لیفت مژه طبیعی

عمل لیفت مژه


دستیابی به زیبایی و پیدا کردن یک چهره متفاوت از اصولی است که در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی دنبال می شود. در این میان، نقطه تمرکز بسیاری از متد های زیبایی، چشم ها هستند. داشتن مژه های بلند می تواند بر جذابیت چهره تا حد زیادی بیفزاید. اگر مژه های کم پشت یا صاف و بی حالتی دارید و به دنبال افزایش زیبایی چهره خود هستید، لیفت کردن مژه و یا آموزش کاشت مژه می تواند به شما کمک کند. ما در این مطلب به بررسی لیفت مژه می پردازیم.

در این تکنیک، شاهد بلند تر شدن تار های مژه و تیره شدن رنگ آن ها خواهید بود. بدین طریق، جلوه بهتری خواهد داشت. هم اکنون، این نوع  آموزش مژه در سالن های زیبایی توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام می شود. شیوه ای مدرن، نیمه دائمی، جدید و پر طرفدار که فرم مژه های طبیعی شما را زیبا تر خواهد نمود.

 

مژه های لیفت شده
هزینه لیفت مژه

 

برای لیفت مژه از چه موادی استفاده می شود؟

در فرایند لیفت مژه از مواد و متریال گوناگونی استفاده می شود. برخی از این مواد در جهت فرم دهی و برخی دیگر جهت تغذیه و رطوبت رسانی تار های مژه در نظر گرفته می شوند. به طور کلی، موارد زیر در جهت ارائه این گروه از خدمات دخیل هستند. البته توجه کنید که این تکنیک، بی خطر بوده و از بروز آسیب به پوست اطراف چشم و تار های مژه ممانعت می‌ نماید.

  • رول های سیلیکونی به رنگ های آبی، قرمز و سبز، به ترتیب برای مژه های کوتاه، متوسط و بلند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • چسب مخصوص مژه جهت چسباندن تار های مژه به رول های سیلیکونی، در زمان فرایند لیفتینگ مورد نیاز است.
  • یکی دیگر از مواد مورد نیاز، ترکیبات و محلول های تثبیت کننده هستند که شکل و فرم مژه ‌ها را حفظ می نمایند. این محلول ها شامل موارد گوناگونی از جمله: پلی سوربات، برومات سدیم، آب تصفیه شده، متیل پارابن، پروپیلن گلیکول و پلی آکریل آمید هستند.
  • مواد کراتینه از جمله اصلی ترین مواد مورد نیاز جهت فرایند لیفتینگ مژه است که در دو رنگ صورتی و آبی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ریموور مخصوص لیفت مژه که با داشتن ترکیبی از پروتئین های کمکی، مواد اضافی جهت لیفتینگ را پاک سازی می کند.
  • روغن مخصوص لیفت که علاوه بر حالت دهی به تارهای مورد نظر، منجر به سفتی آن ها خواهد شد.
  • لوسیون های تقویتی و مغذی که با داشتن ترکیبات گوناگونی از جمله: سدیم، کراتین، روغن هسته انگور، گلیسیرین و هم چنین آلوئه ورا تکمیل شده اند. این لوسیون ها ضمن تغذیه تار های مژه، منجر به حفظ رطوبت آن ها خواهند شد.

 

لیفت کردن مژه ظریف
لیفت های مژه

 

مراحل لیفت مژه

پروسه و تکنیک لیفت مژه به عنوان یکی از خدمات جدید و عمومی در اغلب سالن های زیبایی انجام می گردد. این فرایند در طی چند مرحله ساده صورت می گیرد که هیچ گونه درد و یا آسیبی را متوجه فرد نخواهد کرد. بعد از ارزیابی تار های مژه توسط آرایشگر یا تکنسین و توجه به بلندی، سلامت و ضخامت آن ها، فرآیند لیفتینگ آغاز می گردد.

  1. در ابتدا، تار های مژه بالا و پایین به خوبی از هم تفکیک و جداسازی خواهند شد. سطح هر کدام از آن ها به وسیله سرم های شستشو دهنده یا ترکیبات پاک کننده مخصوص به خوبی تمیز خواهد شد. تار های مژه، توسط شانه های فلزی مخصوصی شانه زده می ‌شوند. سپس مژه ها با استفاده از چسب های ارگانیک و بدون ضرر، بر روی رول های مخصوص سیلیکونی معرفی شده چسبانده خواهند شد.
  2. لوسیون های نرم کننده مخصوص جهت لیفتینگ، توسط تکنسین و یا فرد آرایشگر بر روی مژه ها مالیده می شوند. این فرایند به یک بازه زمانی حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه ای زمان نیاز خواهد داشت که منجر به حالت پذیری تار ها خواهد شد. ترکیبات تثبیت کننده در قالب محلول های مخصوصی بر روی تار ها قرار می گیرند. سپس توسط شستشو دهنده ها به خوبی پاک خواهند شد.
  3. لایه ای از مواد کراتینه بر روی مژه ها قرار می گیرد و استحکام و ماندگاری شکل آن ها را بیشتر خواهد نمود. ضمن این که زمینه لازم برای تغذیه تار ها و آبرسانی آن ها را نیز فراهم می نماید. در این جا در ابتدا کراتین صورتی مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از شستشوی این تر کیب صورتی رنگ از کراتین آبی استفاده می کنند.

 

لیفت مژه بدون فرم
لیفت مژه چیست؟

 

آموزش مواد گذاری لیفت مژه

در ویدیو زیر به آموزش نحوه موادگذاری لیفت مژه پرداخته ایم:

 

 

 

خطرات و عوارض لیفت مژه

لیفت مژه یک روش زیبایی است که برای بهبود ظاهر چشم استفاده می‌شود، اما همچنین ممکن است خطرات و عوارضی نیز داشته باشد. در زیر به برخی از خطرات و عوارض لیفت مژه اشاره کرده ایم:

حساسیت و التهاب چشم

بعضی از افراد ممکن است به مواد شیمیایی مورد استفاده در لیفت مژه حساسیت نشان دهند و باعث التهاب چشمشان شود.

مواد بی کیفیت لیفت مژه

اگر مواد مورد استفاده در لیفت مژه کیفیت خوبی نداشته باشند، لیفت مژه ممکن است نتایج ناخوشایندی داشته باشد و باعث آسیب به مژه‌ها شود.

ریزش مژه‌ها

در برخی موارد، لیفت مژه می‌تواند موجب ریزش مژه‌ها شود، به ویژه اگر فرآیند به نادرستی انجام شود.

خشکی چشم

بعد از لیفت مژه، ممکن است چشم‌ها دچار خشکی شوند و این موضوع مخصوصاً برای افراد با چشمان حساس مشکل‌ساز باشد.

آلرژی

بعضی افراد ممکن است به مواد شیمیایی مورد استفاده در لیفت مژه آلرژی داشته باشند که باعث عوارض ناراحت‌کننده مانند قرمزی و خارش چشم می‌شود.

ظاهر ناخوشایند

اگر لیفت مژه به نادرستی انجام شود، می‌تواند به ظاهر نامطلوبی منجر شود.

نیاز به ترمیم مکرر

اگر لیفت مژه به درستی انجام نشود، ممکن است نیاز به ترمیم مکرر داشته باشید که باعث هزینه‌های اضافی و حساسیت چشم می‌شود.

بی‌تاثیر بودن لیفت مژه

در برخی موارد، لیفت مژه ممکن است نتایج قابل توجهی ایجاد نکند و به عبارتی بی‌تاثیر باشد.

قبل از تصمیم به انجام لیفت مژه، بهتر است با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا بهترین تصمیم برای نیازها و اهداف شما را بگیرید و خطرات و عوارض احتمالی را بشناسید. همچنین، انجام این روش توسط یک حرفه‌ای ماهر و مجرب می‌تواند خطرات را کاهش دهد.

 

آیا لیفت مژه باعث ریزش می شود؟

لیفت مژه از جمله ترفند های آرایشی مدرن همراه با نکات مثبت زیادی است که به عنوان یک جایگزین مناسب به جای فر مژه و ریمل شناخته می شود. شیوه ای با ماندگاری مناسب که به عنوان یکی از متد های نیمه دائمی، مورد توجه بانوان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در مورد فرایند لیفتینگ، این است که اگر توسط یک تکنسین مجرب و یا فرد متخصص صورت بگیرد، احتمال ریزش مژه و سست شدن تار های مژه کاهش خواهد یافت.

ضمن این که استفاده از مواد مرغوب و درجه یک جهت لیفتینگ از بروز آسیب هایی هم چون شکستگی تار ها و ریزش نیز جلوگیری می کند. با رعایت شیوه های مراقبتی و توصیه های ضروری بعد از فرآیند لیفتینگ می توان احتمال ریزش را نیز کاست. با توجه به نکات ارائه شده، مراجعه به افراد حرفه ‌ای و کاربلد می ‌تواند این نتیجه ناخوشایند را از میان بردارد و تضعیف کند.

 

قبل و بعد لیفت مژه
نمونه لیفت مژه

 

ماندگاری لیفت مژه چقدر است؟

به طور کلی، فرایند لیفتینگ یا لیفت مژه در زمره شیوه های آرایشی با ماندگاری متوسط قرار گرفته است. ماندگاری و مدت زمان دوام این تکنیک زیبایی در محدوده 6 الی 8 هفته برآورد شده است. البته باید خاطر نشان کرد که این روش با سرعت بالا و بدون نیاز به روش های درمانی کمکی به سادگی قابل اجرا شدن است. تکنیکی که به دفعات مکرر و بار ها می تواند بر روی مژه های یک فرد اجرا شود.

اگر همانند مراقبت از اکستنشن مژه به مدت زمان 48 ساعت پس از اجرای فرآیند لیفتینگ، به خوبی از آن ها مواظبت شود، ماندگاری این شیوه بالاتر خواهد رفت. در حقیقت باید توجه نمود که حداکثر تا 48 ساعت، هیچ گونه رطوبت و یا مواد آرایشی به ریشه مو ها نرسد. دستکاری کردن و یا مالیدن زیاد تار های مژه نیز در این دوره زمانی، کاملا ممنوع اعلام شده است.

طول عمر و میزان ماندگاری این فرآیند، کاملاً به خود فرد بستگی دارد و و بایستی شیوه های مراقبتی را به خوبی رعایت نماید. در این میان به نکات زیادی در قبل و بعد از عمل لیفتینگ اشاره شده است که دو مورد از آن ها بسیار مهم هستند. قبل از لیفتینگ، آرایش خود را پاک کنید و تا دو روز بعد از این فرآیند از اعمال مواد آرایشی در محدوده مورد نظر جلوگیری شود. از تماس مژه های حالت گرفته با اجسام خارجی ممانعت شود و در هنگام خوابیدن، آن ها را به بالش نچسبانید.

 

قبل و بعد لیفت مژه های کوتاه و بدون فرم
قیمت لیفت مژه

 

مراقبت های بعد از لیفت مژه

بعد از انجام لیفت مژه، مراقبت هایی را که باید داشته باشید عبارتند از:

 اجتناب از لمس مژه ها

پس از لیفت مژه، بهتر است مژه های خود را تا حد امکان لمس نکنید. این کمک می کند تا مژه ها در جای خود تثبیت شوند و نتیجه بهتری به دست آید.

استفاده از محصولات ضدعفونی کننده

پزشک یا تکنسین مجربی که لیفت مژه را انجام می دهد، ممکن است توصیه کند که محصولات ضدعفونی کننده روی مژه ها استفاده کنید. این کار می تواند از عفونت جلوگیری کند و به بهبود سریعتر منطقه کمک کند.

 جلوگیری از آرایش سنگین

پس از لیفت مژه، بهتر است از آرایش سنگین خودداری کنید. استفاده از مژه های مصنوعی، ریمل سنگین و سایر محصولات آرایشی سنگین ممکن است بر روی مژه ها تغییرات منفی ایجاد کند و از نتیجه دلخواهتان کاسته شود.

مراجعه به پزشک در صورت عفونت

پس از انجام لیفت مژه، ممکن است نیاز باشد تا به پزشک خود مراجعه کنید و وضعیت خود را به او گزارش دهید. اگر هرگونه علامت غیرطبیعی یا عوارضی را تجربه کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

 اجتناب از تماس با آب یا بخار

برای مدت زمان مشخصی حدودا 24 ساعت الی 48 ساعت پس از لیفت مژه، بهتر است از تماس مژه ها با آب یا بخار خودداری کنید. این کمک می کند تا مژه ها در جای خود حفظ شوند و به نتیجه بیشتری برسید.

 استفاده از محصولات تقویت کننده مژه

برای حفظ و نگهداری مژه های سالم و قوی پس از لیفت، می توانید از محصولات تقویت کننده مژه مانند پرایمر مژه، روغن نارگیلیا سرم تقویت کننده مژه استفاده کنید. این محصولات می توانند به تقویت مژه ها و حفظ نتیجه لیفت کمک کنند.

همچنین، برای داشتن راهنمایی دقیقتر، بهتر است با آرایشگر یا تکنسینی که لیفت مژه را انجام داده اید مشورت کنید. آنها می توانند راهنمایی های خاصی را برای مراقبت های بعد از لیفت مژه به شما بدهند.

 

برای ثبت نام در دوره های آکادمی شیوا آماده اید؟
جهت ثبت نام و دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

نتیجه گیری

در حال حاضر، لیفت مژه به یکی از تکنیک های زیبایی و خدمات آرایشی پر طرفدار مبدل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آموزش هایی نظیر فرق لیفت و لمینت مژه و تهیه ملزومات مورد نیاز برای فرایند لیفتینگ می توانید از سایت nail-luxery.com دیدن نمایید. در این سایت، دوره های آموزشی مربوط به این تکنیک، تحت نظر اساتید مجرب و کارآزموده ارائه می شوند.

 با کمک این آکادمی و مربیان دوره دیده روسیه و انگلستان می توانید در این لاین آرایشی به خوبی متخصص و حرفه ای شوید. مدرک ها و گواهینامه های صادر شده از این مجموعه دارای اعتبار زیادی هستند و در جهت ارائه خدمات آرایشی مانند لاین آموزش کاشت ناخن، مژه ، کراتین و آموزش رنگ مو کاملا مناسب اند. ضمن این که آینده روشن و سودمندی در انتظار این تکنیک و رشته آرایشی خواهد بود.

منابع: doctoreto

آکادمی شیوا

سوالات متداول

  • لیفت مژه باعث ریزش مژه می شود؟
    خیر، لیفت مژه اگر با مواد خوب و با کیفیت انجام شود باعث تقویت مژه نیز می شود. اگر شما در حال آموزش کاشت مژه و اکستنشن مژه هستید حتما از مواد با کیفیت استفاده کنید تا مشتریان شما دائمی باشند و سبب آسیب به چشم افراد نشوید.
  • می توان بعد از انجام لیفت مژه از ریمل استفاده کرد؟
    تا 48 ساعت پس از انجام لیفت مژه نباید از ریمل و یا خط چشم استفاده کرد؛ اما بعد از آن استفاده از ریمل موردی ندارد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *