگ مو و اکسیدان است بنابراین رنگساژ را بر روی موهای مش شده یا دکلره قرار می دهند تا آسیب کمتری به مو ها وارد کند.رنگساژ را نمی توان جایگزینی برای رنگ مو ها قرار داد و فقط برای افزایش براقیت و شفافیت مو کاربرد دارد.در دوره های آموزش رنگ و مش آکادمی شیوا استفاده از رمگساژ به صورت اصولی آموزش داده می شود.

انواع رنگساژ مو

نوع رنگساژ کاملا بسته به جنس مو، دکلره و رنگ مو انتخاب می شود. رنگساژ در دو نوع موقت و نیمه موقت در دسترس است. رنگساژ موقت را می توانید به صورت شامپو رنگی در بازار تهیه کنید.برای استفاده از رنگساژ موقت باید بعد از شستشو مو در حمام، شامپو را بر روی موهای مرطوب و نمدار خود شانه کنید تا تمام تار های موی شما آغشته به شامپو شود. سپس مو ها را شستشو داده و خشک کنید. رنگساژ های نیمه موقت یا نیمه دائم تقریبا تا سه هفته عمر دارند.

موی رنگساژ شده در سه حالت مختلف
تفاوت های رنگساژ و رنگ مو

فرق رنگساژ با رنگ مو

بسیاری از بانوان رنگ طبیعی مو های خود را دوست ندارند و همیشه در پی رنگ کردن مو های خود هستند تا بتوانند چهره خود را زیبا تر و گیرا تر کنند. رنگ مو ها محدود نیستند و طیف رنگی گسترده ای دارند.همچنین با ترکیب رنگ های مختلف می توان رنگ موی جدیدی ایجاد کرد. رنگ مو سبک های مختلفی دارد که می توان به بالیاژ، آمبره، هایلایت، لولایت و سامبره و… اشاره کرد.هرچقدر رنگ موی شما زیبا باشد باز هم یک روز از آن خسته می شوید و دلتان می خواهد رنگ های دیگری را امتحان کنید. رنگ کردن مو ها با استفاده از رنگ های شیمیایی انجام می گیرد تا بتواند سفیدی مو ها را به خوبی پوشش دهد.استفاده از نکنیک های اصولی در رنگ کردن مو بسیار اهمیت دارد در آکادمی شیوا همه نکات زیر نظر بهترین مربی رنگ مو انجام می شود.

رنگساژ بر خلاف رنگ مو موقتی می باشد و برای از بین بردن کدری و زردی مو کاربرد دارد اما رنگ مو برای از بین بردن سفیدی و رنگ شدن مو ها استفاده می شود.برای رنگ کردن مو باید ابتدا پشت سر را رنگ کرد سپس جلو و قسمت مغز سر را به رنگ آغشته کنید، چرا که جلو و مغز سر زودتر از پشت سر رنگ می گیرد. برای رنگساژ باید کل مو های خود را به طور همزمان به شامپو آغشته کنید.رنگساژ مانند رنگ مو، موها را رنگ نمی دهد و فقط برای جون دار کردن رنگ مو های فعلی کاربرد دارد. رنگساژ نهایتا تا سه هفته دوام داشته باشد اما رنگ مو دائمی است. در هنگام تهیه ترکیبات رنگساژ از آب استفاده می شود، بنابراین کمی رقیق است اما در هنگام تهیه رنگ مو از آب استفاده نمی شود.

مو هایلایت شده
انواع فرمول های رنگساژ

فرمول های رایج رنگساژ

معرفی فرمول های محبوب انجام رنگساژ در ادامه برای شما انجام شده است :

رنگساژ نقره ای یخی

برای رنگساژ نقره ای یخی باید با دکلره کردن موها به آخرین درجه برسند و اکسیدان یک تا 30 ملی لیتر، واریاسیون خاکستری و نقره ای به میزان 3 سانت و رنگ بلوند نقره ای به میزان 10 سانت را با هم ترکیب کنید.

رنگساژ بلوند طلایی

برای به دست آورده رنگساژ بلوند طلایی باید مو ها دکلره پایه  باشند و اکسیدان شماره 9 به میزان 30 تا 50 سانت را با رنگ طلایی به میزان 10 سانت ترکیب کنید.

رنگساژ دودی

برای به دست آوردن رنگساژ دودی می بایست، اکسیدان شماره یک را به میزان 30 میلی لیتر و واریاسیون دودی و رنگ بلوند روشن را به میزان 10 سانت ترکیب کنید.

رنگساژ یخی آبی

برای تهیه رنگساژ یخی آبی می بایست، موها را به آخرین درجه دکلره برسانید سپس اکسیدان شماره 2 را به میزان  30 میلی لیتر با واریاسیون آبی به میزان 3 سانت و رنگ بلوند نقره ای به اندازه 10 سانت ترکیب کنید.

رنگساژ زیتونی

برای تهیه رنگساژ زیتونی می بایست مو ها را به دکلره پایه 8 رسانده و واریاسیون سبز به اندازه 3 سانت، رنگ موی زیتونی 10 سانت و اکسیدان شماره یک به میزان 30 میلی لیتر را ترکیب کنید.

رنگساژ قرمز

برای به دست آوردن رنگساژ قرمز اکسیدان شماره یک را به اندازه 30 میلی لیتر، رنگ موی قرمز تیره را به میزان 10 سانت و واریاسیون دودی را به میزان 10 سانت به خوبی ترکیب کنید.

رنگساژ مو نارنجی
رنگساژ مو چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا رنگساژ مو

فرمول رنگساژ ضعیف تر از رنگ مو است، بنابراین ترکیبات ضعیف رنگساژ کمتر به مو ها آسیب وارد می کند. همچنین مدت زمان رنگساژ کردن مو بسیار کم می باشد.رنگساژ کردن مو نیاز به یک کار تخصصی نیست و می توان با استفاده از شامپو رنگساژ، مو ها را در خانه شفاف و براق کرد. با تغییر پایه رنگساژ و رنگ مو می توانید رنگ مو های خود را تغییر دهید.

معایب رنگساژ مو

گفتیم ترکیبات رنگساژ ضعیف هستند و به مو ها آسیب کمتر وارد می کنند اما اگر ترکیبات رنگساژ مدت زمان زیادی بر روی مو ها بماند به تار های مو آسیب جدی وارد می کند. همچنین اگر بر روی هایلایت مو، رنگساژ را تکرار کنید پایه مو ها روشن تر می شود.

استفاده از شامپو مخصوص برای رنگساژ مو
ماندگاری رنگساژ

ماندگاری رنگساژ مو

مدت زمان ماندگاری رنگساژ طولانی نیست اما با انجام روش های مختلف می توانید ماندگاری آن را کمی بیشتر کنید. برای ماندگار شدن رنگساژ باید تا مدت سه روز مو های خود را بدون استفاده از شامپو و فقط با آب شستشو دهید‌. استفاده از اتو مو، حالت دهنده های شیمیایی مو ها و براشینگ را محدود کنید و سعی کنید کمتر مو ها را با آب گرم شستشو دهید.

برای شفاف شدن و براقیت مو ها باید  قبل از حمام و هر دو هفته یک بار مو ها را با شامپو رنگساژ رنگ کنید. همچنین بعد از انجام عمل رنگساژ مو های خود را با شامپو های بدون سولفات شستشو دهید. در ضمن بهتر است موهایتان را یک درجه تیره تر از پایه مورد نظر رنگ کنید تا با شستشو رنگ مو های شما به پایه دلخواه برسد.

رنگساژ روی موی خشک یا خیس؟

برای رنگساژ کردن مو ها باید مو را  نمدار و مرطوب کنید تا تاثیر گذار باشد؛ اما برای رنگ کردن موها لازم نیست موها را مرطوب و نمدار کنید. در صورتی که علاقه مند به آموزش رنگساژ و رنگ مو هستید، می توانید به آکادمی شیوا مراجعه کنید تا به صورت حرفه ای زیر نظر مربی آرایشگری را بیاموزید.

شانه کردن مو در آرایشگاه
شستشو مو پس از رنگ کردن

برای ساخت رنگساژ با رنگ مو به قلم رنگ مو، آب، اکسیدان شماره یک و رنگ موی مورد علاقه خود احتیاج دارید. از آنجایی که واریاسیون قدرت از بین بردن تناژ رنگ های نارنجی، قرمز و سبز را دارد، در ساخت رنگساژ از آن استفاده می شود تا رنگ موی اصلی را تقویت کند.

برای ساخت رنگساژ با واریاسیون می بایست متناسب با حجم موهایتان از واریاسیون استفاده کنید. در حالت طبیعی باید 10 سانتی متر واریاسیون را با شامپو رنگساژ مخلوط کنید؛ اما اگر مو های شما پرپشت و بلند است باید مقدار واریاسیون را بیشتر بریزید.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

روش رنگساژ مو

دو روش برای رنگساژ کردن مو ها وجود دارد که می توانید بر اساس راحتی خود یک روش را انتخاب کنید. روش اول ساخت ترکیبات رنگساژ با رنگ مو است و روش دو ترکیب رنگساژ مو با واریاسیون می باشد.

البته اگر قصد دارید رنگساژ را مانند شامپو بر روی مو های مش شده قرار دهید باید بعد از گذشت یک یا دو دقیقه مو ها را آبکشی کنید؛ اما اگر رنگساژ را بر روی مو های رنگ شده می گذارید، باید بعد از گذشت ده الی پانزده دقیقه مو ها را آبکشی کنید.

مدت زمان قرار گیری رنگساژ بر روی مو ها بستگی به میزان روشن بودن یا تیرگی مو های شما دارد. در ضمن اگر بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شدید به رنگ دلخواه خود رسیدید می توانید مو ها را آبکشی کنید.

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • رنگساژ چیست؟
    رنگساژ در واقع همان رنگ‌های شیمیایی است که با آب یا مواد دیگر ترکیب شده اند و ضعیف تر از رنگ مو هستند. رنگساژ مو با درخشان کردن دوباره موهای رنگ شده، زیبایی و جلوه اولیه موها را باز می‌ گرداند. امروزه انواع رنگساژ در طیف گسترده‌ ای از تناژهای رنگی مختلف در بازار موجود است.
  • آیا رنگساژ آسیب به مو میزند؟
    رنگساژ مو چون از مواد شیمیایی مثل رنگ مو تشکیل شده باعث آسیب می شود اما به دلیل ضعیف بودن آسیب بسیار کمتری نسبت به رنگ مو و دکلره و اکسیدان دارد. استفاده اصولی از رنگساژ نیز می تواند آسیب را به حداقل برساند. در دوره های آموزش رنگ مو استفاده صحیح از رنگساژ به صورت کامل آموزش داده می شود.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *