مراقبت از موی رنگ شده

اکثر افراد دوست دارند هر چند وقت یک بار استایل خود را تغییر دهند و از این طریق به روحیه تازه ای دست یابند، پس چه راهی بهتر از رنگ کردن موها می شناسید که هم ظاهرتان را به طور کلی تغییر دهد و هم این که به شادابی آن کمک نماید؟ لازم به ذکر است که کم دردسر ترین تغییر ظاهری تغییر دادن رنگ مو بوده و در صورتی که با ظاهر شما هماهنگی داشته باشد، بهترین انتخاب خواهد بود.اگر موهای رنگ شده دارید، باید بدانید که مراقبت از آن بسیار با اهمیت است و برای از بین نرفتن و حفظ سلامت موها، رعایت چند نکته ضروری خواهد بود. سالم نگه داشتن موها نیاز به مراقبت های خاصی دارد که به طور ویژه برای این گونه موها طراحی شده اند. با استفاده از محصولات با کیفیت و یک روتین مناسب، می توانید از موهای خود محافظت کنید. در ادامه به معرفی چند نکته مهم درباره مراقبت از موی رنگ شده میپردازیم.در دوره های آموزش رنگ مو تمامی نکات مربوط به تثبیت رنگ گفته خواهد شد.

موهای رنگی
چه کارهایی برای تثبیت رنگ مو باید انجام داد؟

تثبیت رنگ مو و مراقبت از موی رنگ شده

یکی از مهم ترین نکات برای مراقبت از موی رنگ شده استفاده از تثبیت رنگ مو است. وقتی موهای خود را رنگ می کنید، باید جهت تثبیت رنگ آن  کارهایی را انجام دهید، در غیر این صورت این رنگ زودتر از بین می رود و از روی موها پاک می شود. گاهی اوقات از رنگ بد استفاده کنید یا این که می خواهید ایرادات خود را با یک کلاه یا رنگ موی مشکی بپوشانید. به جای امتحان این روش های پر دردسر و ناخوشایند، می توانید از تثبیت رنگ مو استفاده نمایید. با استفاده از روش های کمی قدیمی تر می توان این کار را انجام داد.در دوره های آموزش رنگ و مش آکادمی شیوا نیز راه های تثبیت رنگ مو و مواد لازم آن زیر نظر بهترین مربی رنگ مو گفته می شود.

معمولا برخی از تولید کننده های رنگ مو، در کنار رنگ اصلی، یک تثبیت کننده رنگ مو نیز ارائه می دهند. حال سوالی که پیش می آید این است که تثبیت کننده دقیقا چه کاری را انجام خواهد داد؟ برخی از رنگ موها یک تن زرد یا قرمز ایجاد می نمایند که به هنگام قرار گرفتن در معرض نور، جلوه بدی خواهند داشت. خنثی کننده ها خاصیتی دارند که می توانند این تن ها را خنثی کرده و رنگ مو را بیشتر از هر زمان دیگری طبیعی جلوه دهند.

رنگ کردن مو
تثبیت رنگ مو

نکاتی که باید برای تثبیت رنگ مو آن‌ها را رعایت کنید

اگر تصمیم دارید که موهای خود را رنگ کنید، قبل از هر اقدامی باید نکات مراقبت از موی رنگ شده را بدانید تا رنگ مو به زیبایی هر چه تمام تر در آید. برخی از نکات تثبیت رنگ مو عبارتند از:

  • اگر می خواهید رنگ به خوبی روی مو تثبیت شود، بهتر است که تا دو روز از شامپو استفاده نکنید.
  • استفاده کمتر از شامپو تا چند روز بعد از رنگ شدن می تواند کمک زیادی به ثابت نگه داشتن رنگ موی شما کند. موها در طول زمان از خود، روغنی تولید می نمایند که به حفظ حالت موهای رنگ شده کمک خواهد کرد. اگر بعد از رنگ هر روز به موهای خو شامپو بزنید، ماندگاری رنگ کمتر خواهد شد.
  • از آب سرد یا ولرم برای شستن مو استفاده کنید. اگر در ابتدای شستن، آب داغ را باز کنید، تارهای مو باز می شوند و مولکول های رنگ از روی تارها خارج خواهند شد.
  • نکته آخر استفاده از محصول مناسب برای تثبیت رنگ مو است. محصولات زیادی وجود دارند که به این امر کمک می کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از این محصولات خواهیم پرداخت.

شست و شوی مو با شامپو تثبیت کننده
روش استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو

شامپو تثبیت کننده رنگ مو، از مهم ترین لوازم برای مراقبت از موی رنگ شده

اگر نگران این هستید که رنگ موی شما بعد از مدتی درخشندگی یا ماندگاری خود را از دست بدهد، می توانید از شامپو هایی استفاده کنید که در ماندگاری این رنگ ها تاثیر زیادی دارند. این شامپوها معمولا به صورت جداگانه یا همراه با رنگ مو عرضه می شوند.به دلیل برخورداری از فرمولاسیون ملایم، هیچ گونه آسیبی به مو نخواهند رساند. همچنین از وز شدن موها بعد از رنگ جلوگیری می کنند. اگر شامپوهای معمولی را بعد از رنگ کردن مو استفاده نمایید، تاثیر زیادی در کمرنگ کردن رنگ مو و خشک شدن آن خواهند داشت.

کرم تثبیت کننده رنگ مو

نور خورشید تاثیر مستقیمی روی موها می گذارد و باعث می شود که به مرور زمان رنگ موها درخشندگی خود را از دست بدهد. اگر از یک کرم تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید، دیگر رنگ مو در برابر نور آفتاب هیچ آسیبی نخواهد دید. همچنین رنگ مو به این دلیل که از مواد شیمیایی مختلفی تهیه می شود، اغلب اوقات سبب می گردد که موها حالت خشکی پیدا کنند و جلوه بدی داشته باشند.بعد از این که موهای خود را رنگ کردید و مورد شست و شو قرار دادید، از این کرم برای موها استفاده کنید تا خشک نشوند و حالت مرطوب خود را از دست ندهند. این کرم ها می توانند به صورت روزانه استفاده شوند و از رنگ مو در برابر عوامل مختلفی محافظت نمایند.

موی دکلره شده و رنگی
راه های مراقبت از موهای دکلره شده

مراقبت از موهای دکلره شده

دکلره کردن مو یا روشن کردن موها از سال های گذشته روش بسیار رایجی برای رنگ کردن مو بوده است. موهایی که دکلره می شوند، به مراقبت زیادی نیاز دارند. این عمل می تواند در صورت درست انجام نشدن آسیب های زیادی به موهای شما وارد کند. خشک شدن، وز شدن و ریزش مو از جمله مضراتی هستند که با آن ها مواجه خواهید شد.موها بسیار حساس هستند و در صورت عدم مراقبت صحیح آسیب های زیادی خواهند دید. اگر بخواهید موهای دکلره شده خود را سالم و درخشان نگه دارید، باید نکات مختلفی را رعایت کنید که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد.

روش ‌های مراقبت از موی رنگ شده توسط پودر های دکلره

اگر موهای شما دکلره شده، به مراقبت از موی رنگ شده به صورت ویژه ای نیاز خواهند داشت. یک شامپو خوب، نرم کننده با کیفیت و ماسک مو می توانند به جلوگیری از آسیب رساندن دکلره به موها کمک کنند و ظاهر آن را حفظ نمایند. موهای دکلره شده بیشتر مستعد خشک شدن و نازک شدن هستند، پس باید از نرم کننده های با کیفیتی برای موها استفاده کنید. اگر نرم کننده با موهای شما سازگاری نداشته باشد، ریزش آن ها آغاز می شود و برای درمان آن مشکلات زیادی خواهید داشت.

دکلره، روغن موجود میان تارهای مو را از بین می برد. همچنین باعث می شود که موها به سرعت رطوبت خود را از دست بدهند، زیرا کوتیکول های مو را بالا می برد و به ساختار پروتئینی مو آسیب می رساند. به همین دلیل باید به دنبال آب رسانی تارهای مو باشید.سفید کننده یا پودر دکلره هنگام رنگ کردن، به عمق ساقه مو می رسد که منجر به نازک شدن ساقه های مو خواهد شد. اگر بعد از سفید کردن موها دریافته اید که انتهای آن ها بیش از حد خشک و بد حالت شده اند، می توانید مقداری از موی خود را کوتاه کنید تا از این مشکل رهایی یابید.

رنگ موهای مختلف
از تثبیت کننده های رنگ مو چگونه استفاده می شود؟

طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو

بعد از این که موها را رنگ کردید و نوبت به شستن رنگ مو رسید، به آرامی موها را زیر آب گرفته و زمانی که رنگ مو از روی آن ها پاک شد، به آرامی شامپوی تثبیت کننده را روی مو ریخته و به آرامی ماساژ دهید. این کار را به مدت یک دقیقه تکرار کنید و سپس با آب ولرم بشویید. به خاطر داشته باشید که موها باید در هنگام استفاده از این شامپو خیس باشند تا بتوان مراقبت از موی رنگ شده را انجام داد.

شستن مو بعد از رنگ کردن

هنگامی که موها را رنگ می کنید، باید بعد از این مرحله آن ها را بشویید. شستن موها به پاک شدن رنگ از روی تارهای مو کمک می کند. اگر رنگ به پوست شما برخورد کند، به علت وجود مواد شیمیایی زیاد در ترکیبات رنگ، ممکن است پوست شما دچار سوزش شود.به همین دلیل به محض برخورد مواد رنگ به پوست آن را پاک کنید. اگر برای شستن نکات لازم را رعایت نکنید، ممکن است رنگ ماندگاری خود را از دست بدهد یا این که به طور کامل از روی موها پاک شود و هیچ اثری از خود بر جای نگذارد.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

نحوه صحیح شستن مو بعد از رنگ کردن

هر زمان که رنگ کردن مو را آغاز نمودید باید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت منتظر بمانید و سپس برای شستن آن اقدام کنید. این کار باعث ثابت شدن رنگ روی موها می شود و اگر در زمان کوتاه تری موهای خود را بشویید، ممکن است کمی از رنگ مو با آب از بین برود.اگر بخواهید مدت بیشتری برای تثبیت رنگ صبر کنید، 24 ساعت برای این کار کافی خواهد بود. در هنگام شستن نیز باید دقت نمایید که آب سرد بهترین انتخاب برای شستن موها است و هرگز نباید از آب داغ برای این کار استفاده کرد.

بهترین شامپو برای موهای دکلره شده

به دلیل حساسیت زیادی که موهای دکلره شده دارند، محصولات مراقبت از موی رنگ شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل در ادامه برخی از شامپوهای با کیفیت را معرفی خواهیم کرد:

  • شامپو کراتینه آردن که حاوی مواد مغذی و روغن آرگان است.
  • ماسک و شامپو دافی مخصوص موهای آسیب دیده
رنگ کردن مو
از چه راه هایی می توان از رنگ مو مراقبت کرد؟

نتیجه گیری

رنک کردن موها بسیار لذت بخش است و همه ما با موهای رنگ شده بسیار شاداب تر خواهیم بود. با این حال مراقبت از موی رنگ شده نسبت به موهای عادی به تلاش بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل نکات بیان شده کمک بسیاری به شما خواهند کرد. در آکادمی شیوا، می توانید تحت آموزش دوره های مختلفی برای آموزش رنگ کردن موها یا دکلره کردن آن ها قرار بگیرید.

منابع: skinkraft

آکادمی شیوا

سوالات متداول

چه راه هایی باعث تثبیت رنگ مو می شود؟

استفاده از شامپوها و کرم های تثبیت رنگ مو، شست و شوی مو با آب سرد یا ولرم و تا دوروز بعد از رنگ شدن مو ، موها شسته نشود.این راه کارها باعث تثبیت رنگ مو می شود.

چه راه هایی باعث مراقبت از مو بعد از دکلره می شود؟

موها بعد از دکلره خشک شده و نیاز به مراقبت دارند که شامل استفاده از ماسک مو، روغن مو و شامپوهای تقویتی می باشد. البته در آموزش رنگ و مش تمامی نکات لازم برای مراقبت از مو دکلره شده گفته می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *