هواگیری کاشت ناخن

تورم یا هوا گرفتگی ناخن یکی از اثرات بد کاشت ناخن بوده که باعث نارضایتی مشتریان می شود. اگر می خواهید به عنوان یک ناخن کار حرفه ای کار کنید، باید بتوانید هواگیری ناخن را انجام دهید. بدین ترتیب شما نحوه کاشت ناخن اصولی را خواهید آموخت. اگر به دنبال یادگیری تمامی نکات آموزش هواگیری کاشت ناخن هستید، می توانید از دوره آموزش کاشت ناخن آکادمی شیوا استفاده نمایید.

در حال استفاده از پوشر برای ناخن کاشته شده
هواگیری ناخن یه چه صورت است؟

چگونه هواگرفتگی ناخن را تشخیص دهیم؟

وقتی مواد کاشت به هر دلیلی به ناخن نچسبد و از آن جدا شود، ناخن را دچار هواگرفتگی می دانیم. بهترین مکان برای رشد قارچ و عفونت ناخن، بین مواد کاشت و سطح ناخن است. به علاوه هواگرفتگی ناخن می تواند باعث تعدادی از مشکلات درازمدت مانند گیرکردن مداوم ناخن در مو یا مشکلات دیگر با ماهیت مشابه شود. اگر ناخن شما دچار هواگرفتگی شده باشد، باید با متخصص تماس بگیرید. متخصصان آکادمی شیوا می توانند ناخن شما را ترمیم کنند.

هنگامی که ناخن با پودرهای شفاف کاشت می شود، هواگرفتگی ناخن به وضوح قابل مشاهده است. با این حال، باید در طول آموزش هواگیری کاشت ناخن، علائم هواگرفتگی را شناخته و آن را به مشتری خود آموزش دهید. بدین شکل مشتری در صورت بروز هر یک از علائم، بلافاصله با شما تماس می گیرد.

به طور کلی قسمت های دچار هواگرفتگی ایمپلنت (کاشت)، رنگ متفاوتی با قسمت های دیگر ایمپلنت دارند. همچنین ممکن است که داخل ایمپلنت هاله سفید و مات وجود داشته باشد. در نقاط متفاوت کاشت از جمله قسمت های ذکر شده باید به دنبال هواگرفتگی ناخن باشید. به طور طبیعی، این روش تنها زمانی استفاده می شود که ناخن طبیعی کاشته شده به وضوح قابل مشاهده باشد. اگر لاک روی ناخن باشد، احتمالا نمی توانید تفاوت را تشخیص دهید.

اگر عفونت ناخن را به طور جدی درمان نکنید، ممکن است عفونت و هواگرفتگی به طور کامل زیر ناخن پخش شود. پس از تغییر رنگ آن، در نهایت ناخن دچار قارچ خواهد شد.بهتر است ناخنکاران آموزش را به صورت اصولی و در بهترین آموزشگاه ناخن انجام دهند تا ناخن کار تمام نکات را به طور کامل فراگیرد.

مواد گذاری روی ناخن
هواگیری ناخن چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

دلایل هوا گرفتگی ناخن

تورم ناخن می تواند باعث آسیب به سلامت کلی مشتری شود. در صورت رخ دادن هواگرفتگی ناخن، طبیعتا یا مشتری دستورات را رعایت نکرده یا کاشت ناخن دارای ایراد بوده است.

هواگرفتگی ناشی از بی احتیاطی ناخنکار به دلایل زیر رخ می دهد:

  • آمادگی ناکافی برای استفاده از فونداسیون (مانیکور ناتمام، خراشیدن ناخن بدون پرایمر)
  • سوهان یا مواد نامناسب (منجر شدن به ایجاد ناخنی بسیار نازک یا ضخیم)
  • استفاده از مواد کاشت با کیفیت پایین

هواگرفتگی ناخن ناشی از بی احتیاطی مشتریان، می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • تماس بیش از حد و محافظت نشده دست با آب
  • حضور مداوم در استخرهای عمومی
  • ضربه زیاد به ناخن ها
مواد گذاری غیر اصولی ناخن
هواگرفتن ناخن چگونه اتفاق میفتد؟

انواع هوا گرفتن در کاشت ناخن

هواگرفتگی در کاشت ناخن به چند نوع زیر تقسیم می شود.

  • اگر هوا از انتهای کاشت ناخن وارد شود:

دلیل این حالت از هواگرفتگی، عدم رعایت زاویه 45 درجه توسط سوهان برقی است. مواد و کوتیکول نباید بیش از یک میلی متر از هم فاصله داشته باشند.آموزش کامل این نکات در دوره های آکادمی شیوا زیر نظر بهترین مربی ناخن انجام می شود.

  • اگر در وسط کاشت ناخن شکاف ایجاد شود:

دلیل ترک خوردن کاشت از وسط ناخن، رعایت نکردن دستورالعمل ها توسط مشتری است. در طول آموزش هواگیری کاشت ناخن آکادمی شیوا، این نکات را یاد خواهید گرفت.

  • اگر ایمپلنت از سر ناخن دچار هواگرفتگی شود:

کار با مواد و سوهان کشیدن نوک ناخن به شکل اریب، از دلایل هواگرفتگی و پوسته پوسته شدن کاشت ناخن است.

ناخن هایی مرتب بدون هوا
هواگرفتن ناخن چگونه اتفاق میفتد؟

وسایل مورد نیاز در آموزش هوا گیری کاشت ناخن

برای هواگیری کاشت ناخن آکادمی شیوا به ابزار زیر نیاز دارید:

  • عینک ایمنی
  • سوهان برقی
  • سر سوهان الماس مخروطی یا استوانه ای

در صورت نیاز به ابزارهای دیگر، نام آنها در طول دوره ذکر خواهند شد.

مراحل آموزش هوا گیری کاشت ناخن

برای هواگیری کاشت ناخن طبق گام های زیر عمل کنید.

کوتاه کردن ناخن با استفاده از سر سوهان الماس استوانه ای شکل

برای اطمینان از اینکه زاویه بین سر سوهان و سر ناخن 90 درجه است، سوهان را در جهت چرخش به سمت دیگر حرکت دهید. اگر سوهان را به اشتباه حرکت دهید، احتمال افتادن و برخورد آن با ناخن وجود دارد. همچنین، اگر ناخن شکستگی بزرگی داشت، آن را با انگشتان خود نگه دارید.

سوهان کشی ناخن
نازک کردن مواد روی ناخن با سوهان کشی اصولی

نازک کردن مواد روی ناخن به کمترین ضخامت ممکن با استفاده از سر سوهان الماسه استوانه ای

در این مرحله می توان مقدار کمی از مواد ناخن را جدا کرد. با توجه به احتمال گیر کردن مواد جدا شده در چشم، استفاده از عینک در این مرحله ضروری است. از آنجا که نازک کردن ناخن، مرحله هواگیری را آسان می کند، این مرحله بسیار مهم می باشد.

هواگیری با استفاده از سر گرد سوهان

به آرامی به قسمت های دارای هواگرفتگی کاشت ناخن ضربه بزنید تا هوا خارج شود. از دستکش و ماسک استفاده کنید. مواد کاشت، می توانند به چشمان شما آسیب رسانده و وارد ریه های شما شوند. اگر از حالت ضربه زدن استفاده نکنید، مجبور خواهید بود که سوهان را برای مدت طولانی در یک قسمت ناخن قرار دهید. اصطکاک ناشی از این حرکت ناشیانه باعث داغ شدن ناخن و در نتیجه نارضایتی مشتری می شود.

آموزش تصویری هواگیری کاشت ناخن

فیلمی از آموزش هواگیری کاشت ناخن برای شما عزیزان تدارک دیده ایم تا بهتر متوجه این مطلب شوید. با تهیه کردن این ویدیو در سایت آکادمی شیوا، می توانید به راحتی مراحل این روند را یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه فرمایید.

کاشت ناخن اصولی
با چه راه هایی می توان از هواگیری ناخن جلوگیری کرد؟

روش های جلوگیری از هوا گرفتگی کاشت ناخن

از روش های زیر جهت رفع هوا گرفتگی ناخن استفاده کنید.

تمیز کردن ناخن

بعد از اینکه ناخن های مشتری را صاف کردید، باید آنها را با پاک کننده، ضد عفونی و تمیز کنید. دلیل این امر حذف هر گونه گرد و غبار از ناخن است. شما می توانید از یک دستمال مرطوب بدون پرز و 91 درصد الکل برای تمیز کردن ناخن ها استفاده کنید.

استفاده از پرایمر و باندر

قبل به کارگیری مواد کاشت، باید ناخن ها را با پرایمر خشک کنید. برای انجام این کار تنها باید پرایمر را با یک برس ناخن تمیز یا دستمال مرطوب بدون پرز برس زده و سپس بگذارید خشک شود. در مرحله بعد، از یک باندر استفاده کنید. این کار به جلوگیری از هواگرفتگی ناخن کمک می کند.

روغن کوتیکول
روغن کوتیکول و تاثیرات آن بر هواگیری ناخن

مالیدن روغن کوتیکول و کرم به دست

حتما بعد از مانیکور، روغن کوتیکول و کرم دست مصرف کنید.این کار باعث نرم شدن پوست اطراف ناخن شده و نمیگذارد مواد کاشت از ناخن بلند شوند .

توجه به علائم عجیب

حساسیت به مواد کاشت حاوی ماده سمی یا آلرژن، بسیار رایج است. اگر به توصیه های ما عمل کنید، ناخن های مشتریان شما همچنان سالم و قوی خواهند ماند. مطمئن شوید که در مورد محصولات به خوبی تحقیق کرده اید.

دیگر روش های جلوگیری از هواگرفتگی ناخن عبارتند از:

  • استفاده از مواد مرغوب
  • بافر کردن سطح ناخن به طور کامل
  • استفاده از سر سوهان مناسب برای پاک کردن مواد روی ناخن
  • سوهان زدن دور ناخن به صورت اصولی
  • تمیز کار کردن در اعمال فونداسیون کاشت ناخن
  • توجه به نریختن مواد روی دست
ناخن هایی مرتب و کاشته شده
در هواگیری ناخن چه نکاتی اهمیت دارد؟

نکات حیاتی در هوا گیری کاشت ناخن

حتما در حین کار این نکات را رعایت کنید:

نکته اول:

برخی از تکنسین های معتبر ناخن، روغن ناخن را با سوهان های بسیار زبر پاک می کنند. آنها همچنین کراتین های موجود در ناخن ها را تجزیه کرده و در نتیجه پوست ناخن قرمز می شود. در این مورد، کراتین ناخن از بین رفته و پوسته ناخن آسیب می بیند. اگر مواد کاشت شما به خوبی به ناخن نچسبند، حتی اگر از بهترین مواد استفاده کنید، ممکن است ناخن دچار هواگرفتگی شود. به طور کلی کنترل ابزار برای برداشتن مقدار مناسب روغن ناخن دشوار می باشد.

به همین دلیل استفاده از سوهان دستی نرم با درجه سختی و زبر بودن 180 ارجحیت دارد. به ناخن کاران به ویژه افراد تازه کار توصیه می کنیم که از سوهان برقی استفاده نکنند.

نکته دوم:

هنگام یادگیری نحوه هواگیری کاشت ناخن، باید توجه داشته باشید که برای کاهش رطوبت ناخن از دستگاه خشک کن استفاده کنید. در این رابطه، بین ضد قارچ و خشک کننده تفاوت بسیاری وجود دارد. ناخن با دستگاه دهیدراتور خشک شده و عفونت های قارچی با یک ضد قارچ درمان می شوند. اسیدیته و تولید سبوم در ناخن های مختلف با سرعت های متفاوتی تغییر می کند. در نتیجه شما باید از پرایمر استفاده کنید.

نکته سوم:

از شر تمام کوتیکول ها و پوست مرده ناخن خلاص شوید. اگر هنوز کوتیکول اضافی روی ریشه ناخن وجود داشته باشد، مواد کاشت شما به پوست اضافی می چسبند. کوتیکول های متصل به کاشت ناخن، از پوسته ناخن جدا نشده و مواد کاشت با رشد ناخن حالت ارتجاعی پیدا می کنند. با رشد ناخن، مواد کاشت نیز ممکن است از پوسته ناخن جدا شود. به همین دلیل هواگیری کاشت ناخن و جلوگیری از عفونت قارچی زیر ناخن بسیار مهم می باشد.

نکته چهارم:

اگر مواد کاشت ناخن شما آلوده باشند، به هیچ وجه به پرایمر شما نمی چسبند. ممکن است پس از استفاده از پرایمر، پودر به طور کامل از ناخن جدا نشود. در این صورت قلم پرایمر را قبل از قرار دادن در ظرف پرایمر با دستمال تمیز کنید. در غیر این صورت پرایمر شما آلوده شده و دیگر به ناخن نمی چسبد.

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

یکی از جنبه های کاشت ناخن که باید از آن آگاه باشید، آموزش هواگیری کاشت ناخن می باشد. با رعایت توصیه های این مقاله می توانید مطمئن باشید که مشتری در حین کاشت ناخن مشکلی نخواهد داشت. عدم توجه به این امر، نه تنها به اعتبار کار شما لطمه زده بلکه باعث آسیب به سلامت ناخن مشتری می شود. آنها حتی می توانند بابت این مشکل از شما شکایت کرده و خسارت دریافت کنند.

از این رو اگر به دنبال یادگیری حرفه ای کاشت ناخن و موارد مربوط به آن هستید، حتما از سایت آکادمی شیوا بازدید کنید. مجموعه ما دوره های حرفه ای متعددی را با مدرسان مجرب و معتبر تدارک دیده است.

منبع: self ، orlybeauty

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • چه دلایلی موجب هواگیری کاشت ناخن می باشد؟
    بی احتیاطی ناخن کار در سوهان کشی، استفاده از مواد کاشت نامرغوب، وارد شدن ضربه متعدد به ناخن و استفاده زیاد از حد از آب از دلایل شایع در هواگیری کاشت ناخن می باشد.
  • با رعایت چه نکاتی می توان از هواگیری کاشت ناخن جلوگیری کرد؟
    استفاده از پرایمر و باندر هنگام کاشت ناخن، تمیز کردن سطح ناخن، استفاده از روغن کوتیکول و کرم دست می تواند از هواگیری کاشت ناخن جلوگیری کند.روش اصولی برای موادگذاری نیز از مواردی است که ناخنکاران باید در آموزش ناخن به صورت کامل فراگرفته و انجام دهند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *