ریموو اکستنشن مژه

اکستنشن مژه جزئی از فرآیند های آرایشی است که امروزه در میان بانوان طرفداران بسیاری دارد.البته باید بدانیم که اکستنشن ها دارای عارضه هایی هستند، برای مثال امکان دارد بعد از انجام کاشت مژه مصنوعی چشم ها دچار خارش یا سوزش شوند. آن گاه احتیاج به ریموو اکستنشن مژه داریم. در ادامه به چندین روش خانگی و حرفه ای برای ریمو اکستنشن مژه خواهیم پرداخت.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

اکستنشن مژه یعنی چه؟

چشم ها از مهم ترین اجزای صورت هستند و در زیبایی و آراستگی آن تاثیر بسزایی دارد و همانطور که می دانید چشم با مژه های بلند، ضخیم و پر پشت بسیار زیبا تر دیده می شود.از روش های قدیمی برای کاشت مژه استفاده از مژه های مصنوعی بود که به علت عدم ماندگاری بالا و کیفیت نا مرغوب چسب ها، همچنین عارضه هایی چون سوزش و خارش چشم، در گذشته مورد استقبال بانوان قرار نگرفت.

اما امروزه به علت استفاده از چسب های طبی و با کیفیت اکستنشن مژه و اصولی بودن آموزش کاشت مژه مورد استقبال وسیع قرار گرفته است، همچنین ماندگاری این مژه های مصنوعی بین 6 تا 8 هفته است. برای آموزش کاشت و اکستنشن مژه می توانید به آکادمی شیوا مراجعه کنید.

روغن زیتون و بخور مناسب ریموو اکستنشن
مواد ریموور اکستنشن ميه

برای ریموو اکستنشن مژه چه موادی لازم است؟

موادی که برای ریموو اکستنشن مژه موجود است به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول شامل ریمور های کرمی و دسته دوم شامل ریمور های ژله ای است. ریمور های ژله ای زمانی استفاده می شوند که اکستنشن مژه انجام شده باشد و یک لایه چسب به خود مژه مصنوعی وصل شده باشد.

طبق تجربه آکادمی شیوا، از ریمور کرمی نیز زمانی استفاده می شود که کاشت مژه مصنوعی انجام شده و حجم زیادی از چسب مصنوعی روی مژه های طبیعی قرار گرفته است. در واقع موادی که برای ریموو مژه های مصنوعی به کار می رود بستگی به نوع مژه مصنوعی دارد.

بخور
بخور مناسب برای ریموو اکستنشن مژه

روش های مختلف برای ریموو اصولی  اکستنشن مژه

ریموو اکستنشن مژه به دو علت انجام می گردد، علت اول برای ترمیم و علت دوم ناشی از عارضه کاشت مژه مصنوعی و درد مژه است. این عمل به دو شکل ریمو با پنس و ریمو با مواد صورت می گیرد. زمانی که برای ترمیم اکستنشن مژه می‌ خواهیم آنها را ریمو کنیم از ریمو با پنس استفاده می کنیم. هنگامی که بخواهیم در نتیجه عارضه ایجاد شده مژه مصنوعی را از چشم زیبا جو ریمو کنیم، از ریمو با مواد بهره گیری می کنیم.

این مواد کرمی رنگ ، ژله ای یا مایع هستند که مژه های مصنوعی را به آن آغشته کرده و بعد از اندکی صبر این مژه ها به راحتی از مژه‌ های طبیعی جدا می شوند.در کنار روش حرفه ای، روش های خانگی ای نیز وجود دارد که از طریق آن می توان به راحتی مژه های کاشته شده را ریمو کرد. برای مثال روغن  و بخار آب، پاک کننده های چسب مژه مصنوعی و وازلین یا بسیاری مواد دیگر که برای ریمو بهره گیری می شوند.

قبل از اکستنشن مژه آرایش خود را پاک کنید

برای مشخص شدن نقطه آغاز اکستنشن  و همچنین نقطه پایانی آن لازم است آرایش چشم خود را به خوبی پاک کنید. در ضمن هنگامی که از ریمور ها استفاده می کنید،  چشم خود را بسته نگه دارید. این مواد از هر جنسی که باشد با ورود به داخل چشم باعث سوزش، خارش و درد می شوند.

روش اول استفاده از بخار و روغن برای برداشتن اکستنشن مژه

برای انجام  این روش در ابتدا آرایش صورت خود را به طور کامل پاک کنید. سپس در کاسه آبی  که جوشانده اید و حاوی بخار است را ریخته و صورت خود را مقابل بخار آن قرار دهید. می توانید یک حوله یا یک پارچه ضخیم را روی سر خودتان انداخته تا بخار آب درز نکند.

بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را روبروی بخار آب نگه دارید این کار باعث شل شدن مژه های مصنوعی از روی مژه های طبیعی می شود. سپس پنبه ای برداشته و آن را آغشته به روغن زیتون کنید. پنبه آغشته شده به روغن را روی مژه های مصنوعی قرار دهید و صبر کنید!در فرایند ریموو مژه اصلاً نباید عجله کرد چرا که ممکن است مژه های طبیعی را نیز همراه مژه های مصنوعی از بین ببرید. بعد از گذشت دقایقی این روغن باعث جدا شدن یا شل شدن بیشتر مژه ها می شود.

روش دوم استفاده از پاک کننده چسب مژه مصنوعی

پاک کننده چسب مژه مصنوعی را در تمامی داروخانه ها می توانید بیابید. این پاک کننده ها بویی شبیه به بوی پاک کننده لاک ناخن دارند. برای استفاده از آن ها باید ابتدا آرایش صورت خود را پاک کرده و روبروی آینه قرار بگیرید. لازم به ذکر است، از یک پاک کننده آرایش ملایم برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

اگر نور اتاق کافی نبود نور بیشتری را ایجاد کنید، چرا که باید به خوبی مرز بین مژه مصنوعی و طبیعی را تشخیص دهید. سپس یک پنبه را آغشته به پاک کننده چسب مژه مصنوعی کرده و آن را روی مژه های مصنوعی تان قرار دهید. بعد از آن که مژه های مصنوعی به خوبی به پاک کننده چسب مژه آغشته شدند، پنبه را به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

پاک کننده چسب مصنوعی
پاک کننده چسب مصنوعی

این کار را به آرامی انجام دهید؛ هیچ فشاری روی مژه های مصنوعی نیاورید. در این مرحله ما به دنبال کنده شدن مژه های مصنوعی نیستیم. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مجدد پنبه آغشته شده به پاک کننده چسب مژه مصنوعی را روی مژه های مصنوعی قرار دهید و با گذشت ۱۰ دقیقه دیگر پنبه را برداشته و به آرامی با کمک مو چین یا پنس، مژه های مصنوعی شل شده را از مژه های طبیعی جدا کنید.

لازم است بدانید، زمانی که از پاک کننده چسب مژه مصنوعی استفاده می کنید چشم خود را هیچ گاه باز نکنید. چرا که این مواد شیمیایی بوده و عارضه های مختلفی را برای چشم شما ایجاد می کنند.در نهایت صورت خود را پاک کرده تا تمام مواد شیمیایی از روی چشم ها پاک شود. سپس با کمی آب گرم مژه های خود را ماساژ دهید. این کار باعث می شود چسب های چسبیده شده به آن راحت تر کنده شود.

روش سوم برداشتن اکستنشن مژه به طور حرفه ای

  1. در روش های گفته شده شما می ‌توانید به ریموو اکستنشن مژه بپردازید، اما باید بدانید این کار ممکن است به مژه های طبیعی آسیب وارد کند. بنابراین پیشنهاد می‌ شود که برای ریمو یا برای ترمیم دوباره به آرایشگاه باز گردید و از یک فرد حرفه ای برای این کار کمک بگیرید.

روش چهارم ریموو کاشت مژه با وازلین

در ریموو اکستنشن مژه توسط وازلین کار ما کمی راحت تر است. اما باز هم امکان آسیب رسیدن به مژه های طبیعی تان وجود دارد. برای انجام این کار لازم است در ابتدا آرایش صورت خود را به خوبی تمیز کنید و سپس به صورت خود بخور دهید.بعد از آن روی قسمت چسب خورده مقداری از وازلین را قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وازلین را از روی مژه های تان پاک کنید. این کار موجب شل شدن و از بین رفتن چسب مژه مصنوعی تان می‌ شود. لازم به ذکر است که با یک بار انجام این عمل موفق به ریموو کامل اکستنشن مژه نخواهید شد و باید عملیات بخور و سپس استفاده از وازلین را تا چندین بار ادامه دهید.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفته شد در گذشته از مژه‌ های مصنوعی استقبال صورت نگرفت چرا که این مژه ها نا مرغوب بوده و ماندگاری بسیار کمی داشتند و به محض اینکه در تماس با آب قرار می‌ گرفتند کنده می شدند. با گذر زمان و تکامل فرایند مژه های مصنوعی، دو روش کاشت مژه و اکستنشن مژه در میان بانوان مورد استقبال قرار گرفت. چرا که این روش ها ماندگاری بالاتری داشتند و مراقبت از اکستنشن مژه ساده تر بوده و از چسب های طبی و با کیفیتی برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می کردند. گاهی امکان دارد بعد از انجام اکستنشن یا کاشت مدل آن را دوست نداشته باشید یا اینکه دچار حساسیت پوستی شوید، آنگاه احتیاج به ریموو مژه ها داریم.

همچنین اگر برای ترمیم آن ها اقدام کنید باید باقی مانده های مژه های مصنوعی را ریمو کرده و سپس مجدد برای اکستنشن اقدام فرمایید. برای این کار باید به آرایشگاه ها مراجعه کرد، البته می توان در خانه نیز به ریمو مژه پرداخت.

لازم به ذکر است در روش های خانگی احتمال کنده شدن مژه های طبیعی بسیار بالا است.بنابراین پیشنهاد می‌شود از روش های حرفه ای برای ریموو اکستنشن مژه استفاده کنید؛ در این میان آکادمی شیوا از معتبرترین و حرفه ای ترین آکادمی ها در این حوزه هستند، شما می توانید هم برای آموزش و هم برای انجام خدمات زیبایی به این آکادمی مراجعه فرمایید.نکاتی که لازم است در روش های خانگی رعایت فرمایید، این است که ابتدا باید از پاک کننده های لوازم آرایش ملایم استفاده کنید تا کل صورت به خوبی پاک و تمیز شود. سپس به ریمو مژه بپردازید. حتما دقت کنید هنگام استفاده از ریمور ها چشمان خود را بسته نگه دارید.

آکادمی شیوا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *