ناخن لمینت شده

آموزش لمینت ناخن طبیعی


یکی از روش های زیبایی ناخن که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، لمینت ناخن است. شما با مراجعه به سالن های زیبایی می توانید ناخن هایتان را لمینت کنید. لمینت میزان شکنندگی ناخن را کاهش می دهد و نیاز به سوهان کشی زیادی ندارد؛ همین مسئله موجب می شود تا ناخن های خودتان سالم باقی بمانند. شما حتی می توانید با استفاده از آکادمی زیبایی شیوا و بهترین مربی ناخن های شهر تهران، آموزش لمینت را ببینید و از طریق آن برای خود کسب درآمد کنید. در ادامه قصد بررسی نحوه لمینت کردن ناخن و مسائل مربوط به آن را داریم. با ما همراه باشید.

 

ناخن های فرنچ لمینت شده
آموزش لمینت ناخن

 

لمینت ناخن چیست؟

در ابتدای مطلب بهتر است شما را با لمینت کردن ناخن بیشتر آشنا کنیم تا متوجه تفاوت ژلیش ولمینت ناخن نیز بشوید. لمینت های ناخن دارای نام های متفاوتی است که یکی از آن ها کاور است. این روش یکی از بهترین راه ها برای زیبا کردن ناخن ها بدون آسیب دیدن آن ها می باشد. برای کاور کردن یا لمینت کردن ناخن ها شما باید یک لایه نازک از مواد را روی ناخن طبیعی قرار دهید تا میزان شکنندگی را به مقدار زیادی کاهش دهید. مواد لمینت یک قوس طبیعی و بسیار زیبا روی ناخن شما ایجاد می کنند.

لایه لمینت روی ناخن شما می تواند به میزان زیادی از ناخن در برابر عوامل خارجی محافظت کند؛ در واقع می توان گفت لمینت کردن ناخن برای آن حکم ریکاوری را دارد و می تواند شکنندگی و آسیب ناخن های شما را درمان کند. همچنین لمینت کردن ناخن باعث زیبایی آن نیز می شود. لمینت به وسیله مواد مخصوص انجام می گیرد؛ این مواد انواع مختلفی دارد که هر یک به نحوی روی ناخن شما قرار می گیرد.

انواع لمینت ناخن

لمینت های ناخن دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند. بر اساس نوع موادی که برای لمینت انتخاب می شود، لمینت ها به دو نوع تقسیم بندی می شوند که در ادامه آن ها را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد:

لمینت ناخن با مونوژل

موژل ها از بهترین مواد قابل استفاده در لمینت ناخن هستند. مونوژل ها غلظت بسیار بالایی داشته و انعطاف پذیری زیادی نیز دارند. این مواد دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است و شما می توانید برای داشتن مقاومت بیشتر چندین لایه از آن را روی ناخن هایتان قرار دهید. این مواد به راحتی روی صدف ناخن طبیعی فرد قرار می گیرد و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی آورد.

 

ناخن لمینت شده به رنگ بادمجونی
بررسی انواع لمینت روی ناخن طبیعی

 

لمینت ناخن با رابر بیس

ماده دیگری که برای لمینت کردن ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد، رابر بیس است. رابر بیس دارای حالت ژله ای است و غلظتی نسبتا بالا نیز دارد. این مواد دارای ویژگی ارتجاعی و پلاستیکی هستند و همین مسئله موجب می شود تا از شکستن ناخن به میزان زیادی جلوگیری کنند. دقت داشته باشید که از نظر ظاهری این مواد شباهت بسیار زیادی به لاک ژل ها دارند و تفاوت آن ها در نوع فرمول ساخت، غلظت و … است. شما می توانید این مواد را به راحتی تنها با استفاده از استون ریمو کنید.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

لوازم مورد نیاز برای انجام لمینت ناخن

برای این که شما بتوانید به درستی لمینت را انجام دهید، نیاز به یک سری لوازم و وسایل خواهید داشت. البته دقت داشته باشید که نوع لوازم و وسایل شما به روشی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت شما به ابزار زیر نیاز دارید:

  • محلول های ضد قارچ
  • مواد لمینت هم چون ژل فایبر گلاس، بیوژل، سرم های ناخن، موم
  • پرایمری که اسیدی نباشد
  • دستگاه یو وی برای خشک کردن ناخن
  • ابزار های مانیکور
  • پد الکلی
  • استون

 

ناخن لمینت شده به رنگ زرشکی
کاربرد های اصلی لمینت های ناخن طبیعی

 

زیرسازی ناخن قبل از انجام لمینت

بعد از این که ابزار و لوازم برای لمینت کردن را به طور کامل فراهم کردید، باید به زیر سازی کردن ناخن ها بپردازید. در ابتدا باید به وسیله ابزار های مخصوص لایه های کوتیکول که در قسمت های پیرامونی صدف ناخن قرار دارند را جدا کنید. دقت داشته باشید که این کار باید با ظرافت تمام انجام شود تا اطراف ناخن زخم نشود. پس از آن شما باید قسمت سطحی ناخن را با استفاده از یک سوهان دستی نرم سوهان بکشید تا ناخن به طور کامل صاف شود و هیچ برجستگی روی آن وجود نداشته باشد. حال مواد ضد قارچ را روی ناخن بزنید تا پس از قرار دادن مواد ناخن ها دچار قارچ نشوند و عفونت نکنند.

نحوه گذاشتن مواد لمینت روی ناخن

در واقع مهم ترین مسئله در زمان لمینت کردن ناخن ها، قرار دادن مواد روی آن ها است. برای این که بتوانید یک لمینت تمیز داشته باشید باید نحوه مواد گذاری را به خوبی بلد باشید. برای این کار باید یک لایه بیس روی ناخن هایتان بزنید و آن را درون دستگاه بگذارید تا خشک شود. پس از آن مواد لمینت را روی ناخن هایتان بکشید؛ این مواد کاملا شبیه لاک هستند و شما به آسانی می توانید آن ها را روی ناخن هایتان قرار دهید.

دقت داشته باشید که لایه مواد باید کاملا نازک و یک دست روی سطح ناخن قرار بگیرد. پس از قرار دادن مواد برای خشک شدن آن باید ناخن ها را به مدت 60 ثانیه داخل دستگاه بگذارید تا به طور کامل خشک شوند. توجه کنید که برای استحکام بیشتر ناخن ها بهتر است از دو لایه مواد روی ناخن ها استفاده کنید؛ به این شکل که پس از خشک شدن لایه اول، لایه دوم را روی سطح ناخن بگذارید و اجازه  دهید خشک شود. شما می توانید با مراجعه به بهترین آموزشگاه ناخن تهران، آکادمی شیوا، نحوه مواد گذاری را به طور کامل یاد بگیرید.

 

لمینت ناخن طبیعی به رنگ صورتی کمرنگ
بهترین نوع لمینت برای ناخن های شکننده

 

مزایای لمینت ناخن

استفاده از لمینت برای ناخن ها دارای مزایای زیادی است. شما با استفاده از لمینت می توانید ناخن هایی زیبا و جذاب داشته باشید. البته دقت کنید که ناخن های شما به خودی خود به اندازه کافی جذاب هستند. در ادامه به دو مزیت مهم لمینت اشاره خواهیم کرد:

قابل ترمیم است

مزیت اول این روش این است که شما می توانید آن را ترمیم کنید. به صورت ماهیانه شما قادر هستید لمینت هایتان را ترمیم کنید. برای این کار کافی است نزد آکادمی لاچری رفته و ناخن های زیبایتان را در اختیارشان قرار دهید.

ظاهری زیبا و محکم

با استفاده از لمینت شما می توانید ناخن هایی زیبا و محکم داشته باشید. لمینت علاوه بر زیبا کردن ناخن های شما می تواند آن ها را از شر شکستن و تاب برداشتن نجات دهد. بنابراین اگر می خواهید ناخن هایی محکم داشته باشید توصیه ما به شما استفاده از لمینت است.

معایب و عوارض لمینت ناخن

دقت داشته باشید که لمینت کردن ناخن ها ممکن است با برخی عوارض همراه باشد که در ادامه به دو نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد:

آسیب به صدف طبیعی ناخن ها

به علت سوهان کشی ممکن است صدف طبیعی ناخن شما آسیب ببیند. در صورتی که به طور مداوم ناخن هایتان را لمینت کنید با نازک شدن بیش از حد صدف ناخن رو به رو خواهید شد.

نامناسب برای ناخن های بسیار بلند

استفاده از لمینت روی ناخن های بلند اصلا توصیه نمی شود. این مسئله به این علت است که مواد لمینت روی ناخن های بلند سنگینی می کنند و ممکن است به راحتی بشکنند و آسیب ببینند.

 

ناخن های سالم طبیعی بدون لاک
معایب و عوارض لمینت کردن ناخن های بلند

 

علت کنده شدن لمینت ناخن

در صورتی که از یک ناخن کار نابلد و مبتدی برای لمینت کردن ناخن هایتان استفاده کنید ممکن است لمینت شما به راحتی کنده شود. برخی اوقات نیز خود شما نمی توانید به خوبی از لمینت های ناخنتان مراقبت کنید و در اثر ضربه لمینت هایتان کنده می شوند. همچنین وجود مشکل در مرحله مواد گذاری و عدم زیر سازی مناسب نیز ممکن است باعث کنده شدن لمینت شما شود.

ترمیم لمینت ناخن

اغلب شما به صورت ماهیانه باید لمینت های ناخنتان را ترمیم کنید. البته این مسئله به میزان رشد ناخن های شما نیز بستگی دارد اما بهتر است بین 30 تا 40 روز برای ترمیم اقدام کنید. شما می توانید کار های مربوط به ترمیم لمینت ناخن را در آکادمی شیوا انجام دهید و نگران شکستن یا کنده شدن ناخن هایتان نباشید. آکادمی شیوا با استفاده از بهترین مواد لمینت را برای شما انجام می دهد.

 

ناخن های فرنچ بلند لمینت شده
بهترین زمان برای ترمیم کردن لمینت های ناخن

 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با لمینت ناخن و نحوه انجام آن آشنا کنیم. شما با استفاده لمینت می توانید ناخن هایی زیبا و در عین حال محکم داشته باشید. مواد لمینت دارای انواع مختلفی است که ظاهری شبیه به لاک دارند. شما می توانید از طریق وب سایت آکادمی شیوا به راحتی برای آموزش کاشت ناخن و لمینت ناخن ثبت نام کنید و ترمیم خود را نیز در این آکادمی انجام دهید.

منبع: tostpost

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • مضرات لمینت ناخن چیست؟
    لمینت ناخن اگر به طرز صحیح انجام نگیرد ممکن است عوارضی مانند نازک شدن ناخن و آسیب به صدف ناخن را همراه داشته باشد.
  • بهترین زمان برای ترمیم لمینت ناخن چیست؟
    برای ترمیم ناخن بهتر است نهایتا حدود 30 روز پس از انجام لمینت ناخن به آرایشگر مراجعه کنید. اگر قصد ریموو لمینت را دارید این کار را بدون گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن و ریموو آن، در خانه انجام ندهید زیرا احتمال آسیب شدید به سطح ناخن وجود دارد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *