ریزش مو بعد از کراتین

آموزش کراتین مو و نکات آن


نمی توان پاسخ این سوال را به صورت قطعی داد، چرا که کراتین مو با استفاده از مواد از برندهای متفاوت و بر روی سر افراد با عکس العمل های مختلف انجام می گردد. کراتینه مو، یک درمان نیمه دائمی و پروتئینی جهت صاف، براق و ابریشمی کردن موها است. درمان کراتین مو در ابتدا بسیار جذاب و عالی است، اما پس از گذشت مدت زمانی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و مراقبت کم، ممکن است موهای شما شکننده شده و مستعد آسیب و ریزش گردد.

اگر از افرادی هستید که آموزش کراتین و پروتئین مو را انجام می دهید باید به تمام مطالب این مقاله تسلط داشته باشید و این مطالب را به هنرجویان خود بیاموزید.

برای لذت بردن از نتایج بعد از کراتین درمانی و پیشگیری از آسیب های احتمالی، شما نیاز به مراقبت و تلاش بیشتری برای حفظ سلامت موهای خود داشته و باید در انتخاب شامپو، نرم کننده و دیگر محصولات مو دقت بیشتری داشته باشید. با این حال بیشتر افراد بر این باور هستند که کراتین موجب ریزش مو خواهد شد. برای دانستن این موضوع و دیگر مطالب در رابطه با ریزش مو بعد از کراتین این مطلب را تا انتها همراهی نمایید.

کراتینه مو چیست؟

کراتین یک نوع پروتئین محافظ و درمانی است که مو، پوست و ناخن ها را تقویت می کند. معمولا کراتین ها از پر، شاخ و پشم حیوانات به دست آمده و در محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو به عنوان یک ماده تقویتی استفاده می شوند.

به طور کلی استفاده از کراتین و محصولات حاوی کراتین در صورتی که دارای حداقل مواد شیمیایی مضر باشند و از برند های معتبر تهیه شوند، به عنوان یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو عمل کرده و موجب تقویت مو و سالم تر جلوه دادن موهای شما می گردند. اما در غیر این صورت عوارض زیادی داشته که یکی از اصلی ترین آن ها ریزش مو است. اگر بین انجام کراتین یا بوتاکس مو نمی دانید کدام را انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله تفاوت کراتین و بوتاکس مو را مطالعه نمایید.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

دلایل ریزش مو بعد از کراتین

استفاده از موادهای شیمیایی مختلف در درمان کراتین ممکن است، بلافاصله یا پس از مدتی موجب سوزش و خارش پوست سر شده و باعث ریزش مو بیش از حد شوند. در حالت کلی همان طور که گفته شد، درمان کراتین یک راه ترمیم کننده برای موهای خشک و آسیب دیده است که ظاهر سالم تر و درخشانی به موها می بخشد.

با این حال، درمان کراتینه برای همه افراد مفید نخواهد بود. برخی از افراد با استفاده از کراتین نتایج غیرمنتظره ای را تجربه می کنند، به جای اینکه موهایشان ترمیم شود، خشک ‌تر و آسیب‌دیده ‌تر می ‌شود و بیشتر از قبل دچار ریزش مو می‌شوند. در زیر دلایل احتمالی که چرا کراتین ممکن است، باعث آسیب و ریزش مو شود را برای شما عزیزان آورده ایم.

استفاده از فرمالدهید

درمان های کراتین اغلب دارای فرمالدهید و مواد شیمیایی دیگر هستند. فرمالدهید یک ماده شیمیایی سمی و سرطان زا است که استفاده از آن، فولیکول مو را ضعیف کرده و به صورت طبیعی ریزش مو را آسان تر خواهد کرد. بنابراین در کراتین بهتر است، از مواد بدون فرمالدهید استفاده کنیم.

 

تصویر ریزش مو بعد از کراتین در افراد با پوست سر حساس
استفاده از فرمالدهید، از دلایل ریزش مو بعد از کراتین

 

حساس بودن پوست سر

استفاده از مواد شیمیایی بر روی مو در افرادی که پوست سر حساسی دارند، موجب تحریک پوست سر و ریزش مو خواهد شد. پیشنهاد ما این است که در صورتی که پوست سر شما حساس است از درمان کراتین و استفاده از مواد شیمیایی بر روی موهای خود جلوگیری کرده و یا از قبل با آرایشگر خود مشورت های لازم را انجام دهید.

در این حالت معمولا آن ها کراتین را به عنوان یک محلول درمانی در نظر گرفته و آن را خیس نمی کنند. این عمل تا حد زیادی از حساسیت پوست شما جلوگیری کرده و به دنبال آن ریزش مو کمتر اتفاق می افتد.

داشتن علائمی مانند درد، سوزش، خارش، جوش و قرمزی در پوست سر در اثر تغییر محیط، استفاده از اتو یا لوازم آرایشی، تغییر در رژیم غذایی و یا در زمان هایی که استرس و اضطراب دارید، نشان دهنده حساسیت در پوست سر شما است.

حرارت زیاد به مو ها در کراتینه

درمان کراتین شامل فرآیند استفاده و ماساژ مواد کراتین بر روی مو، سشوار کردن مو و استفاده از اتوی داغ برای جذب شدن این مواد به مو و در نهایت صافی مو است. اتویی که آرایشگرها برای صافی مو استفاده می کنند، بسیار داغ است. این گرمای شدید و استفاده مکرر در زمان کوتاه، ممکن است به موها آسیب جدی رسانده و موجب خشکی و شکنندگی موها و در نهایت ریزش موها شود.

مراقبت‌های بعد از کراتین مو

مراقبت‌های بعد از کراتین مو بسیار مهم است تا از نتایج بهتری برخوردار شوید و موهای خود را حفظ کنید. در ادامه به مراقبت‌هایی پس از انجام کراتین مو اشاره می‌شود:

  • نگهداری از موهای خود:
    – از شامپوها و محصولات مخصوص موهای کراتین‌ شده استفاده کنید. این محصولات به حفظ کراتین در موها کمک می‌کنند.
    – از شامپوها و محصولاتی که حاوی سولفات (Sulfate) نیستند استفاده کنید، زیرا سولفات می‌تواند کراتین را از موها بشوید.

 

  • شستشوی مو:
    – موهای خود را با آب داغ نشویید و از آب گرم استفاده نمایید.
    – پس از شستشو، موها را با حرارت کمتر خشک کنید. استفاده از حرارت زیاد (مثلاً باد داغ سشوار) ممکن است به کاهش مدت زمان اثر کراتین در موها منجر شود.

 

  • مراقبت از موهای خشک و آسیب‌پذیر:
    – از محصولات حفاظتی مو مانند اسپری حفاظتی یا روغن مو با مشتقات کراتین استفاده کنید تا موهای خود را تغذیه کرده و حفظ کنید.
    – از ابزارهای حرارتی همچون اتو مو و سشوار کمتر استفاده نمایید.

 

  • حفظ رنگ مو:
    اگر موهایتان رنگی هستند، از شامپوها و محصولات حفظ رنگ مو استفاده کنید تا رنگ موهایتان تا مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

 

  • مراقبت از موهای خود:
    موهای خود را محکم نبندید و از کشیدن زیاد موی خود بپرهیزید.

 

  • تغذیه سالم:
    تغذیه مناسب و مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای سلامتی موها مناسب هستند، می‌تواند به حفظ موهایتان کمک کند.

با رعایت مراقبت‌های بعد از کراتین مو، می‌توانید از موهایی با جذابیت و درخشندگی بیشتری برخوردار شوید و از نتایج بهتر این روش بهره‌برید.

درمان ریزش مو بعد از کراتین

اگر شما هم بعد از انجام کراتین دچار ریزش مو شده اید یا نگران ریزش مو بعد از کراتین هستید، در این قسمت چند راه حل فوق العاده آسان را برای به حداقل رساندن یا جلوگیری از ریزش مو و حتی رشد مجدد مو پس از کراتین به شما معرفی خواهیم کرد.

 

استفاده از مکمل های مختلف برای کاهش ریزش مو بعد از کراتین
درمان ریزش مو بعد از کراتین با استفاده از مکمل های تقویت کننده مو

 

استفاده از مکمل

یکی از راه های کاهش ریزش مو بعد از کراتین، استفاده از مکمل های درمان ریزش مو است. این مکمل ها حاوی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای بدن و مو بوده که موجب تقویت رشد مو، افزایش گردش خون در پوست سر و پیشگیری یا کاهش ریزش مو خواهند شد.

شامپو نرم کننده مناسب

زمانی که موهای شما در حین حمام با آب تماس برقرار می کند، موها متورم و شکننده می شوند، لذا شما باید از نرم کننده های مناسب موی کراتین شده استفاده کنید تا علاوه بر صافی مو از شکستگی و آسیب موها نیز جلوگیری کند. از نرم کننده های مناسب موهای کراتین شده می توان به انواع مختلف دارای عصاره های آلوئه ورا، کاپیلیا لونگا، پروتئین گندم، سرامید و دیگر اسید های آمینه اشاره کرد که رشد و دوام موها را افزایش خواهند داد.

همچنین این نوع نرم کننده ها دارای یک لایه لیپیدی هستند که مانند یک محافظ دور ساقه مو را پوشانده و باعث افزایش استحکام موها و جلوگیری از ایجاد موخوره می گردند.

روش صحیح شانه کردن مو

شانه زدن و برس زدن موهای خیس اشتباه است، هنگامی که مو خیس است، شکننده تر بوده و ریزش بیشتری خواهد داشت. در صورتی که موهای خیس شما در انتها گره می خورد و تمایل دارید موهای خیس خود را شانه کنید، حتما از شانه های دانه درشت با دندانه پهن و انتهای صاف استفاده کنید.

 

تصویر مو‌ی کراتین‌ شده در حال استراحت
روش صحیح شانه کردن مو بعد از کراتین موها

 

بعد از کراتین به مو ها استراحت دهید

بعد از درمان کراتین، موها تا 3 روز بعد بسیار آسیب پذیر هستند، بهتر است در این مدت موها به طور کامل استراحت کنند تا استحکام و سلامتی خود را بدست آورند. لذا در این مدت موها را دم اسبی، گوجه ای یا شینیون نکرده و در حالت آزاد، شل و بدون کش یا گره نگه دارید. از طرف دیگر تا 3 هفته بعد از کراتین از انجام فرآیند هایی مانند رنگ یا دکلره کردن مو هم خودداری کنید، این فرآیند ها کوتیکول موی کراتین شده شما را باز کرده و به آن آسیب جدی خواهند رساند. اگر آموزش رنگ مو و مش را انجام می دهید باید این موارد را در آموزش های خود به صورت کامل بیان کنید تا هنرجویان و مشتریان آگاهی کامل پیدا کنند.

بهترین مکمل های درمان ریزش مو

مکمل های مختلفی برای درمان ریزش مو بعد از کراتین مفید هستند، از جمله مفیدترین مکمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص بیوتین

این قرص، از ویتامین های گروه B است و دارای طیف وسیعی از مواد مغذی و ضروری است. قرص بیوتین موجب تبدیل کربوهیدرات به انرژی در بدن شده و پروتئین های سازنده مو را تقویت و تولید می کنند. یکی از فواید اصلی استفاده از این قرص، پیشگیری از ریزش مو و داشتن موهای ضخیم است. قرص یا مکمل بیوتین در دوزهای مختلف تولید شده و به دو صورت بدون نیاز به نسخه و نیاز به نسخه در دسترس افراد قرار می گیرند.

قرص پیلفود

مکمل پیلفود یک قرص دارای همه ویتامین ها، مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری در تولید کراتین می باشد. ترکیبات موجود در پیلفود به راحتی وارد جریان خون شده و جذب بدن می گردند، این ترکیبات بعد از رسیدن به فولیکول ها، از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب رشد مو می شوند.

 

استفاده از قرص زینک برای کاهش ریزش مو بعد از کراتین
قرص پیلفود، از بهترین مکمل ها برای درمان ریزش مو

 

قرص زینک یا روی

یکی از عمده ترین دلایل ریزش مو، کمبود روی در بدن است. مطالعات نشان می دهند که با مصرف قرص زینک می توان تا حد زیادی ریزش مو بعد از کراتین را کنترل کرد. البته لازم به ذکر است که این مکمل بایستی طبق نظر پزشک و در دوز مشخص مصرف گردد، چرا که مصرف بیش از حد آن می تواند، اثر عکس داشته باشد.

قرص رینفولتیل

مکمل رینوفلتیل دارای مواد مغذی و خاصیت آنتی اکسیدانی است که موجب تقویت پوست سر و موها می شود. وجود انواع اسیدهای آمینه، عصاره های گیاهی، مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد موها در این مکمل به عنوان یک لایه محافظ برای موهای نازک شده عمل کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

کپسول درموبلا

کپسول های درموبلا دارای عناصر اصلی آهن، بیوتین و زینک هستند که کمبودهای تغذیه ای را رفع کرده و موجب کاهش ریزش مو خواهند شد. این مکمل دارای عناصری مانند ویتامین A، D و سیلیکا بوده که گردش خون در پوست سر را افزایش داده و به دنبال آن موجب افزایش ضخامت مو و کاهش ریزش مو بعد از کراتین خواهند شد.

 

آموزش صفر تا صد کراتین‌ مو‌ در آکادمی شیوا
کپسول درموبلا، موثر در درمان ریزش مو ناشی از کراتین

 

جمع بندی

از آن جایی که ریزش مو بعد از کراتین یکی از نگرانی ها و مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه می شوند، لذا اگر شما نیز به جذابیت موها و چهره خود اهمیت می دهید، بهتر است موهای خود را به دست هر کسی نسپارید. برای جلوگیری از آسیب مو، پیشنهاد ما به شما همکاری با یک فرد حرفه ای و متخصص در این زمینه است.

اگر شما جز افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید، بهتر است بدانید که در آکادمی شیوا این دوره عالی توسط مربیان حرفه ای برگزار می شود. هنرجویان طی این دوره روش صحیح کراتین و احیای موهای آسیب دیده را با شناسایی جنس، نوع و تشخیص وضعیت آسیب موها آموزش خواهند دید. همچنین آن ها با انواع مواد کراتینه آشنا می شوند. همه شرکت کنندگان آموزش های کامل و جامع را بصورت عملی پیاده می کنند و پرسش پاسخ و رفع اشکال انجام خواهد گرفت.

آکادمی شیوا با بهترین مربی رنگ مو، ناخن، کراتین و مژه آماده خدمت به شما عزیزان خواهد بود.

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • آیا کراتین باعث ریزش مو می‌شود؟

کراتین به طور مستقیم ریزش مو را تحریک نمی‌کند. در واقع، کراتین یک پروتئین است که به ساختار موها کمک می‌کند و آن‌ها را قوی‌تر و پرطراوت‌تر می‌کند؛ اما اگر آموزش کراتین مو و انجام آن به شکل غلطی صورت بگیرد ممکن است منجر به سوختن مو و ریزش شدید آن شود.

  • آیا کراتین مناسب برای هر نوع مویی است؟

کراتین ممکن است برای انواع مختلف مو مناسب نباشد. برای موهای خشک، آسیب دیده، و رنگ شده بهتر است قبل از استفاده از کراتین از متخصص کراتین و مو مشورت بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *