مراقبت از اکستنشن مژه

اگر در پی آموزش کاشت مژه یا اکستنشن مژه هستید باید در مورد روش های مراقبت از مژه نیز بدانید. به طور کلی نگهداری از اکستنشن ملزم به شناخت نکات بسیاری است. اکستنشن مژه در واقع به افزایش جذابیت صورت شما کمک کرده و جلوه بی نظیری به آرایش روزانه می بخشد. به منظور حفظ زیبایی اکستنشن بهتر است از اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه استفاده کرده و در بازه مشخص آنها را ترمیم کنید. همچنین در مواردی که این امر به خوبی انجام نشود، مشکلات عفونی چشم شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

شستشوی صورت

در شستشوی صورت رعایت موارد زیر ضروری است:

انتخاب یک شوینده مناسب

در وهله اول باید از یک شوینده بدون روغن و الکل استفاده کنید. روغن و چربی باعث از بین بردن چسب های مژه می شوند. بنابراین می توانید از شوینده های مخصوص صورت، صابون بدون چربی و شامپو بچه جهت شستشو مژه ها استفاده کنید. برخی نکات در این زمینه عبارتند از:

  • از شامپو بچه در مواردی که پوست خشک ندارید، استفاده کنید.
  • با مخلوط کردن شوینده های کف دار به همراه آب، می توانید از یک شوینده ملایم و رقیق برای شستشو استفاده کنید.
  • در نهایت بهتر است شوینده های مخصوص مژه را خریداری نمایید.

شستشو مژه ها

در این مرحله ابتدا مژه ها را با استفاده از آب گرم شسته، کمی شوینده بر روی انگشتان خود قرار داده و به آرامی مژه ها را شستشو دهید. این امر با استفاده از حرکات منظم بالا و پایین انجام می شود چرا که حرکات ضربه ای، منجر به شل شدن مژه ها می شوند. در نهایت می توانید مژه ها را با آب گرم به صورت کامل بشویید. اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه در این بخش به گونه ای است که خطوط مژه به صورت کامل شستشو شوند تا آلودگی های موجود از بین بروند.

عدم استفاده از پدهای پنبه ای

در این بخش بهتر است از پدهای پنبه ای برای شستشو استفاده نکنید. فیبر موجود در پدهای پنبه ای، بین مژه ها گیری کرده و موجب شل شدن اکستنشن های مژه نیز می شود.

 

شناخت اصولی ترین روش مراقبت از اکست
شناخت اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه

خشک کردن و شانه زدن مژه ها

در خشک کردن مژه های اکستنشن شده خود به موارد زیر توجه نمایید:

خشک کردن مژه ها به صورت طبیعی

پس از شستشو کامل مژه ها بهتر است از حوله برای خشک کردن چشم ها و مژه ها استفاده نکنید. مژه ها با هوای طبیعی به راحتی خشک می شوند. در برخی موارد هم می توانید یک لایه دستمال کاغذی دور انگشت خود پیچیده و بر روی مژه ها قرار دهید. این امر به گونه ای است که با قرار گرفتن دستمال کاغذی بر روی مژه ها، آب موجود بین آنها به خوبی جذب می شود.

استفاده از سشوار جهت خشک کردن مژه ها

در این حالت می توانید از سشوار جهت خشک کردن مژه ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که سشوار به همراه باد خنک، در فاصله مناسبی رو به روی پلک ها قرار گیرد. در این صورت آسیبی به چسب اکستنشن و چشم شما وارد نمی شود.

به کار بردن شانه مخصوص مژه

اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه در حقیقت استفاده از براش یا شانه مخصوص مژه است. با استفاده از براش خشک و تمیز مخصوص خود می توانید مژه ها را آرام به سمت بالا شانه بزنید. نیل کریستال، نحوه صحیح شانه زدن مژه ها را به خوبی طی دوره های آموزشی کاشت مژه به شما آموزش می دهد.

 

شستشو مناسب مژه ها با استفاده از مو
شستشو مناسب مژه ها با استفاده از مواد مخصوص

 

تمیز کردن اکستنشن مژه

در تمیز کردن اکستنشن به موارد زیر دقت فرمایید:

تمیز کردن اکستنشن ها به صورت مداوم

مژه ها باید به صورت مرتب و طی مدت زمان مشخص در هفته شستشو شوند. با استفاده از شوینده های مخصوص و مرطوب کننده مژه، می توانید آنها را تمیز کرده و به خوبی شانه کنید.

حفظ کردن مژه ها از چربی

از برخورد محصولات آرایشی و بهداشتی مرطوب مانند نرم کننده، کرم پودر، گلیسیرین و… با خطوط مژه خودداری کنید. برخورد مواد چرب با مژه ها، موجب شل شدن چسب ها می شوند. همچنین هنگام دوش گرفتن بهتر است سر خود را کاملا به سمت عقب نگه دارید تا از ورود مواد نرم کننده به داخل چشم ها جلوگیری شود.

عدم مالش چشم ها و پلک ها

مالش چشم ها و ضربه زدن به مژه ها در حقیقت باعث شل شدن اکستنشن های شما می شود. بنابراین مالش چشم ها و ضربه زدن به مژه ها در این موارد اصلا توصیه نمی شود. به منظور جلوگیری از این امر بهتر است مژه های خود را به صورت مرتب و اصولی شانه کنید.

نحوه انجام آرایش چشم

استفاده از سایه های کرمی و خط چشم مایع جهت آرایش چشم توصیه نمی شود. به منظور آرایش چشم می توانید از سایه ها و خط چشم پودری برای حفظ اکستنشن های خود استفاده کنید. همچنین استفاده از ریمل، باعث آسیب رساندن به ظاهر اکستنشن های مژه شده و به مرور زمان میزان ریزش آنها را افزایش می دهد. بهتر است که از ابتدا مدل مژه خود را به نحوی انتخاب نمایید که دیگر نیازی به استفاده از ریمل نداشته باشید.

 

از بین بردن زیبایی اکستنشن با استفا
از بین بردن زیبایی اکستنشن با استفاده از ریمل

 

سایر نکات مهم جهت نگهداری بهتر اکستنشن مژه

رعایت نکات زیر در ماندگاری اکستنشن های شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود:

عدم خوابیدن بر روی صورت

اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه در واقع نحوه قرارگیری صحیح صورت بر روی بالش است. خوابیدن بر روی شکم یا صورت باعث آسیب رساندن به مژه ها می شود. به عبارتی دیگر قرار گرفتن صورت بر روی بالش، موجب تغییر فرم اکستنشن های مژه و در نهایت کنده شدن آنها می شود. از طرفی به منظور آسیب دیدن کمتر مژه ها می توانید از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید.

رعایت بهداشت چشم ها

همانطور که ذکر شد، مالش دادن پلک ها بهداشت چشم را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر در حقیقت میزان ماندگاری اکستنشن مژه را کاهش داده و باعث ورود آلودگی به داخل چشم ها و درد مژه نیز می شود. در مواردی که در قسمتی از ناحیه چشم خود دچار خارش زیاد شدید، می توانید با استفاده از سر ناخن به صورت آرام چشم خود را بخارانید. همچنین جدا کردن اکستنشن مژه از پلک، کار اشتباهی است چرا که موجب کنده شدن مژه های طبیعی شما می شود. در این صورت بهتر است به فرد متخصص جهت ریموو اکستنشن مژه مراجعه کنید.

عدم استفاده از مواد آرایش چشمی ضد آب

یکی دیگر از مهم ترین نکات مراقبتی در این زمینه، عدم استفاده از محصولات آرایشی ضد آب است. استفاده از محصولات آرایشی ضد آب مانند ریمل، خط چشم، کرم پودر و کانسیلر برای اطراف پلک ها توصیه نمی شود. این محصولات تنها با استفاده از پاک کننده های قوی روغنی پاک شده و موجب شل شدن اکستنشن های مژه می شوند. از طرفی کاشت مژه به گونه ای است که نیازی به آرایش چشم نداشته و به تنهایی جذاب می باشد. دوره های آموزشی آکادمی شیوا در زمینه یادگیری نکات مراقبتی در زمینه نگهداری از اکستنشن های مژه را به شما کمک می کنند.

کلام آخر

بنابراین شناخت اصولی ترین روش مراقبت از اکستنشن مژه به شما کمک می کند تا به حفظ سلامت و زیبایی مژه های خود کمک کنید. نگهداری از مژه شامل مواردی مانند شستشو، خشک کردن و مرتب نگه داشتن مژه می شود که هر کدام دارای نکات مهمی هستند. از طرفی به منظور حفظ ظاهر اکستنشن ها بهتر است از مواد روغنی جهت شستشو، آرایش و پاک کردن چشم استفاده نکنید. اگر قصد آموزش در حوزه ی مژه، ناخن یا خدمات مو مانند آموزش کراتین را دارید از آکادمی شیوا می توانید کمک بگیرید.

منبع: healthline ، deterland

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • آیا مالش چشم ها برای اکستنشن ضرر دارد؟
    مالش مژه ها باعث ضعیف شدن اکستنشن می شود؛ به همین دلیل در دوره های آموزش کاشت مژه بیان می شود که بهتر است از شانه های محصوص استفاده کرده و روزانه مژه ها را شانه کنید.
  • آیا نیاز به خشک کردن مژه ها بعد از شست و شو وجود دارد؟
    خیر، بهتر است مژه ها در هوای آزاد خشک شوند یا با گرفتن دستمال در فاصله نزدیک مژه ها آب میان آن ها توسط دستمال کاغذی جذب شود و همجنین می توانید از سشوار به مدت زمان کم استفاده نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *