مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور در آکادمی شیوا


یکی از پرطرفدارترین خدمات سالن های زیبایی مانیکور و پدیکور است. نگهداری از دست و پاها جز بهداشت شخصی و سلامت بدنی شما می باشد. انجام مرتب این مراقبت ها باعث زیبایی و سلامت و حفظ آراستگی دست و پاهای شما می شود. این دسته از مراقبت های تخصصی در محیطی کاملا بهداشتی توسط فردی متخصص انجام می گیرد. عملیات مانیکور و پدیکور جز مهمی از سرفصل های آموزش ناخن نیز است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید مانیکور و پدیکور انجام بدهیم؟  ما در این مطلب شما را بیشتر با این مراقبت ها آشنا می کنیم و فواید و مزایای مانیکور و پدیکور را توضیح خواهیم داد تا بهتر و بیشتر به لزوم انجام این مراقبت ها پی ببرید.

مانیکور چیست؟

مانیکور از ترکیب دو واژه لاتین mani و cure به وجود آمده است و به معنای مراقبت از دست ها می باشد.

اما امروزه این مراقبت ها معطوف به دست ها نبوده و ناخن های دست را هم شامل می شود. به طور کلی به عمل سوهان زدن ناخن و گرفتن پوست های اضافه دور ناخن های دست بدون ایجاد آسیب را مانیکور می گویند. مانیکور پوست و ناخن شما را صاف و بی نقص نشان می دهد و مانند هر کار زیبایی دیگری نیاز به ابزارهای مخصوص به خود را دارد. یک مانیکوریست با استفاده از ابزار کوتیکول ریموور، پوست های مرده را نرم کرده و از روی ناخن پاک می کند. با سوهان کشی ناخن ها را به حالت دلخواه شما تغییر می دهد. از لاک و تاپ کات برای ایجاد طرح روی ناخن ها استفاده می کند. در کل مانیکور و پدیکور تضمین کننده زیبایی ناخن و پوست شما هستند. به خصوص کسانی که مرتب این عمل را در فواصل زمانی معینی انجام می دهند؛ تاثیر مثبت آن را روی دست هایشان می بینند.

 

فواید مانیکور و پدیکور
تاثیر پدیکور و مانیکور روی افراد

 

پدیکور چیست؟

پدیکور ناخن یکی از کارهای زیبایی در جهت بهبود بخشیدن به وضعیت ناخن و پوست دست شما می باشد و با این تفاوت که روی پاها انجام می گیرد. پاها روزانه به دلیل فعالیتی که دارند در معرض آلودگی های بسیاری قرار می گیرند و از طرفی ناخن های پا به دلیل اینکه بیشتر داخل کفش هستند و دیده نمی شوند کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرند. همین مسئله موجب ایجاد ترک پاها و یا زرد شدن ناخن ها می شود. مانیکور و پدیکور هر دو برای نگهداری و سلامت دست ها و پاها بسیار مهم هستند. عمل پدیکور هم مانند مانیکور مراحلی دارد از جمله مرتب کردن ناخن ها، برداشتن کوتیکول ها و پوست اضافه اطراف ناخن ها، به کار بردن ماسک، لوسیون و روغن های درمانی که برای حفظ رطوبت و ماساژ پاها استفاده می شود. هنگام استفاده از پدیکور از روغن هایی استفاده می کنند که استحکام ناخن ها را افزایش می دهد و رطوبت پاها را نگه می دارد.

فواید مانیکور و پدیکور در سلامت پوست

بهترین روش برای سالم نگه داشتن ناخن ها و پوست دست و پا، انجام مانیکور و پدیکور است. در ادامه به چند مورد از فواید این مراقبت ها اشاره می کنیم:

  • ازبین رفتن آلودگی ها و زبری پوست
  • ایجاد گردش خون بهتر
  • بهبود سلامت ناخن ها و پوست
  • کاهش استرس

افرادی که در طی فصول به دلایلی دچار خشکی پوست و شکنندگی در ناخن ها می شوند مانیکور و پدیکور می تواند راه حل مناسبی باشد. پوست خشک محل مناسبی برای رشد قارچ ها و عفونت هااست. با پدیکور پاها و مانیکور دست ها می توانید از بروز بیماری های پوستی پیشگیری کنید. ماساژ دست و پاها با آب گرم و روغن های مخصوص باعث آرامش اعصاب و روان شده و استرس های روزمره را از بین می برد. به همین دلیل اغلب افراد بعد از انجام مانیکور و پدیکور احساس بهتری دارند.

 

فواید مانیکور و پدیکور
پدیکور و کف سابی در محیطی کاملا بهداشتی

 

فواید مانیکور و پدیکور در پاکسازی عفونت های قارچی ناخن ها

ناحیه زیر ناخن ها به ویژه در ناحیه پاها محل مناسبی برای تجمع آلودگی و عفونت می باشد. که اگر به موقع تمیز نشود آسیب های بسیاری به پوست وارد می‌کند. با انجام عمل مانیکور و پدیکور به شکل دوره ای می توان از بروز عفونت و قارچ ناخن جلوگیری کرد. افرادی که کار پدیکور و مانیکور را انجام می دهند به عنوان متخصص درآکادمی های معتبری همچون آکادمی شیوا دوره های ویژه ای را در این زمینه پشت سر گذاشته اند و به خوبی با موارد بهداشتی و مراقبتی آشنا هستند. یک تمیزکاری عمیق سلول های مرده را از روی پوست برداشته و باعث رشد سلول های جدید می شود که باعث قوی تر شدن ناخن ها می شود.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

فواید مانیکور و پدیکور در بهبود جریان خون،استرس زایی و آرامش ذهنی

ماساژ دست و پا توسط مانیکوریست حرفه ای به روی جریان خون تاثیر بسزایی دارد. دست و پا از اعضای فعال بدن هستند که ماساژ آن ها حین انجام مراقبت های پوستی باعث ایجاد گردش خون بهتر می شود. بهبود و احیای سلول های مرده پوست از عوامل خارجی به حساب می آیند که روی جریان خون و کاهش ورم دست و پاها نیز تاثیر می گذارد. مانیکور و پدیکور می‌تواند شامل ماساژ هم بشود. همانطور که قبلا اشاره کردیم باعث از بین رفتن استرس و ایجاد آرامش ذهنی می شود. به خصوص درافرادی که دچار استرس هستند ، حس زیبایی و ایجاد اعتماد بنفس را در فرد تقویت می کند.

 

فواید مانیکور و پدیکور
مزایای انجام مانیکور و پدیکور

 

آیا مانیکور و پدیکور می تواند مضر باشد؟

گاهی کوتیکول ها بیش از حد گرفته می شوند و به پوست آسیب می رساند و بعدها منجر به بروز عفونت می شود. اگر از ابزار استریل شده استفاده نشود حتی در مواردی باعث بیماری هپاتیت ب و انواع بیماری های قارچی هم می شود که قابل انتقال است. در برخی مواقع حین انجام مانیکور و پدیکور نیاز به اشعه فرابنفش می باشد که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند و بعدها منجر به سرطان پوست شود. اگر مراقبت های پوستی به خوبی انجام نگیرد پوست در اثر استفاده از مواد شیمیایی دچار خشکی و التهاب می شود. با این وجود در سالن های زیبایی و بهترین آموزشگاه ناخن ها مانند آکادمی شیوا، فرد متخصص به خوبی با این موارد آشنایی دارد و بهداشت پوست و محیط را رعایت می کند تا مشتری در معرض آسیب قرار نگیرد.

آکادمی شیوا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *