رنگ کردن موی سفید

بسیاری از افراد دوست دارند تا با رنگ کردن مو های خود، ظاهری جدید را به خودشان هدیه داده و از دل این رنگ جدید، شخصیتی تازه را برای خود ایجاد نمایند. یکی از مواردی که می تواند چالشی در مسیر رنگ کردن مو باشد، مو های سفید هستند. بسیاری از افراد، که در سر خود مقداری موی سفید دارند، در مراحل مختلف رنگ کردن، دلواپس هستند و نسبت به رنگ گرفتن این مو ها، خود خوری می کنند.ما در این مقاله قصد داریم، تا با بررسی ویژگی های مختلف موی سفید، نکات مهمی را درباره رنگ کردن آن مرور کنیم و اینگونه، بهترین روش را برای رنگ کردن موی سفید شناسایی کرده و نسبت به آن، اقدام نماییم.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.نکات کامل برای رنگ کردن مو بدون ایجاد آسیب در دوره آموزش رنگ مو آکادمی شیوا گفته می شود.

 

موهای سفید بین موهای یک فرد
چگونه می توان موهای سفید را رنگ کرد؟

 

رنگ کردن موی سفید و پوشش دهی سفیدی ها

رنگ کردن موی سفید، نیازمند دقت و وقت بیشتری نسبت به دیگر انواع مو خواهد بود. یکی از اصطلاحاتی که در زمینه رنگ کردن موی سفید استفاده می‌ شود، پوشش دهی مو های سفید نام دارد. برای پوشش دادن موهای سفید و خاکستری، باید در اولین مرحله به رنگ مویی که قرار است استفاده نماییم دقت کنیم.برخی از رنگ ها، به نوعی ساخته شده اند که نمی توان از آن ها به عنوان رنگ های مناسب برای مو های سفید نام برد و این مسئله ممکن است برای ما دردسرساز شود.همچنین، استفاده از رنگ های مخصوص موهای خاکستری و سفید، می تواند راه حل مناسبی در این زمینه به شمار آید.تمامی نکات لازم برای رنگ کردن موی سفید را می توانید در دوره های آکادمی شیوا زیر نظر بهترین مربی رنگ مو یاد بگیرید.

 

مردانساژ
چگونه می توان مردانساژ انجام داد؟

 

مردانساژ چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای رنگ کردن موی سفید، روش مردانساژ نام دارد. این روش مدت زیادی است که توسط افراد زیادی استفاده می شود و بسیاری از افرادی که با مشکل مو های خاکستری درگیر هستند، با انجام روش مردانساژ، موفق می شوند تا مو های خود را رنگ کرده و از رنگ جدید موی خود لذت ببرند.سفید شدن مو ها، عموما به دلیل باز شدن پولک های آن خواهد بود. زمانی که پولک های مو باز شوند، رنگدانه آن از بین رفته و مو آرام آرام سفید می شود. روش مردانساژ با بستن این پولک ها، از سفید شدن مو جلوگیری کرده و ظاهر شما را در همان حالت، حفظ می نماید. اگر مو های شما سفید هستند و قصد دارید تا برای اولین بار آن ها را رنگ کنید، بهتر است ابتدا آن ها را مردانساژ کرده و سپس عملیات رنگ کردن را آغاز کنید.

آموزش رنگ کردن موی سفید به روش مردانساژ

برای رنگ کردن موی سفید به روش مردانساژ، روش های متعددی وجود دارد؛ یکی از متداول ترین این روش ها، استفاده از شامپو است. با مخلوط کردن شامپو مردانساژ و مقداری اکسیدان و البته پودر دکلره، شما می توانید مو های خود را به ساده ترین شکل ممکن مردانساژ کرده و از محصول نهایی برای رنگ کردن موی سفید نیز استفاده نمایید.روش های دیگری نیز برای مردانساژ کردن مو وجود دارد؛ عدم رعایت نکات ایمنی در آن ها، می تواند منجر به سوختن ریشه مو شده و به آن آسیب وارد کند.

 

مو جوگندمی
آموزش رنگ کردن مو جو گندمی

 

آموزش رنگ مو جو گندمی با روش دانه مصنوعی دادن

زمانی که از رنگ کردن موی سفید صحبت به میان می آید، منظور ما عموما، مو های تمام سفید نیست و عمده افرادی که در این بحث شریک هستند، مو های جو گندمی دارند. برای مو های جو گندمی، روش دانه مصنوعی زدن، می تواند یکی از موثر ترین روش ها در زمینه رنگ کردن مو محسوب شود.روش دانه مصنوعی  که به آن پیگمنت نیز گفته می شود- یکی از روش های امروزی است که باعث حفظ رنگ مو شده و از سفید شدن آن جلوگیری می کند. در این روش، پیگمنت ها وارد مو شده و با جامد ماندن، موجب جلوگیری از سفید شدن مو می شوند.

آموزش رنگ موی جوگندمی با روش شامپو شیمیایی

استفاده از شامپو شیمیایی نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توانید به واسطه آن مو های سفید و خاکستری خود را رنگ کرده و دردسر های اضافی رنگ کردن را برای همیشه دور بریزید.در این روش، شما با استفاده از شامپو های شیمیایی، مو های سفید و خاکستری را به صورت یکدست با دیگر مو ها رنگ زده و حالتی یک شکل را به مو های خود اعطا می کنید.اگر قصد استفاده از این روش را دارید، بهتر است تا ابتدا گزینه های مختلف و نکات مثبت و منفی استفاده از شامپو های شیمیایی را فرا گرفته و آن ها را به شکلی اصولی و درست اجرا نمایید.

آموزش رنگ کردن موی سفید با روش پیگمنت‌تراپی

در روش پیگمنت تراپی، افزودن پیگمنت به مو منجر به رنگ شدن مو ها به شکلی غیر مستقیم می شود. پیگمنت ها موادی جامد هستند که می توانند شکل خود را در مو حفظ کرده و به صورت جامد باقی بمانند. این ویژگی، سبب می شود تا پیگمنت ها از سفید شدن مو جلوگیری کرده و هدر رفتن رنگدانه های مو را متوقف کنند.از این روش می توان برای ترمیم مو های آسیب دیده و همچنین ترمیم موهایی که به واسطه دکلره کردن مو ضعیف شده اند نیز استفاده نمود.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

آموزش رنگ کردن موی سفید با روش پورسانتاژ

معمولا، مو های سفید به دلیل ضخامت و خشکی، در برابر پذیرش رنگ مقاومت زیادی به خرج می دهند، به خصوص، زمانی که تراکم مو های سفید در بخشی از سرزیاد می شود. برای رفع این مشکل، بسیاری از متخصصین، استفاده از روش پورسانتاژ را پیشنهاد می نمایند. متاسفانه این روش کارایی زیادی در مردان نداشته و بیشتر برای بانوان مناسب است؛ زیرا در روش پورسانتاژ، به میزانی که موی سفید در سر وجود داشته باشد، از رنگ مو های فانتزی استفاده می کنیم.برای انجام این روش، ابتدا باید درصد مو های سفید نسبت به کل مو ها را اندازه گیری کرده و سپس، برای رنگ کردن کل سر، اقدام نماییم.

 

رنگ کردن موی سفید و خاکستری
چه رنگی مناسب موهی سفید شده است؟

 

رنگ تیره مناسب برای موهای سفید

رنگ های تیره می توانند انتخاب رنگ مو مناسبی برای پوشش دادن مو های سفید باشند. مو های سفید، با ترکیب شدن با رنگ تیره، جلوه ای تازه به خود می گیرند و می توانند جوانی و شادابی را به چهره شما اهدا کرده و سفید بودن خود را پنهان نمایند. رنگ هایی مانند فندوقی، شرابی و غیره می توانند برای تان مفید باشند و جلوه زیبایی را به مو های سفید شما ببخشند.اگر نمی دانید کدام رنگ برای مو های تیره مناسب خواهد بود، بهتر است تا با متخصصین در این زمینه مشورت کرده و نظرات آن ها را نیز جویا شوید.

رنگ موی دودی، قهوه ای برای رنگ کردن موی سفید

آیا تا به حال به استفاده از رنگ موی دودی و قهوه ای در برابر مو های سفید فکر کرده اید؟ این ترکیب می تواند جلوه ای زیبا را به موهای سفید داده و آن ها را جوان نماید. برای انجام این ترکیب رنگی، تنها کافی است تا ترکیبات مورد نظر را یافته و آن ها را بر روی مو های خود قرار دهید.استفاده از یک دوم تیوپ رنگ قهوه ای با شماره پنج و ترکیب کردن آن با رنگ قهوه ای طلایی شماره سه یا چهار، می تواند شما را برای رسیدن به این ترکیب رنگی راهنمایی نماید. این ترکیب رنگی، یکی از بهترین ترکیبات برای پوشش دادن مو های سفید محسوب می گردد.

 

استفاده از آووکادو و روغن های گیاهی برای تقویت مو
آیا با روش های خانگی می توان موهای سفید را رنگ کرد؟

 

رنگ کردن موی سفید با روش‌های خانگی

روش های متعددی نیز وجود دارند که استفاده از آن ها می تواند مانع از سفید شدن مو شده و یا آن ها را پوشش دهد. شما می توانید از تمامی رنگ های گفته شده، در خانه نیز استفاده کرده و خود، موهای تان را به شیوه دلخواه رنگ نمایید.کندن مو های سفید می تواند به شما در خلاصی از شر این مو ها کمک نماید. بر خلاف باور های قدیمی، انجام این کار تاثیری بر روی زیاد شدن آن ها نخواهد داشت. همچنین استفاده از اکسسوری های مختلف، مانند: تل و گیره نیز می تواند به ما در پوشاندن سفیدی مو، بدون استفاده از رنگ کمک نماید.در برخی از موارد نیز، شما می توانید با تغییر حالت دادن در مو های خود، تار های سفید را به کناری زده و آن ها را در لا به لای مو های دیگر به بهترین شکل ممکن، پنهان نمایید.

 

رنگ کردن موی سفید
آیا می توان موهای سفید را رنگ کرد؟

 

نتیجه گیری

اگر در استفاده از روش های بالا شک دارید و نمی دانید کدام روش می تواند به بهترین شکل، مو های سفید شما را پوشش دهد، بهترین راه برای شما، مشورت با متخصصین آکادمی شیوا خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به این مرکز، بهترین روش را برای رنگ کردن موی سفید خود به کار برده و ضمن جلوگیری از بیشتر شدن آن ها، اقدامات خود را در کلینیکی معتبر و حرفه ای به انجام برسانید. با استفاده از نکاتی که در دوره آموزش رنگ و مش آکادمی شیوا گفته می شود بدون هیچ نگرانی ای می توانید موهای سفید خود یا دیگران را رنگ کرده و از رنگ جدید آن لذت ببرید.

منبع: glamot

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • چه اکسیدانی برای رنگ کردن موی سفید لازم است؟
    اکسیدان مورد نیاز برای رنگ کردن موی سفید اکسیدان 6 درصد یا کمتر است. در دوره آموزش رنگ مو آکادمی شیوا طرز استفاده صحیح از اکسیدان بدون ایجاد آسیب به مو تدریس خواهد شد.
  • آیا می توان مو ها را در خانه رنگ کرد؟
    اگر به صورت اصولی با مراحل رنگ کردن مو آشنا باشید می توانید این کار را در خانه انجام دهید اما اگر از ترکیب رنگ و مقدار لازم اکسیدان و دیگر نکات مهم اطلاع ندارید باید موهای خود را به متخصص این کار بسپارید تا از آسیب به مو جلوگیری کنید یا آموزش رنگ و مش را در ابتدا ببینید و سپس اقدام نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *