رنگ مو هولوگرافیک

ترند ترین رنگ موی مورد استقبال، رنگ مو هولوگرافیک است که استایل خاص و فوق العاده جذابی را ایجاد می کند و می تواند چهره را با تغییر اساسی مواجه کند. رنگ های شفاف و شاد به کار رفته در این تکنیک، رنگ صورت را باز و بشاش جلوه می دهند.

اکثر طرفداران این رنگ مو جوانان هستند که رنگ های فانتزی را به رنگ های معمول بلوند و قهوه ای ترجیح می دهند.در یکی از مراسم هالووین، یک آرایش گر خلاق، موهای شاد رنگ رنگی را طراحی و اجرا کرد و بعد از این که مورد استقبال زیادی قرار گرفت رنگ مو هولوگرافیک ترند شد.جالب است بدانید که رنگ مو هولوگرافیک با هایلایت های متنوع، شفاف و براق و رنگ های پاستیلی در برابر نور با شدت های متفاوت، تغییر رنگ می دهند. در دوره آموزش رنگ مو آکادمی شیوا انواع این مدل مو ارائه می شود.

انواع رنگ مو های رنگی
رنگ مو هولوگرافیک چیست؟

آشنایی با رنگ مو هولوگرافیک

رنگ مو هولوگرافیک، در صنعت مد امروز، جایگاه خاصی پیدا کرده است؛ مدلی که در آن، موها مانند رنگین کمان چندین رنگ دارند و با هایلایت های براق،  بین تار موها، ظاهری شگفت انگیز ایجاد می کنند.مهم ترین نکته مورد توجه در رنگ مو هولوگرافیک، همین هایلایت های شفاف و براق هستند.

آشنایی با اصول اولیه رنگ شناسی و زیبایی شناسی در طراحی و اجرای رنگ مو هولوگرافیک اهمیت بسیاری دارد. رنگ های مورد نظر، ابتدا انتخاب می شوند، سپس به صورت نقاشی در کنار هم قرار می گیرد تا ببینند این طراحی مناسب است یا خیر؟ بعد موها را به صورت دسته ای رنگ می کنند و هر دسته به رنگ متفاوتی در می آید.این متد رنگ کردن موها را از آن جهت هولوگرافیک می نامند که رنگ های اصلی به کار رفته  در آن، همان رنگ های موجود در رنگین کمان است. نحوه اجرا، تیره یا روشن بودن رنگ موها، چینش آن ها و تن براق بودن، از تنوع خیلی زیادی برخوردار است و نتیجه را مشخص می کند.در دوره های آکادمی شیوا این نوع رنگ مو زیر نظر بهترین مربی رنگ مو آموزش داده می شود.

رنگ مو بلوند روشن
چه نکاتی برای نگهداری از رنگ مو هولوگرافیک مهم است؟

نگهداری از رنگ مو هولوگرافیک

  • اولین نکته، شستشوی صحیح است؛ هنگام شستشو از شامپو های بدون سولفات و دارای نرم کننده ملایم استفاده کنید. شستن موها با شامپوی نا مناسب موجب می شود تا رنگ موها زودتر مات و زرد شود. شامپو های حاوی آمونیاک، رنگ ها را خنثی، کدر و زرد می کنند.نکته مهم دیگر این است که افرادی که موهای خود را کراتین کرده اند باید مراقبت خود را بیشتر کنند مراقبت های لازم را در دوره آموزش کراتین آکادمی شیوا به صورت کامل توضیح داده می شود.
  • در کنار شامپوی شستشو، از شامپو های تثبیت کننده رنگ مو نیز استفاده کنید، تا دوام و زیبایی آن ها را بیشتر کنید.
  • اسپری رنگ مو برای حفظ درخشندگی رنگ مو هولوگرافیک مفید است و آن را تا مدت ها زیبا و براق نگه می دارند.
  • برای جلوگیری از خشکی و ریزش مو نیز، ماسک موی نرم و مرطوب کننده مفید است. موهای رنگ و دکلره شده خشک و شکننده می شوند، با استفاده از ماسک مو رطوبت و انعطاف مورد نیاز مو را تامین کنید.
  • افزایش ماندگاری رنگ مو هولوگرافیک، بستگی به استفاده از ابزارهای حرارتی نیز دارد. انواع اتوی مو و سشوار می تواند در کاهش کیفیت رنگ موها تاثیر داشته باشد.پس تا جایی که می توانید کمتر استفاده کنید.
  • ترمیم موهای رنگ شده، با استفاده از روغن های طبیعی صورت می گیرد، پس از دوش گرفتن و نیمه خشک کردن موها با حوله، چند قطره روغن نارگیل، زیتون یا روغن آرگان را در کف دست بریزید و روی موها، به جز ریشه، ماساژ دهید.
  • محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید، مثل: شامپو، ماسک مو، روغن مو، حالت دهنده و …
  • تایم های منظمی را در نظر بگیرید و به موهای خود رسیدگی کنید، زیرا موهای هولوگرافیک نیاز به نگهداری خاص و منظم دارند.

تمام مراقبت هایی که از رنگ مو هولوگرافیک انجام می دهید نمی تواند مانع کدر شدن موها شود. این رنگ ها چون فانتزی هستند دوام زیادی ندارند. معمولا بعد از 5 هفته رنگ مو، کم کم مات و کدر می شود و نیاز به تجدید دارد.اگر بخواهید از همان تکنیک اولیه، برای رنگ موی هولوگرام استفاده کنید و باز هم مراحل رنگ زدن را تکرار کنید لازم است 5 تا 6 هفته بعد برای تجدید رنگ، اقدام کنید.اما بالیاژ، مدت زمان رنگ کردن موها را طولانی تر می کند و آسیب کمتری هم به موها وارد می شود و سلامت مو و درخشندگی آن ها را حفظ می شود.

فردی در حال رنگ کردن موی خود
استفاده از رنگ مو هولوگرافیک

چطور می توانیم رنگ موی هولوگرافیکی داشته باشیم؟

زیبایی موها در متد هولوگرافی کار حرفه ای و دشواری است و کسی که قرار است این کار را برای شما انجام دهد باید خیلی خوش سلیقه و با مهارت باشد تا بتواند سایه‌های مختلف را روی موهای شما اعمال کند. اگر با پایه موی تیره می خواهید برای رسیدن به رنگ موی هلو گرافیک اقدام کنید، ابتدا باید موهای خود را طی چندین جلسه روشن و بی رنگ کنید تا رنگ های پاستیلی بر روی موهای شما ظاهر شوند.

برای روشن کردن موها معمولا از دو روش اقدام می کنند:

  • روش اول: از مواد دکلره کننده یعنی پودر دکلره و اکسیدان قوی برای از بین بردن تناژ تیره مو استفاده می شود.
  • روش دوم: می توان از دیگر روشن کننده ها مثل سه صفر و … با برند های متفاوت استفاده کرد.

ولی نتیجه کار با مواد دکلره، بهتر و ماندگارتر است. ماندگاری و دوام رنگ های فانتزی کمتر از رنگ های دائمی است.

موی رنگ شده با رنگ های هولوگرافیک
رنگ مو هولوگرافیک در چند رنگ وجود دارد؟

انواع رنگ هولوگرافیک جذاب و زیبا

در این جا به چند نوع از رنگ های هولوگرافیک اشاره خواهیم کرد :

1-مدل ریشه‌های روشن و درخشان:

در این مدل  ریشه های مو با انواع رنگ های روشن و پاستیلی هولوگرافیک، رنگ می شود و تا میانه ساقه مو ادامه دارد و نیمه پایین موها رنگ نشده باقی می ماند.

2-مدل رنگین کمان، روی ساقه ی مو:

از مدل های پر طرفدار است که اکثر رنگ های فانتزی فقط روی یک سوم پایین ساقه مو انجام می شود. بقیه موها تک رنگ باقی می مانند. به این ترتیب با بلند شدن موها، شما هنوز دارای موهای رنگین کمانی هستید.

3-مدل رنگ، روی پایه طبیعی:

مدل موی برونته هم نامیده می شود و بر روی موهای تیره تر نیز قابل اجرا است، نیازی به از بین بردن رنگ موی طبیعی و روشن کردن آن نیست. رنگ های آبی، بنفش و سبز روی پایه موی تیره قابل اجرا است.

رنگ مو بنفش
رنگ مو هولوگرافیک را بر رنگ پایه مو می توان استفاده کرد؟

معرفی چند مدل زیبا رنگ مو هالوگرافیک بر روی پایه رنگ های مختلف:

1-رنگ معروف به تک شاخ:

از انواع رنگ های صورتی، یاسی، آبی روشن، سبز، زرد و … استفاده می شود تا ظاهر معروف به تک شاخ را ایجاد کند. ماندگاری این نوع از رنگ موها در گرو استفاده از تکنیک بالیاژ است؛ زیرا با این تکنیک نیاز کمتری به تکرار رنگ است.

2-رنگ اوپال:

این رنگ بر روی پایه موهای خاکستری اجرا می شود و درخشندگی خیره کننده ای به ویژه در زیر نور دارد.

3-رنگ صدفی:

این نوع رنگ بر روی رنگ های پلاتینی بهتر جواب می دهد و بین آن رگه هایی از رنگ های صدفی، صورتی و یاسی قرار گرفته است.

4-رنگ آبی ارغوانی:

انتخاب خوبی برای افرادی با رنگ پوست تیره است، در این رنگ، می‌توان رگه‌های جذاب آبی و بنفش را نیز بین موها ایجاد کرد.

5-رنگ آبی:

این رنگ بر روی پایه آبی انجام می شود و از هایلایت های رنگارنگ هولوگرافیک بین آنها استفاده می شود.

فردی با رنگ مو هولوگرافیک و رنگی
رنگ مو هولوگرافیک چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا و معایب رنگ مو هولوگرافیک

رنگ مو هولوگرافیک مزایا و معایب متفاوتی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

مزایا:

یکی از ویژه ترین مزایای رنگ های هولوگرافیک، براق بودن آن است. این رنگ های شاد، فانتزی و رنگین کمانی، درخشندگی و برق خاصی دارند  که رنگ چهره را باز و شفاف می کنند، سن شما را کمتر نشان می دهند و معایب پوستی را می پوشانند.از دیگر مزایای این متد این است که بر روی موی کوتاه و بلند قابل اجرا است و با همه رنگ پوست ها هم سازگاری دارد.

معایب:

شاید اولین عاملی که موجب گرایش به سمت رنگ موی هولوگرافیک می شود براق و درخشان بودن موها، باشد. اما باید بدانید که این درخشندگی دوام کم و نگهداری خاصی را لازم دارد. اگر مراقبت های لازم انجام نشود، خیلی زود موها به حالت کدر، مات و بد رنگ در می آیند. و موها جذابیت و زیبایی قبل را ندارند. برای نگهداری به شامپو، روغن،اسپری، مرطوب کننده و ماسک های خاص نیاز دارند و در کل هزینه نگه داری بالایی دارند.

انواع رنگ مو بنفش
رنگ مو هولوگرافیک بنفش

سخن پایانی

برای این که هولوگرافی روی مو به شکل سایه های رنگین کمانی براق به نظر برسد، بهتر است رنگ موی روشن مانند بلوند یا خاکستری داشته باشید، پس ابتدا، باید موهای خود را در چند مرحله روشن کنید. نکته  دیگر این که در انتخاب آرایشگر با سلیقه، رنگ شناس و ماهر دقت کنید.  آکادمی شیوا در این زمینه آماده ارائه خدمات و راهنمایی به شما عزیزان است.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید و از رنگ موهای هولوگرافیک خود به درستی نگه داری کنید، باید برنامه مراقبتی مشخص داشته باشید و از هزینه کردن نترسید. ما در این مقاله سعی کردیم نکات لازم جهت آشنایی با این رنگ موی جدید و انواع متد های آن را به شما ارائه دهیم و روش های مراقبت از این رنگ موها را نیز به طور مختصر مطرح کنیم.

منبع: lorealparisusa

آکادمی شیوا

سوالات متداول

رنگ مو هولوگرافیک چه مزایایی دارد؟

از مزایای رنگ مو هولوگرافیک براق بودن، رنگ های شاد، فانتزی و رنگین کمانی، درخشندگی و برق خاصی دارند  که رنگ چهره را باز و شفاف می کنند، سن شما را کمتر نشان می دهند .از دیگر مزایای این متد این است که بر روی موی کوتاه و بلند قابل اجرا است و با همه رنگ پوست ها هم سازگاری دارد.

رنگ مو هولوگرافیک چیست؟

رنگ مو هولوگرافیک از پرطرفدارترین رنگ‌های‌ مو در سال‌های اخیر است. رنگ‌هایی که در این سبک به کار می‌روند که معمولا همانند رنگ‌های رنگین کمان هستند. رنگ‌های هولوگرافیک شفاف و براق می‌باشند و از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.در دوره آموزش رنگ و مش آکادمی شیوا این مدل رنگ مو آموزش داده می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *