رنگ مجدد مو

نکات مهم در رنگ کردن مجدد مو


رنگ کردن مو، از کارهایی است که اکثر بانوان حداقل یک بار آن را انجام داده اند. این کار می تواند بسیار لذت بخش باشد اگر به همراه آموزش رنگ مو به صورت تخصصی صورت گرفته باشد. بسیاری از بانوان در مورد مدت زمان رنگ کردن مو، مراقبت از آن، رنگ مجدد مو و موارد دیگر سوال دارند که جواب آن ها نیازمند بررسی مفصل این موضوع خواهد بود. حقیقت این است که رنگ کردن موها می تواند برای هر فرد نتایج مختلفی داشته باشد که در ادامه این موضوع را به طور کامل شرح خواهیم داد.

آیا رنگ مو به مو آسیب می رساند؟

رنگ موها انواع مختلفی دارند و بیشتر آن ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند. رنگ موهای گیاهی از مواد طبیعی تر و سالم تری تهیه شده اند، اما ماندگاری آن ها کمتر بوده و پوشش کمتری خواهند داشت. به طور کلی، هر چه مواد شیمیایی و دفعات رنگ کردن مو بیشتر باشد، احتمال آسیب رسیدن به موها نیز می تواند به همان اندازه بیشتر شود.

تغییر ساختار پروتئین مو از طریق رنگ کردن دائمی می تواند عوارض جانبی مانند کاهش ضخامت مو، از دست دادن حالت ارتجاعی مو  و افزایش زبری مو داشته باشد. اگر موهای نازک و ضعیفی داشته باشید، با رنگ کردن تار موهای شما ضعیف تر شده و حتی ممکن است ریزش مو را هم تجربه کنید. در هنگام دکلره کردن باید بسیار مراقب باشید. سفید کننده ها معمولا رنگدانه هایی را که به موها رنگ می دهد، تغییر می دهند. بنابراین اگر توسط یک فرد حرفه ای انجام نشود، می تواند آسیب زیادی به موها وارد کند. پس در انتخاب یک آرایشگر که توسط بهترین مربی رنگ مو آموزش دیده باشد دقت نمایید.

 

رنگ مجدد مو
آیا رنگ کردن موها باعث آسیب به مو می شود؟

 

چند وقت یکبار از رنگ مو استفاده کنیم؟

وقتی که موی خود را برای اولین بار رنگ می کنید، احتمالا این سوال برایتان پیش می آید که بعد از چند وقت دیگر باید دوباره از رنگ مو استفاده کنید. اگر موهای شما سفید است، احتمالا باید دفعات بیشتری را برای رنگ کردن موها به کار ببرید. معمولا برای رنگ های مختلف باید نکات زیر را رعایت کنید.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

زمان استراحت برای رنگ مو دائم

رنگ موهای دائم زمان بیشتری روی موهایتان می مانند و زمانی باید نسبت به رنگ کردن مجدد اقدام کنید که رنگ طبیعی ریشه های مو بیرون آمده باشند. اگر از دکلره برای رنگ موی دائمی استفاده نکنید، معمولا باید بین 45 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید تا رنگ مو تاثیر خود را به خوبی روی تارهای مو بگذارد.

زمان استراحت برای رنگ مو موقت

رنگ موی موقت ماندگاری کمتری دارد و معمولا با نام رنگ فانتزی شناخته می شوند. این رنگ موها معمولا با یک بار شستن از بین می روند و اگر ماندگاری بیشتری داشته باشند، بعد از چند بار شستن از روی موها محو خواهند شد. این رنگ موها نیاز به استراحت زیادی ندارند و معمولا نیم ساعت برای اثرگذاری آن ها کافی خواهد بود.

زمان استراحت به مو بعد از دکلره

دکلره یکی از فرایند های حساس در حین رنگ کردن مو به حساب می آید که باید با دقت انجام شود. وقتی که دکلره با اکسیدان ترکیب شد، آن را به موها زده و چند دقیقه صبر کنید و زمانی که مشاهده کردید ریشه مو به پایه دکلره رسیده است، باید آن را بشویید. بعد از دکلره می توانید بلافاصله نسبت به رنگ کردن اقدام کنید. در غیر این صورت برای تثبیت آن می توانید چند ساعت بعد نسبت به رنگ کردن اقدام کنید.

 

دکلره کردن موها
مدت زمان استراحت به مو، بعد از انجام دکلره

 

نکات مهم برای کسانی که مداوم موی خود را رنگ می کنند

آیا شما هم از افرادی هستید که به صورت مداوم موهای خود را رنگ می کنید؟ اگر به این کار علاقه زیادی دارید، بهتر است نکات مربوط به آن را رعایت کنید تا کمترین آسیب به موهای شما برسد. این نکات به شرح زیر هستند:

دقت در انتخاب رنگ مو و ترکیبات آن

همان طور که می دانید برندهای زیادی در بازار هستند که می توانید آن ها را خریداری کنید. برخی از آن ها کیفیت بالاتری دارند و بالطبع قیمت آنان نیز بیشتر خواهد بود. پس سعی کنید رنگ مویی تهیه کنید که برند شناخته شده ای داشته باشد.

دقت در انتخاب رنگ کار

پس از انتخاب رنگ مو و برند آن، نوبت به انتخاب آرایشگاه و رنگ کار می رسد. اگر مهارت کافی در رنگ کردن مو ندارید، به هیچ وجه این کار را در خانه انجام ندهید، چرا که می تواند آسیب های زیادی به آن وارد کند. بهتر است به دنبال رنگ کاری باشید که سابقه زیادی در رنگ کردن مو دارد و می تواند انواع آن را به خوبی انجام دهد. دکلره بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود.

 

رنگ کردن صحیح موها
انتخاب رنگ کار مناسب و حرفه ای، از مهم ترین نکات رنگ مجدد مو است.

 

نکات مراقبتی برای موی رنگ شده

پس از این که موهای خود را رنگ کردید، برای دوام و استحکام ریشه موها می توانید اقداماتی را انجام دهید که عبارتند از:

غذای سالم بخورید

خوردن غذاهای سالم و پرهیز از غذاهای مضر می تواند در سلامت مو و پوست شما نقش زیادی داشته باشد.

نوشیدن آب زیاد

بعد از رنگ کردن، ممکن است موها دهیدراته  و خشک شوند. این حالت می تواند بسیار آزاردهنده باشد و شما را اذیت کند. برای جلوگیری از این حالت، شما باید مصرف آب خود در طول روز را افزایش دهید و مطمئن شوید که به صورت منظم آب مصرف می کنید تا دهیدراته شدن موهای شما برطرف شود.

استفاده از روغن تراپی

روغن تراپی از روش های مراقبتی بسیار محبوب بین بانوان است که می تواند مزایای زیادی برای موها داشته باشد. اگر موهای خود را به طور مرتب روغن تراپی کنید، نرمی آن ها حفظ شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد رنگ کردن مجدد مو پرداختیم. آکادمی شیوا با حضور بهترین مربیان رنگ مو در زمینه آموزش رنگ مو و مش و آموزش کاشت ناخن و مژه آماده ارائه دوره های آموزشی جامع به شما عزیزان می باشد. در صورت تمایل به ثبت نام با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

منبع: modern salon

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • چند بار می‌توانم موهایم را مجدداً رنگ کنم؟
    تعداد بارهایی که می‌توانید موهایتان را مجدداً رنگ کنید، به عوامل مختلفی مانند نوع رنگ، وضعیت موها و سلامت موها بستگی دارد. بهتر است از محصولات و راهنمایی‌های تولید کنندگان پیروی کنید و آموزش رنگ و مش را به طور کامل دیده باشید.
  • آیا می‌توانم موهای خود را در خانه رنگ کنم یا بهتر است به آرایشگر مراجعه کنم؟
    اگر تجربه قبلی در این زمینه دارید و دسترسی به محصولات با کیفیت دارید، ممکن است بتوانید موهایتان را در خانه رنگ کنید. اما بهترین نتیجه از تخصص آرایشگران حرفه‌ای به دست می‌آید، زیرا آنها تجربه و دانش لازم را دارند. پس با کمک گرفتن از بهترین مربی رنگ مو می توانید بهترین نتیجه را داشته باشید.
  • چگونه می‌توانم پس از رنگ کردن مو، از موهایم محافظت کنم؟
    استفاده از شامپو و محصولات مخصوص موهای رنگ شده، استفاده معتدل از حرارت (مانند حالت دهنده حرارتی)، و مراقبت منظم از موها می‌تواند به حفظ و زیبایی رنگ موها کمک کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *