موهای رنگ شده با رنگ موقت

آموزش استفاده از رنگ مو موقت


رنگ زدن موها با وجود تمام مزایا و معایبی که دارد، از محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف در سراسر جهان برخوردار است. اما رنگ کردن مو نیاز به آموزش رنگ مو و دکلره کردن مو دارد که ممکن است آسیب زیادی به مو وارد سازد؛ با این وجود، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا موهای خود را تنها برای مدت زمان کوتاهی رنگ کنند. اگر به فکر ایجاد تغییر در ظاهر خود هستید اما به سلامت مو اهمیت می دهید، رنگ مو موقت بهترین گزینه خواهد بود.

 

دختری با موی رنگ شده در 3 رنگ
رنگ مو موقت

 

رنگ موی موقت چیست؟

رنگ موهای دائمی به دلیل مواد شیمیایی به مرور به مو آسیب می زنند و باعث وزی، نازکی، شکنندگی و سستی موها می شوند. به همین دلیل، رنگ موهای موقتی گزینه بهتری ترجیح داده می شوند. این رنگ ها بدون آمونیاک هستند و وارد ساقه مو نمی شوند. در نتیجه، آسیب کمتری به مو می زنند. رنگ مو موقت را می توان به راحتی با آب و شامپو پاک کرد. اگر موی خود را کراتینه کرده اید بهتر است تا مدتی از رنگ موی موقت استفاده کنید تا آسیبی به موی شما وارد نشود؛ توجه کنید که انجام کراتینه و پروتئینه را به افرادی بسپارید که به صورت حرفه آموزش کراتین را دیده باشند.

ویژگی های رنگ مو موقت

رنگ موهای موقت، ویژگی‌های خاص خود را دارند که اجازه می‌دهند برخلاف رنگ‌ مو های دائمی، تغییرات موقتی در ظاهر مو ایجاد شود. برخی از ویژگی‌های رنگ مو موقت عبارتند از:

ماندگاری موقت

رنگ موهای موقت معمولاً بعد از چند بار شستشو از مو خارج می‌شوند. این رنگ‌ها به طور طبیعی در طول زمان با شستشوی مکرر از مو می‌روند.

عدم آسیب رساندن به مو

مواد رنگ مو موقت کمترین آسیب را به مو و پوست سر وارد می‌کند. این رنگ‌ها معمولاً شامل مرطوب‌کننده هستند که مو را خشک و آسیب دیده نمی‌کنند.

 طیف گسترده رنگی

رنگ موهای موقت به صورت طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است و می‌توان انتخاب کرد که رنگ دلخواه به مو اعمال شود.

سهولت استفاده

رنگ‌ مو های موقت به صورت اسپری، خمیر، کرم یا پودر ارائه می‌شوند که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

ماندگاری پایین

ماندگاری رنگ مو موقت معمولاً کوتاه‌تر است؛ بنابراین اگر رنگ استفاده شده مورد پسند شما نبود، نگرانی برای مدت طولانی وجود ندارد.

مهم است به خاطر داشته باشید که رنگ‌ مو موقت نیاز به نگهداری و مراقبت‌های خاصی دارد و معمولاً مدت زمان کمتری نسبت به رنگ مو دائمی ماندگاری دارد. همچنین، ممکن است با توجه به نوع مواد استفاده شده در رنگ‌دهنده مو، برخی از افراد حساسیت پوستی نسبت به این محصولات داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده، تست آلرژی را انجام داده و دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کنید.

انواع رنگ موی موقت

رنگ موهای موقتی در انواع مختلفی تولید می شوند که از مهم ترین آن ها می توان به پودری، اسپری، خوراکی و گچی اشاره کرد.

رنگ موی موقت پودری

این رنگ ها به صورت پودری هستند و برخلاف رنگ های دائمی نیازی به دکلره کردن ساقه مو ندارند. از رنگ مو پودری بیشتر برای تارهای سفید و ساقه موهای رشد کرده استفاده می شود. به کمک رنگ مو پودری، فاصله بین رنگ کردن موها کم می شود.

رنگ موی موقت اسپری

اسپری رنگ مو به دلیل سهولت در استفاده محبوبیت بسیار زیادی دارد. به کمک این اسپری ها می توان رنگ موهای خود را به سرعت تغییر داد. استفاده از این اسپری رنگ مو موقت نیاز به تجهیزات یا آمادگی خاصی ندارد.

 

اسپری رنگ موقت مو
اسپری رنگ مو

 

رنگ موی موقت گچی

رنگ موی موقت گچی هیچ آسیبی به مو نمی زند و استفاده از آن بسیار راحت است. به کمک آن می توانید بخشی از موهای خود را به رنگ های فانتزی یا کلاسیک درآورید. رنگ موهای گچی بیشتر در میان کودکان و نوجوانان محبوب هستند.

رنگ موی موقت خوراکی

رنگ های خوراکی همان رنگ های خانگی هستند که خانم ها سالیان سال استفاده کرده اند. رنگ های خوراکی روی ساقه مو تاثیر می گذارند و می توانند سفیدی موها را بپوشانند. از آنجایی که رنگ خوراکی با نرم کننده مخلوط می شود، نمی تواند ریشه موها را پوشش دهد.

 

دختری در حال استفاده از رنگ مو موقت گچی
رنگ مو گچی

 

بهترین برندهای رنگ موی موقت

برندهای بسیار زیادی در جهان در زمینه تولید رنگ موهای موقتی فعالیت دارند. برخی از بهترین برندهای رنگ موی موقتی عبارتند از: جنتالین، آمور، لورال، بیمز و جروم راسل. محصولات این برندها از نظر کیفیت و ماندگاری قابل مقایسه با برندهای دیگر نیستند.

روش استفاده از رنگ موی موقت

در این بخش، روش استفاده از هر یک از رنگ موهای موقت توضیح داده می شود.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

روش رنگ کردن مو با رنگ موی موقت پودری

رنگ مو موقت پودری را نیز باید با مقدار مناسبی از نرم کننده مخلوط کنید. بعد از آن که به خوبی با هم ترکیب شدند، رنگ را با قلمو روی موهای خود بزنید.

روش رنگ کردن مو با اسپری موقت

برای استفاده از اسپری ابتدا موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید. سپس، اسپری کردن رنگ روی لایه های مو را آغاز کنید. بهتر است اسپری رنگ مو روی موهای تمیز و خشک استفاده شود. برای اثربخشی بیشتر می توانید ابتدا از اسپری سفید رنگ استفاده کنید و بعد رنگ مورد نظر را روی موهای خود بزنید.

 

دختری با رنگ مو موقت آبی
روش استفاده از رنگ موهای موقت

 

روش رنگ کردن مو با رنگ موقت گچی

برای رنگ کردم موها با گچ باید از پد نخی استفاده کنید. تاثیر رنگ مو گچی زمانی بیشتر خواهد بود که مو مرطوب باشد. در نتیجه، پیش از استفاده حتماً موهای خود را با اسپری مرطوب کنید و گچ مو را به کمک پد از بالا به پایین بکشید.

روش رنگ کردن مو با رنگ موقت خوراکی

یک شیشه رنگ خوراکی را در نصف بطری نرم کننده مو ترکیب کنید. بطری را به خوبی تکان دهید تا با هم ترکیب شوند. رنگ مو خوراکی را با قلمو روی موهای خود بزنید و 40 دقیقه صبر کنید. سپس، موهای خود را با آب ولرم بشویید. موها باید تمیز و خشک باشند.

مزایای رنگ موی موقت

رنگ موهای موقتی به دلیل مزایای متعددی که دارند، بسیار محبوب هستند. در ادامه، برخی از مهم ترین مزایای رنگ موهای موقتی را توضیح می دهیم.

استفاده آسان

رنگ موهای موقتی به گونه ای طراحی شده اند که استفاده و شستشوی آن ها راحت باشد. این رنگ ها معمولاً به صورت اسپری، گچ یا پودر هستند. در نتیجه، امکان استفاده از آن ها در کوتاه ترین زمان و به ساده ترین روش ممکن وجود دارد.

طبیعی بودن رنگ

برخلاف تصور، رنگ موهای موقت بسیار طبیعی به نظر می رسند. در بسیاری از موارد، تفاوت قابل توجهی بین رنگ موهای موقتی و دائمی وجود ندارند. حتی رنگ های فانتزی ازقبیل بنفش یا صورتی نیز بسیار زیبا جلوه می کنند.

ایجاد ظاهر زیبا

رنگ موهای موقتی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. در نتیجه، هر فرد می تواند رنگ مو خود را با رنگ لباس خود هماهنگ کند. رنگ های موقتی شامل بسیاری از رنگ های فانتزی، خاص و کلاسیک می شوند. در نتیجه، توجه خانم ها را به راحتی جلب می کنند.

 

رنگ موی موقت صورتی و بنفش
مزایای رنگ مو موقت

 

پر پشت نشان دادن مو

موها به کمک این نوع رنگ موها پرپشت تر و حجیم تر جلوه می کنند. این یک مزیت مهم برای افرادی محسوب می شود که موهای نازک و کم حجمی دارند.

موقت بودن

این نوع رنگ ها موقتی هستند و به راحتی پاک می شوند. در نتیجه، استفاده از آن ها برای کسانی که قصد ایجاد تغییر دائمی در ظاهر خود را ندارند، توصیه می شود. اگر فرد تنوع طلبی هستید، موقتی بودن این نوع رنگ موها می تواند به شما در ایجاد تغییر کمک کند.

نداشتن عوارض رنگ موی دائم

رنگ مو موقت به رنگدانه مو آسیب نمی زند و موجب ریزش موها نمی شود. رنگ موهای موقتی بدون عوارض رنگ های شیمیایی ساخته می شوند. از سوی دیگر، آلرژی یا حساسیت نیز به وجود نمی آورند. به همین دلیل، کودکان و نوجوانان نیز می توانند از آن ها استفاده کنند. توجه کنید که اگر قصد رنگ زدن موی خود را دارید به افرادی مراجعه نمایید که پیش بهترین بهترین مربی رنگ مو آموزش دیده باشند.

تنوع رنگی بالا

رنگ موهای موقت، طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شوند. اگر به دنبال رنگ های خاص یا فانتزی هستید، رنگ مو موقتی بهترین گزینه خواهد بود. البته، رنگ های متداول و معمولی این نوع رنگ موها نیز بسیار محبوب هستند و طبیعی به نظر می رسند.

ضررهای رنگ موی موقت

رنگ موهای موقتی بدون عیب هم نیستند. اگرچه این نوع رنگ ها به اندازه رنگ های دائمی به مو آسیب نمی زنند اما معایبی هم دارند. از مهم ترین آن ها می توان به ماندگاری کم، آسیب به مو یا تاثیر کم روی موهای تیره اشاره کرد.

 

رنگ موی موقت صورتی و بنفش
معایب رنگ موهای موقت

 

ماندگاری کم

ماندگاری کم از مهم ترین معایب رنگ مو موقت محسوب می شود. این نوع رنگ ها با هر بار شستشو با آب یا شامپو زدن پاک می شوند. علاوه بر این، عواملی چون حرارت اتو مو یا استفاده از حالت دهنده باعث کاهش ماندگاری رنگ مو می شوند.

آسیب به مو

اگرچه، رنگ موهای موقتی وارد ریشه و ساقه مو نمی شوند اما ماده شیمیایی بکار رفته در آن ها به کوتیکول مو آسیب می زند. در نتیجه، استفاده غیراصولی و بیش از اندازه روی سلامت مو اثر منفی خواهد داشت.

تاثیر کم روی موهای تیره

رنگ موهای موقت تنها روی کوتیکول مو تاثیر می گذارند و نمی توانند پایه مو را روشن کنند. به همین دلیل، اثربخشی کمتری روی موهای تیره دارند. پیشنهاد می شود موهای خود را پیش از رنگ موقت دکلره کنید تا رنگ ها جلوه زیباتری داشته باشند.

روش های ماندگاری بیشتر رنگ موی موقت روی مو

رنگ موهای موقت از موادی ساخته شده اند که تنها روی لایه کوتیکول مو تاثیر می گذارند و جذب نمی شوند. این نوع رنگ موها موقتی هستند اما می توان ماندگاری آن ها را به روش های مختلفی افزایش داد. یکی از اصلی ترین روش های افزایش ماندگاری رنگ موها، طولانی تر کردن زمان شستشو است. هر چه موهای خود را دیرتر بشویید، رنگ مو بیشتر باقی می ماند.
در صورت چرب شدن موها نیز می توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید. محصولاتی ازقبیل حالت دهنده ها و همچنین حرارت اتو مو نیز موجب کاهش ماندگاری رنگ موهای موقتی می شوند.

روش پاک کردن رنگ موی موقت

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت رنگ موهای موقت، امکان پاک کردن سریع و راحت آن هاست. به طور کلی، انواع رنگ مو موقت را می توان با شستن موها با آب پاک کرد. با این وجود، هر یک از انواع رنگ موها دارای روتین پاک کردن مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال، برخی از انواع رنگ موهای موقت مانند محصولات گچی یا اسپری تنها با دوش گرفتن پاک می شوند.

 

دو دختر در حال زدن رنگ موی ماژیکی موقت
پاک کردن رنگ موهای موقت

 

جمع بندی

رنگ مو موقت، یک راه حل ایده آل برای ایجاد تغییر در ظاهر است. با این وجود، اگر به دنبال یادگیری دوره های مختلف آرایشی ازجمله کراتین، رنگ و مش مو هستید، آکادمی شیوا می تواند به شما کمک کند. در این آکادمی، دوره های آموزش حرفه ای ارائه می شوند. هنرجویان با شرکت در این دوره ها می توانند مدرک معتبر دریافت کنند. لطفاً تجربه خود از استفاده از رنگ مو موقت را با ما در میان بگذارید.

منبع: stylecraze، weheartthis

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • استفاده از رنگ مو موقت ضرری دارد؟

خیر، اما استفاده بیش از حد رنگ مو موقت می تواند باعث آسیب به ساختار مو شود.

  • رنگ موی شیمیایی بهتر است یا رنگ مو موقت؟

هر دو رنگ مزایا و معایب مربوط به خود را دارند؛ اما استفاده از رنگ مو دائم باید توسط افرادی که به صورت کاملا تخصصی آموزش رنگ مو و مش را دیده اند سپرده شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *