مواد کاشت ناخن

در سال های اخیر کاشت ناخن طرفداران زیادی پیدا کرده است. می توان گفت این شغل درامد بالایی دارد و همین مسئله موجب شده افراد زیادی به شغل ناخن کاری تمایل نشان دهند. برای این که حرفه ناخن کاری را آغاز کنید باید با مواد کاشت ناخن آشنا باشید. در اصل مهم ترین مسئله ای که برای ناخن کاری نیاز دارید، شناخت وسایل و مواد آن است. شما با داشتن بهترین آموزشگاه ناخن و مربی ای با تجربه می توانید بهترین مواد و برند ها را بشناسید اما ما نیز در ادامه این مطلب تمامی مواد مخصوص برای کاشت ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

مهمترین مواد کاشت ناخن

اولین قدم برای آموزش کاشت ناخن، شناخت مواد کاشت ناخن است. این مواد انواع گوناگونی دارند که هر یک دارای کاربرد متفاوتی هستند. در ادامه به تفکیک مهم ترین مواد را به شما معرفی خواهیم کرد.

ضد قارچ

یکی از مهم ترین مواد برای کاشت ناخن، ضد قارچ است. این ماده برای جلوگیری از رشد قارچ ناخن در زیر کاشت، استفاده می شود. همچنین اگر ناخن مشتری دارای قارچ باشد، شما می توانید از محلول تیمول برای از بین بردن قارچ و پاک سازی محل استفاده کنید.

پرایمر

از پرایمر برای ایجاد چسبندگی میان ناخن و مواد کاشت استفاده می شود. پرایمر ها به طور کلی دارای سه مدل مختلف هستند که عبارتند از پرایمر اسیدی، پرایمر غیر اسیدی و پرایمر اسیدی متوسط. هر چه میزان اسید استفاده شده در پرایمر بیشتر باشد، سوزش بیشتری به وجود می آورد؛ اما به همان میزان چسبندگی آن افزایش پیدا می کند.

 

مواد کاشت ناخن
مواد مورد نیاز برای کاشت ناخن

 

پودر کاشت ناخن

مهم ترین ماده برای کاشت ناخن؛ پودر ها هستند. این پودر ها باید با محلول لیکوئید مخلوط شوند و به حالت خمیری در آیند. سپس با استفاده از خمیر شکل گرفته، می توان به ناخن ها فرم دلخواه را داد. این پودرها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به پودر هلویی، پودر سفید، پودر کریستالی و پودر صورتی اشاره کرد. بر اساس سلیقه مشتری می توان از انواع پودر در کاشت ناخن استفاده کرد.

لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید همان محلولی است که با پودر ترکیب می شود. بهتر است دقت داشته باشید کیفیت لیکوئیدی که تهیه می کنید در کیفیت نهایی کار شما تاثیر فراوانی دارد. استفاده از لیکوئید های بی کیفیت موجب  شکنندگی ناخن ها می شود؛ این مدل از لیکوئیدها دارای بوی بسیار تندی هستند. مهم ترین مسئله ای که میان لیکوئیدها تفاوت ایجاد می کند، سرعت خشک شدن آن ها است. لیکوئید ها از نظر سرعت خشک شدن دارای سه مدل زود خشک، متوسط و دیر خشک هستند. انتخاب سرعت خشک شدن کاملا به ناخن کار وابسته است.

بیس کات

بیس کات به محلولی گفته می شود که قبل از انجام کاشت روی ناخن زده می شود. این محلول می تواند از صدف ناخن مشتری در مقابل مواد کاشت و لاک ها مراقبت کند. همچنین زمانی که این ماده روی ناخن استفاده می شود، صدف ناخن رنگ نمی گیرد و زرد نمی شود. مسئله بعدی نیز این است که با استفاده از بیس کات ماندگاری مواد کاشت و لاک بالا می رود.

تاپ کات

اغلب از تاپ کات برای براق شدن ناخن استفاده می شود. در مرحله پایانی کاشت، یک لایه تاپ کات روی ناخن زده می شود، این لایه هم ناخن را یک دست می کند و هم به آن جلوه ای زیبا می دهد. همچنین استفاده از تاپ کات مقاومت ناخن را به میزان زیادی بالا می برد. شما می توانید از تاپ کات ها روی کاشت پودر، ژل و لاک استفاده کنید.

باندرژل (پرایمر ژل)

زمانی که قصد دارید با استفاده از ژل، کاشت ناخن انجام دهید باید از باندر ژل استفاده کنید. این محصول موجب ایجاد چسبندگی میان ناخن و ژل کاشت می شود. باندر عملکردی شبیه به پرایمر در کاشت پودر دارد؛ اما تفاوت عمده ای که میان این دو محصول وجود دارد، میزان چسبندگی آن ها است. چسبندگی ای که باندر ژل ایجاد می کند بسیار بیشتر است.

 

مواد کاشت ناخن
چطور بهترین مواد کاشت را انتخاب کنیم؟

 

پلی ژل

پلی ژل، یکی از به روز ترین مواد کاشت ناخن است. این محصول حالتی خمیری دارد و برای کاشت ژل استفاده می شود. به این علت که پلی ژل به صورت خمیر است، نیازی به استفاده از لیکوئید در آن وجود ندارد. البته این مسئله به میزان خمیری بودن پلی ژل بستگی دارد. در برخی موارد برای استفاده از پلی ژل به لیکوئید نیاز است. مسئله دیگر این است که برای خشک شدن پلی ژل باید از دستگاه UV  استفاده کنید.

بیلدر ژل

بیلدر ژل دارای دو نوع سافت ژل و هارد ژل است. این محصول برای کاشت و طراحی ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از بیلدر ژل بر روی تیپ، فرمر و حتی ناخن طبیعی فرد استفاده کنید. این محصول نیازی به لیکوئید ندارد و شما می توانید آن را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. مسئله بعدی این است که در مثل پلی ژل ها، این محصول نیز برای خشک شدن به دستگاه UV  نیاز دارد.

کلینزر

یکی دیگر از مواد کاشت ناخن، کلینزر است. این ماده برای از بین بردن نوچی ای که پس از لاک زدن و کاشت ژل روی سطح ناخن به وجود می آید، استفاده می شود. با استفاده از این محصول سطح ناخن، صاف و صیقلی خواهد شد. مسئله دیگر این است برخی از کلینزر ها خاصیت ضد قارچ نیز دارند و شما می توانید آن ها را پس از مانیکور و پدیکور مورد استفاده قرار دهید.

بهتر است از کلینزر، به همراه دستمال کاغذی یا پنبه استفاده نکنید؛ زیر این دو می توانند به میزان زیادی پرز به همراه داشته باشند و پرز ها می توانند به ژل و لاک شما آسیب برسانند. برای استفاده از کلینزر از پد مخصوص کلینزر استفاده کنید که پرز ندارد و آسیبی به لاک و کاشت شما نمی رساند. همچنین دقت داشته باشید که از کلینزر زمانی که لاک  و کاشت به طور کامل خشک شده است استفاده کنید.

 

مواد کاشت ناخن
کاشت ژل و مواد مورد نیاز برای آن

 

جمع بندی

همان طور که گفته شد برای این که ناخن کار شوید باید مواد کاشت ناخن را در کنار ابزار و وسایل کاشت ناخن بشناسید. از جمله این مواد می توان به ضد قارچ، بیس کات، تاپ کات، پلی ژل و … اشاره کرد. آکادمی شیوا یکی از معتبر ترین مراکز برای آموزش کاشت ناخن است. شما می توانید از طریق شرکت در دوره های آموزش ناخن این مجموعه تمامی مسائل مربوط به کاشت ناخن را یاد بگیرید و در آمدی برای خود دست و پا کنید.

منبع: weheartthis ، academy

آکادمی شیوا

 

سوالات متداول

  • آیا خشک شدن پلی ژل در هوای آزاد امکان پذیر است؟
    خیر، برای خشک کردن پلی ژل از دستگاه uv باید استفاده شود.
  • از تاپ کت برای چه کاشت هایی استفاده می شود؟
    شما می توانید از تاپ کت برای کاشت پودر،ژل و لاک استفاده کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *